וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון יפקיד בדצמבר מכתב ויודיע שלא יתמודד בבחירות

21.8.2013 / 22:19

הסעיפים בהסכם בין לבנת ללוזון נחשפים: יו"ר מנהלת ללא ניגוד עניינים, שבעה חברים ימנו את היו"ר הבא. "הקרדיט לעיני ושחר"

בצל ההחלטה המסתמנת של אבי לוזון להסכים למתווה של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שיציג ביממה הקרובה את ההסכם עם הטוטו לראשי הקבוצות, בשעות האחרונות החלו הצדדים לנסות ולהגיע להסכמה בנוגע לניסוח ההסכם. על פי רעיון שעלה הערב, לוזון יפקיד מכתב רשמי בידי עיני, לפיו הוא לא יתמודד בבחירות הקרובות שייערכו בחודש יולי. מדוע רק בדצמבר? משום שאז, לדברי לוזון, אמורה להתכנס האסיפה הכללית של ההתאחדות לכדורגל, לשנות את התקנון בנוגע למועד הבחירות מינואר ליולי, ואז גם יאשרו את המכתב שיפקיד לוזון. כזכור, על ההחלטה למנות את עיני לבורר בין הצדדים, כמו גם על ההסכם בין עיני ללבנת לגבי עזיבת לוזון בתום העונה, פורסם בוואלה! ספורט.

עיני הציע ללבנת: אבי לוזון יסיים את העונה, ויעזוב

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון. ברני ארדוב
ימשיך עד יולי ויפרוש? לוזון/ברני ארדוב

יש לציין כי מחר לא צפוי להיחתם ההסכם, אבל הוא בהחלט עשוי להיות מסוכם סופית בעל פה. סעיף נוסף בהסכם המתגבש: מנהלת הליגה אמורה לקדום לקראת סוף דצמבר, כאשר בראשה לא יעמוד אדם בעל ניגוד עניינים, מה שפוסל כרגע בעלי תפקידים בכירים בקבוצות לכהן בתפקיד. "ברגע שהמכתב של לוזון יאושר, תוקם ועדת איתור שאינה תואמת במדויק את עקרונות ועדת דודי כהן, אך מזכירה אותה באופן חלקי", אמר מקורב להסכם. לוזון לא יהיה חלק מהוועדה שתבחר את היו"ר הבא, והיא תכלול שבעה חברים: שופט בדימוס, שני אנשי ציבור ועוד ארבעה אנשי מקצוע מעולם הספורט. "המודל של הוועדה יהיה ועדת טירקל, יהיו בה אנשים ראויים", אמרו הערב השותפים לניסוח ההסכם. במסגרת ההסכם, הטוטו החליט הערב לוותר על סעיף יציאה בכל עונה אותו דרש בעבר.

"הקרדיט הגדול ביותר מגיע לעופר עיני, האיש שפעל מאחורי הקלעים בשקט מופתי. יעקב שחר היה האיש שהביא לפריצת דרך משמעותית. הוא הצליח, בדרכו שלו, להבהיר ללוזון כמה חשוב להגיע לפתרון. בלעדיו קשה להאמין שהיה הסכם. הוא היה מאוד משמעותי, בעיקר בשלושת הימים האחרונים", אמר גורם המקורב למשא ומתן בין הצדדים.

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"יעקב שחר היה האיש שהביא לפריצת דרך משמעותית. הוא הצליח, בדרכו שלו, להבהיר ללוזון כמה חשוב להגיע לפתרון"/אדריאן הרבשטיין

צחי פישביין אמר היום: "קודם כל שינוי היסטורי בכדורגל, בדרך הניהול. תוך כוונה שיהיה ניהול אחר, שקיפות, הפרדת סמכויות השיפוט ויותר כסף לילדים ונוער. בעיניי זה אמור להצעיד את הכדורגל לפסגות חדשות. בגלל שיש היגיון בריא בהסכם הזה, תמיכה חזקה של הטוטו, אני מעריך שרוב הקבוצות יצביעו בעד ההסכם, במיוחד שרוב ההסכם מההסכם הזה עובר ישירות מהקבוצות, במיוחד לקבוצות הלאומית שידעו שהם יכולים להישאר על גוף יציב כמו הטוטו. כל הכסף יעבור ישירות אליהן, וזה שינוי מהותי. החתימה תהיה יום גדול גם לליגה הלאומית". על עופר עיני אמר פישביין: "עופר עיני הוא באמת אדם מדהים. שקול, ממוקד ובסוף ידע להוביל גם פשרות וגם דברים ענייניים. הוא עשה עבודה טובה". עיני, כאמור, יעמוד בראש ועדת שכוללת את לימור לבנת, ואלה יפקחו על כך שההסכם ייצא לפועל.

ומה בנוגע לכסף שאמור להגיע לקבוצות? 80 מיליון יעברו לליגה העל ו-20 מיליון לנוער. זה יתבצע כנראה באמצעות ועדת לובצקי, בראשות צבי לובצקי, שגיבשה קביעת אמות מידה חדשות לחלוקת כספי הטוטו לגופי הספורט בישראל. הוועדה, אגב, מונתה על ידי השרה לבנת.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני בדרך לכניסתו לפגישה עם רוה"מ, יולי 2013. נועם מושקוביץ
ייפקח על כך שההסכם יצא לפועל. עופר עיני/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully