וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכול סגור. ההסכם עם הטוטו צריך להיסגר בקרוב"

בפגישה עם מ"מ יו"ר ההתאחדות חלובה עודכנו קבוצות הפועל בלאומית על ההסכם המתגבש. ההערכה: לוזון יסכים לפשרת עיני

"הכול סגור. ההסכם עם הטוטו צריך להיסגר בקרוב", כך אמר היום (רביעי) מ"מ יושב ראש ההתאחדות לכדורגל שטרן חלובה בתום פגישה בה נטל חלק בינו לבין נציגי קבוצות הפועל בליגה הלאומית. חלובה עדכן את ראשי הקבוצות המודאגים שהכספים המגיעים להם אמורים לעבור בקרוב. כזכור, לבקשת ראשי הקבוצות בלאומית, פתיחת העונה נדחתה בשבועיים. חלובה אמר לבעלי הקבוצות: "הכיוון חיובי. 90 אחוז שיהיה הסכם עם הטוטו".

בסוף השבוע אמור להיפגש יו"ר ההסתדרות עופר עיני עם ראשי הקבוצות ולהציג את פרטי ההסכם כשבמידה והקבוצות יאשרו אותו (כרגע יש רוב מוחלט) אבי לוזון יצטרך לתת את הסכמתו לסיים את תפקידו בתום העונה הנוכחית ולאחר מכן יערכו בחירות חדשות כשבוועדת האיתור יישבו בין היתר נשיא בית הדין העליון אורי גורן ואף לוזון עצמו. על פי מקורבים ללוזון וגורמים המעורים בפרטים, יושב ראש ההתאחדות נוטה לקבל את הצעת הפשרה של עיני ולפרוש מתפקידו בתום העונה.

שטרן חלובה ממלא מקום יושב ראש ההתאחדות לכדורגל. יותם רונן
על פי ההסכם המתגבש קבוצות הלאומית יקבלו יותר כסף מבעבר. חלובה/יותם רונן

על פי ההסכם המתגבש, כל קבוצה בלאומית תקבל 1.2 מיליון שקל לשנה ואילו קבוצות ליגת העל יקבלו 1.9 מיליון שקל. הטוטו יעביר בסך הכול כ-100 מיליון שקל לשנה, 30 מיליון יותר לעומת העונה שעברה. כיצד זה ייתכן? בעונה שעברה ההסכם עם הטוטו עמד על 80 מיליון שקל, שמתוכם 10 מיליון מסעיפים מתנים לא עברו לקבוצות (לדוגמה: אחד הסעיפים המתנים היה סעיף ישראליות שקבע שקבוצות יקבלו חלק מהכסף במידה ולא ירשמו זרים לליגה כלל).

כך למעשה מדובר בעלייה ריאלית של כ-30 אחוזים. מתוך 100 מיליון השקלים, 80 יופנו לטובת לליגת העל ועוד 20 מיליון לליגה הלאומית. המשמעות היא שההסכם הנוכחי מפנה יותר כסף לכל קבוצה בשתי הליגות הבכירות ולכן נראה שמצבן הכלכלי של הקבוצות ישתפר.

מנכ"ל הפועל פתח תקוה אפי צפריר אמר בסיום הפגישה: "עדיין אין ודאות בעניין הזה ונחכה עוד כמה ימים. קבוצות הלאומית עדיין לא עשו את הפעולות מול הבקרה. יכולה להיות סיטואציה שאם ההסכם עם הטוטו לא ייחתם נעשה את החושבים שלנו. תנאי החוזה נראים בסדר, וכל עוד לא ניפגע הכול יהיה בסדר. מדובר באותם סכומים של העונה שעברה, אולי אפילו קצת יותר". צפריר התייחס גם לנציגות העתידית של קבוצות הלאומית במנהלת שתוקם, נושא נוסף עליו דובר בפגישה: "הובהר לנו שתקום מנהלת ויהיו נציגים של ליגה הלאומית, לא יודעים מתי ואיך. אולי שנה הבאה. אנחנו מאוד רוצים שכבר השנה נהיה בין מקבלי ההחלטות".

מנכ"ל הפועל פתח תקוה אפי צפריר. קובי אליהו
"יכולה להיות סיטואציה שאם ההסכם עם הטוטו לא ייחתם נעשה את החושבים שלנו". צפריר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully