וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשרה באופק? עיני מנסה להגיע להסכמה עם הקבוצות

20.8.2013 / 10:47

יו"ר ההסתדרות ייפגש עם ראשי הקבוצות ויציג את תוכניתו לסיום הסכסוך בין לוזון ללבנת. השאלה המרכזית: האם לוזון יאשר זאת

רגע לפני שהליגה נפתחת, יו"ר ההסתדרות עופר עיני ייפגש לקראת סוף השבוע עם ראשי קבוצות ליגת העל, במטרה להגיע איתם להסכמה בנוגע למתווה ביניים לצורך השגת פשרה בין אבי לוזון ללימור לבנת. המתווה עליו סיכם עם לבנת כולל עזיבה של לוזון בתום העונה הנוכחית, שיוביל לתמיכה של הטוטו בקבוצות הגבוהה בכ-30 מיליון שקל בהשוואה לעונה הקודמת.

עופר עיני במשרדי ההסתדרות, דצמבר 2012. יותם רונן
מישהו צריך לעשות סדר. עיני/יותם רונן

לפי ההסכם הקודם העביר הטוטו 80 מיליון שקל, כשעשרה מיליון מתוכם היו סעיפים מתנים, כשבפועל הקבוצות לא קיבלו את הכסף, וכעת יהוו חלק מההסכם. סעיפים נוספים בהסכם בין עיני ללבנת הם סעיפים מתוך ועדת דודי כהן וועדת זליכה, שמדברים בעיקר על שקיפות והקמת מנהלת, סעיפים שכל הצדדים מסכימים להם עוד בטרם החלו המגעים בין עיני ללוזון ולבנת.

אם תושג הסכמה בין עיני לקבוצות, המתווה יוצג ללוזון במטרה שיאשר אותו ויוביל לפריצת דרך במגעים לסיום הסכסוך. "אם זה יקרה, תוך 24 שעות יאושר גם ההסכם עם הטוטו", אמרו בסביבתו של יו"ר ההסתדרות. יו"ר המנהלת הזמנית ניר חפץ ויו"ר הטוטו צחי פישביין נפגשו אתמול במסגרת אירוע חברתי, אך לא שוחחו על העניין. חפץ ביקש לא לקבל שכר מההתאחדות לכדורגל החל מסוף אוגוסט, ולמעשה ישמש כיו"ר המנהלת הזמנית בהתנדבות.

חבר כנסת יואל רזבוזוב. ניב אהרונסון
"הדעת אינה נותנת שכסף ציבורי הולך ברובו לענף שמסוגל להביא חסויות בעצמו". רזבוזוב/ניב אהרונסון

בינתיים, על רקע השיחות המתקיימות בין משרד הספורט, מועצת ההימורים בספורט וההתאחדות לכדורגל, קרא היום יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב, לשרת הספורט לימור לבנת לא לאשר את המתווה להסכם השיווק המשופר שמציע עיני. לפי דבריו של ח"כ רזבוזוב, הכסף שיועבר לקבוצות הכדורגל, יילקח מענפי הספורט הקטנים שמביאים למדינת ישראל הרבה כבוד והישגים.

"הדעת אינה נותנת שכסף ציבורי הולך ברובו לענף שמסוגל להביא חסויות בעצמו. למה להוסיף לקבוצות ליגת העל בכדורגל מכספי הטוטו, תקציב שיממן רכישת שחקנים זרים, במקום לתמוך בספורטאים הישראלים שמביאים הרבה כבוד למדינה, המתחרים בענפים האולימפיים ובכך לאפשר להם להתקיים בכבוד", כך הגיב ח"כ רזבוזוב לפרסומים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully