וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רארד פיקה: "הפכנו להיות עבדים לטיקי-טאקה"

בלם ברצלונה בראיון: "בכדורגל חייבים להתפתח, אחרת לומדים אותך בסוף". רומאריו: "למסי יש אספרגר, כמו ניוטון ואיינשטיין"

שיטת הטיקי-טאקה המפורסמת של ברצלונה הפכה לדוגמא ומופת של חדשנות. קבוצות רבות ניסו לחקות את ברצלונה ולהעתיק את השיטה המוצלחת, שאגב מוטמעת כבר במחלקת הנוער, אך בבארסה עצמה כבר יש מה שחושב שצריך לחשוב על שינוי קונספציה. ג'רארד פיקה , למשל. הבלם העניק ראיון שיתפרסם במלואו מחר ב"גאזטה דלו ספורט" האיטלקי, בו הפתיע עם אמירה מסקרנת לגבי סגנון המשחק של קבוצתו.

"במובן מסוים, הפכנו לעבדים של הטיקי-טאקה. עברו כבר כמה שנים מאז שהתחלנו לשחק בשיטה הזאת, וזה הגיע לנקודה שצריך לפתח אותה עוד יותר. טאטה הגיע לאמן אותנו עכשיו ויש לו את אותה פילוסופיה - הוא רוצה שנחזיק בכדור. אבל יש גם אפשרויות אחרות בכדורגל. אם לוחצים אותנו, כדורים ארוכים זה לא דבר רע. בכדורגל אתה חייב להשתפר ולהתפתח משנה לשנה, כי בסוף קבוצות לומדות אותך".

ג'רארד פיקה ושחקני ברצלונה חוגגים שער מול פ.ס.ז'. GettyImages
עבדים לשיטה? פיקה והחברים/GettyImages

רומאריו: "למסי יש תסמונת אספרגר, כמו ניוטון ואיינשטיין"

מה מקור הגאונות של ליאונל מסי? מומחי כדורגל רבים לאורך השנים ניסו לענות על השאלה הזאת, והתווכחו ביניהם על התשובה. אז עכשיו מגיע גאון כדורגל אחר - רומאריו בכבודו ובעצמו - ומעלה סברה שטרם נשמעה בנוגע לפרעוש.

"לדעתי, ליאונל מסי סובל מתסמונת אספרגר", ירה החלוץ הברזילאי האגדי בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. "זו צורה מתונה של אוטיזם, שנותנת לך מתנה בדמות רמת ריכוז גבוהה בהרבה מהממוצע של בן אדם נורמלי. גם לשועי עולם כמו אייזיק ניוטון ואלברט איינשטיין הייתה רמה מסוימת של אוטיזם. אני מקווה שגם אתה כמוהם תמשיך תנצל את המתנה שלך ותמשיך להוות דוגמא לכדורגל יפהפה".

כדורגלן העבר, רומאריו. AP
מעלה סברה מפתיעה בנוגע למסי. רומאריו/AP

רומאריו, כזכור, כיכב אף הוא במדי ברצלונה בין השנים 1993-1995, וגם כיום - לאחר שהמשיך לקריירה שנייה בפוליטיקה הברזילאית - הוא ממשיך לעקוב אחר בארסה מקרוב ומתרשם מאוד ממסי, כמו שזה נראה.

בברצלונה, אגב, ממשיכים לעסוק בזהות השוער בעונה הבאה - אז יפוג חוזהו של ויקטור ואלדס שיעזוב. ב"ספורט" הקטלאני מדווחים היום על מה שעשוי להיות היעד הבא של ואלדס, וזאת בהחלט עשויה להיות הפתעה. על פי הדיווח, ז'וזה מוריניו כבר יצר קשר עם השוער והחל לבדוק את האפשרות שיחבור אליו בעונה הבאה בצ'לסי. ב"אל מונדו", אגב, פורסם כי ברצלונה מעוניינת מאוד בשוער צ'לסי הנוכחי - פטר צ'ך - וסימנה אותו כשוער המועדף עליה לקראת העונה הבאה.

בתוך כך, ברצלונה הודיעה היום על הסכם חסות עם בנק "הערבים המאוחדים", שגם הוא מבוסס באיחוד האמירויות - כמו הספונסר שמתנוסס על מדי המשחק של בארסה. ההסכם יהיה לשלוש שנים ובמסגרתו יקדם הבנק מרצ'נדייז של ברצלונה באיחוד האמוירויות. בהודעה רשמית מטעם ברצלונה נכתב: "בחרנו בבנק הזה מכמה סיבות, בראש ובראשונה היכולת להגדיל את השוק באיחוד האמירויות. לנו ולבנק איתו חתמנו על ההסכם יש פילוסופיה ותפיסות משותפות".

עדכון ראשון: 9:52

ליאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג. רויטרס
כמו ניוטון ואיינשטיין? מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully