וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה וויליאמס: "כבוד גדול להשוות את ההישג של פדרר"

סרינה וויליאמס זכתה באליפות ארה"ב בפעם החמישית וגרפה גרנד סלאם מספר 17 בקריירה, ובדרך שברה שני שיאים היסטוריים. ויקטוריה אזרנקה מיררה בבכי: "נתנו את הלב שלנו"

כדי להמחיש את הדרך הארוכה והמרשימה שעושה סרינה וויליאמס בטניס הנשים, אפשר להזכיר את הנתון הבא: בפעם הראשונה שהיא זכתה באליפות ארה"ב, אי שם ב-1999, לפני 14 שנה, כשהייתה פחות מבת 18, היא ניצחה בדרך לתואר נערה בלגית בת 16, קים קלייסטרס שמה, שמאז כבר פרשה, וחזרה, ושוב פרשה. יריבות נוספות שסרינה ניצחה בדרך לתואר הראשון שלה היו מוניקה סלש, לינדזי דאבנפורט ומרטינה הינגיס - שלוש אלופות מדהימות, שכבר מזמן לא בסבב.

סרינה וויליאמס (מימין) בזכייה הראשונה שלה באליפות ארה"ב, 1999, לצד מרטינה הינגיס. Jamie Squire, GettyImages
ככה זה נראה לפני 14 שנה. סרינה והינגיס/GettyImages, Jamie Squire
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס לצד יריבתה הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה בגמר אליפות ארה"ב 2013. רויטרס
וככה זה נראה הלילה. סרינה ואזרנקה/רויטרס

אבל סרינה לא רק שנשארה, היא עדיין במיטבה. הלילה (בין ראשון לשני) היא זכתה בפעם החמישית בקריירה באליפות ארה"ב אחרי ניצחון נהדר 5:7, 7:6, 1:6 על ויקטוריה אזרנקה, ובסיום קפצה על המגרש ונראתה נרגשת בדיוק כמו הילדה הצעירה שעשתה את זה לפני 14 שנה. סרינה היא לא רק הטניסאית המבוגרת ביותר שזוכה בארה"ב (החודש היא תהיה בת 32), היא גם רשמה את התקופה הארוכה ביותר אי פעם בסבב לטניסאית בין הזכייה הראשונה לאחרונה שלה. אגב, אצל הגברים השיאן הוא קן רוזוול האוסטרלי - 19 שנים.

"אלוהים, היה מדהים לזכות בתואר בגיל 17", נזכרת סרינה, "ההבדל הוא שאז אולי לא עיכלתי את זה מספיק". ואכן, נראה שככל שהיא מתבגרת ומבינה את גודל ההישג, כך היא יותר נרגשת. במערכה השנייה האמריקאית הוותיקה נראתה לחוצה ושבירה, ואיבדה שוב ושוב הזדמנויות להבטיח את הניצחון. היא כבר הוליכה 1:4 במערכה השנייה עם יתרון שתי שבירות, והגישה פעמיים לניצחון, אבל איבדה את ההזדמנויות. כמו כן, נראתה עצבנית בניסיונה להתמודד עם הרוח, וסיננה שוב ושוב מילות תסכול. עם זאת, במערכה השלישית היא שוב חזרה לעצמה, והציגה טניס אגרסיבי ומרשים, כולל משחק הגשה עוצמתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס אחרי זכייתה באליפות ארה"ב. רויטרס
חמש, ועוד ידה נטויה. סרינה/רויטרס

"אני זוכרת שבגיל 17 לקחתי את ההזדמנויות בכל בכוח, ולא עשיתי יותר מדי טעויות", נזכרת סרינה, "כשאתה מבוגר יותר זה כבוד גדול, ואתה חושב הרבה, האם בכלל אהיה כאן שוב ואם יזדמן לי לזכות בעוד גרנד סלאם".

כעת סרינה יודעת שהיא משתווה לרוג'ר פדרר, שגם הוא עם 17 זכיות בטורנירי גרנד סלאם. "זה כבוד גדול עבורי, הוא אלוף ענק לאורך הרבה שנים ושחקן לא ייאמן, זו תחושה טובה שהשמות שלנו מוזכרים באותה נשימה", אמרה וויליאמס, שעלתה למאזן 4:17 במשחקי גמר גרנד סלאם.

כעת יש לה זכייה אחת פחות משתי האלילות שלה - כריס אברט ומרטינה נברטילובה. "עוד אי אפשר להשוות אותי אליהן, אני עוד לא שם, המספרים אומרים הכול", אמרה, כשהיא יודעת שסביר להניח שיום אחד תשתווה אליהן. שטפי גראף עדיין בראש עם 22 סלאמס.

הטניסאית הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה אחרי ההפסד בגמר אליפות ארה"ב. רויטרס
הלב נקרע. אזרנקה/רויטרס

מנגד, הלב נקרע בסיום לראות את ויקטוריה אזרנקה ממררת בבכי על הכיסא שלה. אזרנקה נתן קרב נהדר, שנמשך שעתיים ו-45 דקות, חזרה מפיגור שוב ושוב, נלחמה בכל הכוח, הציגה יכולת מרשימה, אבל בסופו של דבר נכנעה לאחת הגדולות בכל הזמנים. "זה היה הפסד כואב", הודתה אזרנקה, "חשפנו את כל הלב, נתנו את כל מה שהיה לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully