וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורניר גומלסקי: מכבי תל אביב הפסידה לפנאתינייקוס 80:74

אקס הפועל ירושלים ראמל קרי חגג על הצהובים (27 נק'), שסיימו אחרונים. סמית' בלט (23 נק') במכבי. בלאט: "אנחנו מסוגלים לשחק הרבה יותר טוב"

אחרי שני נצחונות בישראל ושניים בבלגיה, חתמה הערב (ראשון) מכבי תל אביב את הופעותה בטורניר גומלסקי עם הפסד שני, הפעם 80:74 לפנאתינייקוס, וסיימה את הטורניר היוקרתי במקום הרביעי. בדומה להפסד לקובאן אמש, הצהובים פתחו את המשחק היטב, כשג'ו אינגלס, דווין סמית' (23 נקודות בסך הכל) וגיא פניני הצטיינו וסייעו לקבוצה של דיוויד בלאט לפתוח פער בן שמונה נקודות, אולם ברבע השלישי טסה אלופת יוון לריצת 2:23, ברחה ליתרון דו-ספרתי, ולמעשה סגרה עניין, על אף נסיון קאמבק שהונהג בעיקר על ידי סופוקליס שחורציאניטיס (11 נקודות, מרביתן ברבע המכריע). בלאט אמנם העניק הערב מנוחה לריקי היקמן ושון ג'יימס, ואכן, גם פנאתינייקוס וגם קובאן הן קבוצות יורוליג טובות, אך ברור לכל שלמכבי תל אביב יש עוד הרבה עבודה לקראת רגעי האמת.

?אנחנו בסיומם של עשרה ימים קשים ומעייפים", אמר בלאט בסיום. "היום כבר היה הרבה יותר טוב מבחינתנו, הבעיה שנפלנו ברבע אחד ושילמנו על כך ביוקר. עשינו כמה דברים יפים, אבל כמובן שאנחנו מסוגלים לשחק הרבה יותר טוב וגם נעשה זאת. צריך לזכור שמדובר בקדם עונה והעיקר עוד לפנינו. אנחנו שמחים לחזור הביתה ונתכונן במלוא הרצינות לגביע ווינר וכמובן לליגה הישראלית וליורוליג?.

דווין סמית', שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מנקודות האור הבודדות. דווין סמית'/קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע ראשון:

דיוויד בלאט העלה בחמישייה את טייריס רייס, יוגב אוחיון, דווין סמית', ג'ו אינגלס וסופוקליס שחורציאניטיס. סמית' היה האיש של הצהובים בפתיחה, ובתום שש הדקות הראשונות הראה לוח התוצאות 12:12. הירוקים עלו ל-13:17, אינגלס צלף שלשה וצימק ל-19:18, אולם ראמל קרי, אקס הפועל ירושלים והמצטיין בדקות הפתיחה של המשחק (וגם במשחק כולו, אותו סיים עם 27 נקודות), אמר את המילה האחרונה ברבע עם שלשה על הבאזר, שקבעה 21:24 לפנאתינייקוס.

רבע שני:

סל ועבירה יפה של גיא פניני בצירוף נקודות של רייס קבעו מהפך, והעלו את הצהובים ל-26:28. פניני הוסיף שלשה וקבע 31:34, יובל נעימי עלה לדקות בכורה במשחק, ושלשות של אינגלס וסמית' המצוינים העניקו למכבי יתרון שיא - 37:45 - ובמחצית, 39:45.

רבע שלישי:

קרי, יונאס מאצ'יוליס וחבריהם פתחו בצורה עדיפה את הרבע השלישי, ואקס הפועל ירושלים צלף שלשה נוספת שהשלימה קאמבק, בדרך ל-48:49. פיק אנד רול בין דימיטריס דיאמנטידיס ומייק באטיסט השלימו ריצת 3:16, ובפיגור 53:48 נאלץ בלאט לקחת פסק זמן. זה לא עזר. הפער צמח עד 48:60 (והריצה צמחה עד 3:23), ופניני קטע אותו עם שלשה שצימקה ל-60:51. אלא שהרבע השלישי (9:26 לפנאתינייקוס) הסתיים ב-54:65 ליוונים.

רבע רביעי:

שחורציאניטיס פתח היטב את עשר הדקות האחרונות, וצימק ל-70:62, שש דקות לסיום. דיאמנטידיס מיד צלף שלשה בצד השני וקבע 62:75. מכבי עוד הצליחה להוריד ל-75:68, אך לא יותר. זה נגמר ב-74:80 לאלופה היוונית, שמסיימת במקום השלישי את הטורניר. מכבי תל אביב תשוב ארצה, וביום רביעי תקיים את הפנינג פתיחת העונה החגיגי שלה.

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 23, ג'ו אינגלס 13, גיא פניני 12, סופוקליס שחורציאניטיס 11, אלכס טיוס 5, טייריס רייס 4, יוגב אוחיון 4, סילבן לנדסברג 2. ג'ייק כהן שותף ולא קלע.

שחקן מכבי תל אביב, גיא פניני. GettyImages
רבע שני טוב לא הספיק. פניני/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully