וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי דורסמן: "בעונת האליפות לא חשבתי על העתיד"

18.9.2013 / 15:02

למה הוא עזב אחרי האליפות ההיסטורית, למה הוא שחרר את שמיר למוסקבה, מה מעמדו כמנהל מקצועי ("אני מעל למאמן"), ומאיפה תגיע התקווה החדשה. מיקי דורסמן חוזר לחולון, ובראיון לא חושש להצהיר: "מכוונים לפיינל פור"

קובי אליהו

בתחילת מאי האחרון, בעוד הפועל חולון מסיימת עונה לא מרשימה בחלק התחתון של הטבלה, נפתח עידן חדש בקבוצה. קבוצת אנשי עסקים בראשות שלמה אייזיק (בעלי חברת UNET) ומיקי דורסמן השלימה את רכישת הקבוצה מידי ההנהלה הקודמת והחלה את העבודה לקראת העונה הבאה, אבל ההתחלה לא הייתה פשוטה. המאמן דן שמיר עזב לרוסיה, השמות הגדולים לא הגיעו, אבל כיום, פחות מחודש לפני תחילת העונה, החולונים שמסתכלים לעבר האופק, יכולים לראות עתיד ורוד.

"הדבר הכי חשוב זה שתהיה לנו הנאה מהעונה הקרובה, שנחייך כל השנה, שנדע ליהנות גם מהתקופות הקשות ומהתקופות החיוביות הלא רבות שיש בענף הזה", מנסה דורסמן לסמן מטרות ראשונות בראיון מיוחד לוואלה! ספורט. האיש שהוביל את הקבוצה לאליפות בתור מאמן-בעלים בעונת 2007/8 מספר על העידן החדש, התפקיד המקצועי, האמונה הגדולה, ועל אף שהוא יודע שצלחת החומוס מהאליפות הקודמת היא בגדר חלום רחוק, הוא עדיין אופטימי.

מיקי דורסמן, הפועל חולון. דרור פיקלני
המטרה היא לתת המשכיות של המערכת וליצור יציבות בתוך הקבוצה, נוכל לדעת מה הכיוון שלנו אחרי שנתיים". דורסמן/דרור פיקלני

גם בעלים, גם מנהל

כבר בתחילת העונה שעברה החלו השמועות כי דורסמן, אייזיק וקבוצת אנשי עסקים ירכשו את הקבוצה, שהייתה במצב כלכלי לא טוב, אך עברה עונה שלמה עד שהעסקה נסגרה. "זה נמשך הרבה זמן כי קבוצת אנשי העסקים שניהלה את הקבוצה לא רצתה להעביר את המושכות", מספר דורסמן, "הם חשבו שהם יכולים להסתדר ללא תמיכה של קבוצה חיצונית, עד שהם החליטו שזה הספיק להם וזה לקח די הרבה זמן. מבחינתנו כבר בחודש פברואר של העונה שעברה היינו מוכנים להיכנס ולקחת את המועדון עלינו".

בקדנציה הקודמת היית מאמן, איך אתה מוגדר בדיוק עכשיו?

"אני גם חלק מקבוצת הבעלות אבל אני גם מנהל מקצועי. זה אומר שאני מעל המאמן והצוות המקצועי, מכוון אותם בתחילת העונה בבחירת השחקנים ובמהלך העונה מבחינת חשיבה, איפה צריך לחזק או לשתף מישהו יותר. כמובן שתהיה לי נגיעה גם בצד הטקטי. אני מישהו שמבקר את המאמן ומפקח עליו. שתהיה לו גם תמיכה מקצועית וגם ביקורת, שזה לא פחות חשוב".

המנהל המקצועי מתפנה לספר על האנשים שבפועל מנהלים את הקבוצה: "אנחנו בעיקרון ארבעה-חמישה אנשים שמעורבים ביום יום מתוך מועצת המנהלים של הקבוצה. שלמה אייזיק הוא יו"ר האגודה, כשהחברה שלו UNET היא גם הספונסר הראשי של המועדון. איתן לנציאנו הוא יו"ר הקבוצה הבוגרת עם כל המשמעויות של זה. אני המנהל המקצועי, צביקה וייס הוא יו"ר עמותת האוהדים, שאנחנו משתפים עמה פעולה בצורה מלאה, ואלה בעצם האנשים שמנהלים בפועל את הפועל חולון. מיקי אבירם הוא חלק מהדירקטוריון ומסייע מאחורי הקלעים עם השחקנים והתקציב השוטף של הקבוצה".

אתה יכול להבטיח שתהיו פה גם עוד חמש שנים?

"אני לא יכול לומר שאנחנו נהיה פה עוד חמש שנים, אבל אני כן יכול לומר שהתחייבנו בינינו לשמור על המסגרת הזאת לשלוש שנים לפחות. המטרה היא לתת המשכיות של המערכת וליצור יציבות בתוך הקבוצה, נוכל לדעת מה הכיוון שלנו אחרי שנתיים. אנחנו רוצים ליצור המשכיות, דאגתי להחתים שחקנים לשנתיים ואפילו שחקן אחד לשלוש שנים, ליצור זיקה בין השחקנים לאוהדים, לחבר את כולם להפועל חולון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקני הפועל חולון באימון פתיחת העונה. קובי אליהו
"אנחנו רוצים ליצור המשכיות, דאגתי להחתים שחקנים לשנתיים ואפילו שחקן אחד לשלוש שנים, ליצור זיקה בין השחקנים לאוהדים, לחבר את כולם להפועל חולון"/קובי אליהו

בלי שמיר, עם אמונה

הקיץ, כשדורסמן החל לבנות את הקבוצה, הוא בחר להמשיך עם דן שמיר, המאמן שעשה עבודה יפה בשנתיים הקודמות לכך. אלא שחודש לאחר מכן שמיר קיבל הצעה להיות עוזרו של אטורה מסינה בצסק"א מוסקבה, ודורסמן ויתר עליו. "אני מאמין שאסור לעצור אדם מלהתפתח", הוא טוען, "כשלדן שמיר הגיעה הזדמנות כזאת כמו להיות עוזר של אחד המאמנים הגדולים ביבשת, בקבוצה כל כך גדולה כמו צסק"א, אי אפשר לבוא ולהגיד לו 'אני לא מאשר לך ללכת'. היינו בשלב מוקדם של תחילת העונה כך שהיה זמן להביא מאמן ולבנות את הקבוצה מחדש. זה היה נראה לי נכון ושמחתי מאוד לעזור לו, אין סיבה שהקבוצה תחזיק אותו ותמנע ממנו להתפתח. אני לא יודע מה אחרים היו עושים, אני לא הייתי מאפשר לעצמי לעצור אדם שהיה אומר לי שיש לו הצעה מה-NBA או מהיורוליג. אני אומר לכולם בהצלחה ומשחרר אותו. אם זה היה אחרי שבחרנו שחקנים והתחלנו בהכנות שלנו, אז כמובן שלא הייתי מאשר, אבל לדעתי במצב כזה הוא גם לא היה פונה אליי".

כמחליפו של שמיר הוא בחר במפתיע בליאור ליובין, והעדיף אותו על פני דני פרנקו שהיה פנוי. "אני חייב להודות שלא הייתה לי היכרות לעומק עם ליאור ליובין, הכרתי אותו מפה ומשם, אבל חקרתי עליו מכל מיני אפיקים וערוצים. היו לי שיחות איתו ועם כמה מאמנים, והוא מצא חן בעיניי בגישה שלו, באישיות שלו ובשיטת המשחק שלו. כל הדברים הללו יכולים להתאים לגישה שלי, ככה שזה די השלים את התמונה והכריע את הכף לטובתו".

בגלבוע/גליל היו לידו אנשים שתמכו בו בבניית הקבוצה. איך זה עבד אצלכם?

"לליאור יש ניסיון ככדורסלן ברמות הגבוהות, הוא יודע מה זה להיות שחקן כדורסל, איך הוא נראה כשהוא הולך לישון ואיך הוא כשהוא קם בבוקר, וזה אחד הדברים החשובים כשאתה בא לבנות קבוצה בתחילת העונה. הוא צריך עזרה, כמו שאני הייתי צריך עזרה והבאתי לעצמי עוזרים טובים. במקרה הזה אני עוזר לו, ויש לו עוזר מאמן נהדר כמו אלעד חסין. הוא מביא איתו את הידע וההבנה, את הניסיון שהוא צבר בחיים ואנחנו מנצלים את זה ועוזרים לו כדי לבנות קבוצה שמתאימה למקום הזה".

מלבד המאמן בניתם סגל ישראלי מאוד אפור. איך זה אמור להתחבר לקהל החם שלכם?

"אני מבין את הטענה הזאת שאין לנו שחקנים שקשורים לאופי של הקהל. התקציב של הקבוצה מלכתחילה הוא די נמוך, החוק הרוסי טרף את הקלפים של כל הקבוצות, והמועדונים עם הכסף הגדול לקחו מהר מאוד את השחקנים בדרג הבכיר שהיו עד העונה הזאת. אנחנו בחרנו שחקנים על פי הסינון שליאור חושב לנכון לשחק איתו, ובמסגרת התקציב והיצע השחקנים שהיו. הרבה שחקנים היו חתומים לעוד עונה, אנחנו צריכים להרכיב קבוצה מחדש, אז דבר מוביל לדבר".

מאמן הפועל חולון ליאור ליובין. קובי אליהו
דורסמן: "אני מעל המאמן והצוות המקצועי, מכוון אותם בתחילת העונה בבחירת השחקנים ובמהלך העונה מבחינת חשיבה, איפה צריך לחזק או לשתף מישהו יותר. כמובן שתהיה לי נגיעה גם בצד הטקטי. אני מישהו שמבקר את המאמן ומפקח עליו". ליובין מוכן?/קובי אליהו

בגלל העונה ההיא

חמש שנים עברו מאז שמיקי דורסמן חדל להיות הבעלים של הפועל חולון, בתום עונת האליפות הבלתי נשכחת. מאז הוא אימן את הקבוצה לחצי עונה, תמך מאחורי הקלעים, אבל לא היה בפרונט. חלק מהביקורת על האיש שעצר הגמוניה בת 15 שנים של מכבי תל אביב הייתה שלקח אליפות על חשבון העתיד של המועדון, שכמעט והתרסק לאחר מכן מספר פעמים. במבט לאחור, הוא בכלל לא מתחרט.

"זאת שאלה במקומה, שאני נשאל לא מעט פעמים. במהלך השיחות שהיו לי עם ראש העיר באותה התקופה אמרתי לו ולאנשים שמסביבו: 'חבר'ה, יש שתי אפשרויות, או שאני אשים כסף יותר קטן לעשר שנים או שאת הכול בשנה אחת. לא היה אף אחד מסביבי, וידעתי עד כמה הפועל חולון זה מותג נהדר. הבנתי שמעבר לעונה ההיא אין לי שום עניין להישאר לבד, יש גבול לעד כמה פילנטרופ גדול אני יכול להיות, אז החלטתי לשים את הכול. השקעתי בהפועל חולון כבר כמה שנים לפני כן, זה לא שהייתי בדיוק לעונה אחת. באותה עונה לא היו לי מחשבות על השנה שתבוא לאחר מכן, חשבתי שאם נצליח אז יבוא הכסף אחרי, והוא לא הגיע. אם שלמה אייזיק והאנשים הנהדרים שנמצאים היום בהפועל חולון היו מגיעים בעונה שאחרי האליפות, כנראה שמעולם לא הייתי עוזב".

אתה לא חושב שזה נס שעם כל החובות שהיו בשנים לאחר מכן, ועם ההנהלה הלא עשירה שניהלה אותה, הפועל חולון נשארה בחיים?

"אני לא הייתי בהפועל חולון בשנים האחרונות, ובגלל זה אני לא חושב שזה במקומי לבוא ולהעביר ביקורת על ההנהלה שהייתה פה. זה לא פשוט לבוא בכל שנה ולגייס כ-2 מיליון שקל כדי להרים קבוצה. התקציב שהמנהלת דורשת מהקבוצות לאור הכלכלה העגומה שיש בעולם היום הוא קצת מוגזם, קצת איבדנו פרופורציות בתקופה האחרונה. צריך לעשות הכול כדי לעמוד במסגרת התקציבית, אבל אני לא חושב שהמסגרת שהמנהלת מעמידה היא ראויה. איך חולון הצליחה לשרוד? זאת שאלה עם תשובה קשה. זה או שיש לך תמיכה מהעירייה או מספונסר גדול, בחולון העירייה לא נותנת מעל ומעבר, בטח שלא כמו בראשון לציון, וזה לא עוזר. מצד שני זה מה שיש, וצריך להגיד תודה רבה, אלה התנאים וכולם ידעו אותם כשנכנסו".

מיקי דורסמן מאמן הפועל חולון מניף צלחת אליפות. ברני ארדוב
"חשבתי שאם נצליח אז יבוא הכסף אחרי, והוא לא הגיע. אם שלמה אייזיק והאנשים הנהדרים שנמצאים היום בהפועל חולון היו מגיעים בעונה שאחרי האליפות, כנראה שמעולם לא הייתי עוזב". דורסמן ביום ההוא/ברני ארדוב

מכוונים לפיינל פור

בחולון מרבים לדבר על העתיד, ואחת הסיבות היא שבתחילת העונה הבאה תזכה הקבוצה למשכן חדש, האולם שנבנה בסמוך לפארק פרס, ותעזוב את אולם הפחים. "אנחנו רואים באולם החדש תקווה גדולה", מספר דורסמן, "זה יציב אותנו במקום אחר מבחינה כלכלית, תהיה לנו אפשרות להשיג ספונסרים פוטנציאליים. זה יהיה אולם ראוי עם פלטפורמה לשיווק בצורה אחרת. באולם הפחים יש היסטוריה אבל צריך לעבור לאולם יותר מודרני. הכול תלוי בעירייה ובמה שהיא תיתן לנו לעשות באולם הזה. יש לנו תוכניות לאולם הזה ואחרי שנקבל תשובות ברורות נדע מה יהיה חלקנו ומה אפשר לעשות".

אם העתיד הכלכלי של המועדון נראה ורוד יותר, על המגרש משתדלים בקבוצה להנמיך ציפיות, בטח שלא כמו בתקופה הקודמת של איש העסקים כבעלים, "לא מדברים על אליפות", הוא קובע חד משמעית, ומשם מתחיל לפנטז, "אנחנו מכוונים לפיינל פור כבר העונה מצד אחד, מצד שני השאיפה שלנו להיות יציבים, שזה הכי חשוב. הקבוצה צריכה להיות יציבה מבחינה כלכלית, שהתוצאות יהיו עקביות על הפרקט. אנחנו לא מדברים על אליפות, אי אפשר לדעת מה יהיה, אבל כדי להיות בגמר צריך להיות בפיינל פור, במעמד של ארבע הקבוצות האחרונות וזאת המטרה הריאלית שלנו".

ומה לגבי העתיד שלך? שבת לקבוצה, האם אתה פוסל אפשרות לשוב גם לתפקיד המאמן בעתיד?

"אני כרגע לא חושב על אימון, התחלתי בקריירה חדשה כמנהל מקצועי, אני מאוד נהנה מזה. אני לא רוצה להגיד שזה אף פעם לא, אבל כרגע אני לא חושב על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully