וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון לוחץ על הקבוצות הקטנות להסכים למכירת זכויות השידור

3.10.2013 / 15:40

לחץ כבד מופעל על קבוצות לקראת הדיון המשפטי בשבוע הבא. לוזון הציע לעיני: הסכם הרפורמה יאושר ללא מסמך ההתחייבות

צילום ועריכה: רן צימט

לחץ כבד מופעל ביממה האחרונה על קבוצות ליגת העל לחתום על הסכמתם למכירת זכויות השידור של השנים 2017-2019. מי שעומד מאחורי הלחצים שמופעלים על הקבוצות הוא יו"ר ההתאחדות אבי לוזון ואחד מראשי הקבוצות הקטנות. גורם באחת הקבוצות אישר היום: "מופעל עלינו לחץ כבד מאוד. אבי לוזון מנסה לשכנע את הקבוצות, באמצעות גורם מתווך הקשור לאחת הקבוצות בליגת העל, לחתום על מסמך כזה עוד השבוע". הסיבה, לפי אותם גורמים: בתחילת השבוע הבא יתקיים דיון משפטי ראשון בעניין זכויות השידור, שמטרתו היא לדחות את הוצאת המכרז למכירת זכויות השידור העתידיות.

"כפי הנראה, חלק מהקבוצות הקטנות חוששות לסרב ללוזון משום שהן תלויות בכספים שהוא יעביר אליהן", אמר בכיר באחת הקבוצות בליגת העל. לוזון לא פנה כרגע לשלוש קבוצות: מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומ.ס אשדוד, וזאת משום שהוא יודע שנציגי הקבוצות הללו מתנגדים למכירת הזכויות. לוזון פנה היום גם לאחת הקבוצות הבכירות מתוך הנחה שהוא חייב להשיג רוב. "עד כה, שלוש קבוצות כבר הסכימו לחתום, ולוזון מאמין שהוא יוכל להשיג לפחות שבע או שמונה חתימות עד תחילת השבוע", אמר אותו בכיר.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. מגד גוזני
אפשר לחייך? לוזון/מגד גוזני

עוד בהתאחדות: אבי לוזון הציע ליו"ר ההסתדרות עופר עיני להגיע לפשרה. על פי המתווה שהציג, הוא מוכן לאשר את הסכם הרפורמה ללא חתימה על מסמך התחייבות שלא להתמודד לבחירות נוספות. סעיפי ההסכם אותם התכוון להציע עיני כפשרה ללוזון נחשפו בוואלה! ספורט עוד בחודש אוגוסט והם כוללים את הסעיפים הבאים: מנהלת הליגה תקום לקראת סוף דצמבר, כאשר בראשה לא יעמוד אדם בעל ניגוד עניינים, מה שפוסל בעלי תפקידים בכירים בקבוצות לכהן בתפקיד. היא תכלול עד שבעה חברים בהם שופט בדימוס, שני אנשי ציבור וייתכן שעוד ארבעה אנשי מקצוע מעולם הספורט.

"המודל של הוועדה יהיה ועדת טירקל, יהיו בה אנשים ראויים", אמרו אז בקיאים בניסוח ההסכם. בנוסף, הכסף יוזרם לקבוצות באמצעות ועדת לוביצקי, שמונתה על ידי השרה לימור לבנת לקביעת אמות מידה חדשות לחלוקת כספי הטוטו לגופי הספורט בישראל. מקורבי לוזון הודו אתמול כי: "ניתן לאשר את הסכם הרפורמה באלף ואחת דרכים, גם ללא המסמך שעליו לא דובר כלל אתמול, בפגישה עם עיני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עופר עיני במשרדי ההסתדרות, דצמבר 2012. יותם רונן
יביא לפשרה? עיני/יותם רונן

ההצעה הזאת של לוזון מעוררת גל של ביקורות מהצד השני. "לוזון מנסה להרוויח זמן, כמה שיותר זמן עד דצמבר. המטרה שלו: להתמודד לבחירות בחודש ינואר ואז להודיע שהבחירה בו היא עובדה קיימת, ולחתום על מסמך שאומר שהוא מתחייב לעזוב את ההתאחדות בסוף הקדנציה הבאה שלו". במהלך ישיבה שהתקיימה שלשום בין ראשי הקבוצות ובה השתתף גם לוזון, הודיע בעלי מכבי חיפה יעקב שחר כי לוזון לא הסכים לחתום על התחייבות, אך לא הכחיש כי הוא אישר בעל פה שהוא מתחייב להתמודד לבחירות נוספות. "לוזון ניצל את העובדה שעיני היה שבועיים באמריקה כדי להגיע לסיכום על עניין השיווק, ועל כך אין מחלוקת. אבל ההסכם הזה לא יאושר בדירקטוריון של הטוטו, בו לוזון חבר, עד שלא יחתום על מסמך ההתחייבות. כרגע, לא נראית דרך אחרת שבאמצעותה ההסכם יאושר", אמרו בטוטו.

אגב, הטוטו העביר השבוע מכתב לאבי לוזון בו הוא דורש לקבל נתונים כספיים לידיו, כשבין היתר נכתב: "אבקש לקבל פרוט של הוצאות הנהלת ההתאחדות לשלוש השנים האחרונות, על פי נושאים – עלויות שיפוט, עלויות מאמנים של נבחרות ישראל, עלות צוות מקצועי אחר לנבחרת ישראל, עלות מנגנון הנהלת ההתאחדות לכדורגל, עלות נסיעות לחול של הנהלת ההתאחדות, עלויות תחזוקה של אצטדיון ר"ג, עלויות שווק ופרסום והוצאות אחרות. המועצה רואה בחומרה התנהלות זו של ההתאחדות, אשר אינה משיבה כלל לשאלות הנשאלות. לא רק שההתאחדות מחויבת להשיב לפניות מסוג זה של המועצה, אלא שעצם אי-מתן התשובה וההסתרה הגלומה בכך – מעוררים דרשני".

נושא הסכם השיווק לא עלה לסדר היום, כצפוי, בישיבת דירקטוריון הטוטו. יחד עם זאת, לוזון יצא ממנה ואמר: "הסברתי לנוכחים כי מי שרוצה להגיש מועמדות צריך לעמוד בשלושה קריטריונים: אדם ללא עבר פלילי, שלא היה קשור בתפקיד זה או אחר לקבוצת כדורגל בשנתיים האחרונות, והוא צריך לעבור ועדה בראשות שופט בדימוס שתאשר אותו".

  • עוד באותו נושא:
  • אבי לוזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully