וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקנרו: "נדאל יכול לעבור את פדרר". הכל תלוי בברכיים?

בעולם הטניס מעריכים כי הספרדי עשוי לשבור את שיא הגרנד סלאם, נדאל מודה שהברכיים יכריעו. וגם: המיליונים והפרסומת

רפאל נדאל מצטלם אחרי גמר אליפות ארצות הברית. GettyImages
רפאל נדאל מצטלם אחרי גמר אליפות ארצות הברית/GettyImages

היום הזה ממשיך להיות שייך בעיקר לרפאל נדאל. שבעה חודשים לאחר שחזר מהיעדרות של שבעה חודשים, העתיד של השור ממאיורקה ורוד ומבטיח. ג'ון מקנרו, לשעבר מספר 1 בעולם בטניס, בטוח שנדאל יכול לשבור את שיא הגרנד סלאמים של רוג'ר פדרר. הספרדי בן ה-27 ניצח אתמול בעוד קרב מדהים את נובאק דג'וקוביץ', הניף את גביע אליפות ארצות הברית הפתוחה ורשם גרנד סלאם מספר 13 בקריירה.

השווייצרי מחזיק מצדו ב-17 תארים כאלו, ולא זכה בטורניר גדול מאז ווימבלדון 2012. "אם הוא יישאר בריא", חזה מקנרו ל-BBC, "הוא יוכל בקלות לזכות בעוד ארבעה או חמישה סלאמס. אין שאלה בכלל. עבורי, הוא טוב מתמיד. זה מדהים כמה הוא רוצה את זה. מעולם לא ראיתי משהו כזה. בואו נקווה שהוא יישאר בריא, כי הוא יהיה נהדר לענף הזה".

61 אחוז מהמשתתפים בסקר ב"סקיי" חושבים שאכן הספרדי יעקוף את פדרר במניין הסלאמים. בסוכנויות ההימורים עדיין לא הולכים עם הזרם, ומציבים כיום את הליין לשבירת השיא על 2 ל-7.

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל חוגג זכיה באליפות ארצות הברית. רויטרס
"אם הוא יישאר בריא", חזה מקנרו ל-BBC, "הוא יוכל בקלות לזכות בעוד ארבעה או חמישה סלאמס. אין שאלה בכלל. עבורי, הוא טוב מתמיד. זה מדהים כמה הוא רוצה את זה. מעולם לא ראיתי משהו כזה"/רויטרס

גם נדאל עצמו התייחס לסוגיה. כשנשאל לגבי האפשרות שישבור את שיא הגרנד סלאמים אמר: "עבורי מה שהשגתי הוא כבר הרבה יותר ממה שחשבתי שאשיג וממה שחלמתי שאשיג. אמרתי את זה כבר כשהיו לי פחות תארים, אבל זה נכון. כל מה שאני יכול להגיד זה מה שאני תמיד אומר. שאני הולך להמשיך לעבוד קשה, לעשות את הדברים שלי כדי להשיג עוד הזדמנויות להתחרות על תארים כאלה. ככה אי אפשר לדעת היכן זה ייגמר, אבל 13 זה מספר מדהים".

עוד מספרים מדהימים: ב-2013, שנת הקאמבק של נדאל, הוא שיחק ב-63 משחקים וניצח ב-60. הוא זכה בעשרה תארים, שניים מהם בגרנד סלאם. גם חשבון הבנק התאושש מהפציעה, עם יותר מ-10 מיליון דולר בפרסים. איזה שור. וכדי להמחיש את השנה המדהימה של נדאל, אפשר לציין שהמאזן שלו העונה מול שחקני טופ-10 הוא 1:17. מול מארי הוא לא שיחק העונה, אבל את כל שאר שמונת השחקנים בעשירייה הראשונה הוא ניצח.

השיפור של נדאל בכל הנוגע למכות פתיחה הומחש באחוזים מרשימים, כשבאליפות ארה"ב הוא שמר על ההגשה שלו ב-95 מתוך 99 משחקונים. הוא זכה ב-88 משחקוני הגשה רצופים, עד שנשבר בחצי הגמר על ידי גאסקה. הוא הציל 19 מתוך 23 נקודות שבירה בטורניר, כולל 8 מ-11 בגמר. מאז שהחלה הספירה הסטטיסטית ב-1991, זה הנתון הכי נמוך לזוכה באליפות ארה"ב.

אבל אל תשכחו את פדרר. בנוסף לעובדה שנדאל מפגר אחריו במספר הזכיות בגרנד סלאם, השוויצרי גם הציג יותר עונות דומיננטיות. עבור נדאל זו עונה שלישית שבה הוא זוכה ביותר מגרנד סלאם אחד (2008, 2010 שבה זכה בשלושה תארים ו-2013), בעוד פדרר זכה בחמש (!) שנים ביותר משני טורנירי גרנד סלאם: שלושה תארים ב-2004, שלושה תארים ב-2006, שלושה תארים ב-2007, ושניים ב-2005 ו-2009.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי. רויטרס
יותר סלאמים, יותר שנים דומיננטיות. פדרר/רויטרס

איך ישרדו הברכיים שלו?

השאלה הגדולה בנוגע להמשך הקריירה של נדאל היא הברכיים. גם הוא סיפר שמעולם לא האמין שיוכל לחזור ככה, אחרי הפציעה הקשה ממנה סבל, ומאמנו ודודו טוני נדאל הודה ש"בדצמבר, בינואר, לא דמיינו את זה בכלל. היו לנו הרבה בעיות, ולא העליתי בדעתי ששבעה חודשים אחרי זה רפא יהיה איפה שהוא עכשיו".

נדאל עצמו מודה שהתפקוד שלו על חימר שונה מהמשטחים הקשים, שמפעילים לחץ גדול על הברכיים שלו. גם הוא יודע, זה יהיה המבחן הגדול להמשך הקריירה שלו. "יהיה נהדר אם מומחי רפואה יביעו את דעתם בנושא", אמר נדאל על הנזק שלדעתו גורמים המשטחים הקשים, "אני כבר לא מדבר על הדור שלי, בגלל שזה לא הולך להשתנות, אבל למען העתיד, ה-ATP צריך למצוא לזה פתרון. המגרשים הקשים, לדעתי, הם אגרסיביים מדי כדי להצליח לעשות עליהם קריירה ארוכה".

גם טניסאי העבר פאט קאש האוסטרלי אמר ש"נדאל יצר סגנון משחק חדש בטניס, הוא חשוב מאוד לסבב, הוא נחוש ומהיר מאי פעם. הוא בהחלט יכול לעבור את פדרר. השאלה מי הטוב מביניהם הוא מיותר, אבל מהנה. הדבר היחיד שיכול לעכב אותו זה הברכיים".

ולקינוח

כשפרסומות הספורט המצחיקות בעולם מתאחדות עם הטניסאי הטוב בעולם כיום, זה מה שיוצא. תבלו.

דירוג עולמי: דג'וקוביץ' עדיין בפסגה

למרות ההישגים של נדאל, מי שמוביל את הדירוג העולמי אחרי אליפות ארה"ב הוא עדיין נובאק דג'וקוביץ'. הסרבי בפסגה עם 10,980 נקודות, בעוד הספרדי צמוד אליו עם 10,860 נקודות. מי שעלה שלב אחד הוא רוג'ר פדרר, למרות ההדחה המביכה בשמינית הגמר.

העשירייה הראשונה: דג'וקוביץ', נדאל, מארי, פרר, ברדיך, פדרר, דל פוטרו, צונגה, גאסקה, ואוורינקה.

דודי סלע ירד 8 שלבים למקום ה-85. אמיר ויינטרוב מדורג במקום ה-184.

נדאל זכה באליפות ארצות הברית

"לרגע לא חשבתי שמשהו כזה יקרה"

טניס בוואלה! ספורט

רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי לצד רפאל נדאל, טניסאי ספרדי. רויטרס
יעבור את הרשת?/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully