וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה וויליאמס זכתה באליפות ארצות הברית הפתוחה

האמריקאית חגגה בפעם החמישית אחרי ניצחון מותח 5:7, 7:6, 1:6 על אזרנקה. תואר גרנד סלאם 17 נכנס לארון של וויליאמס

לרגעים עוד אפשר לחשוב שיש לה מתחרות, אבל סרינה וויליאמס הוכיחה בפעם המי יודע כמה שהיא נמצאת ברמה אחת מעל הסבב. האמריקאית המצוינת שמדורגת 1 בעולם חגגה הלילה (בין ראשון לשני) זכייה באליפות ארצות הברית הפתוחה שהייתה עבורה הזכייה השנייה ברציפות (זו הפעם הראשונה שהיא עושה זאת בפלאשינג מדו), חמישית בניו יורק ותואר גרנד סלאם 17 בקריירה. היריבה שעמדה בדרכה ולא הצליחה לעצור אותה היא ויקטוריה אזרנקה שקיוותה לרשום תואר גרנד סלאם שלישי בקריירה. למרות הפייט האדיר של הבלארוסית, זה הסתיים בכמעט בלבד עם ניצחון 5:7, 7:6, 1:6.

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס אחרי זכייתה באליפות ארה"ב. רויטרס
אף אחת לא דגדגה אותה עד שהגיעה אזרנקה. סרינה וויליאמס/רויטרס
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס אחרי זכייתה באליפות ארה"ב. רויטרס
חגגה וקפצה בסיום. סרינה/רויטרס

וויליאמס הציגה משחק טניס משובח, ולמרות שנראה היה במערכה הראשונה שהיא מסתבכת, זה נגמר עם שתי שבירות קטלניות שסידרו לה ניצחון 5:7. במערכה השנייה האמריקאית כבר הרגישה הרבה יותר בנוח, רשמה שבירה מהירה והשיגה יתרון מוקדם, אבל אזרנקה חזרה בגדול וכפתה שובר שוויון שבו ניצחה אחרי פייט אדיר ורוח הלחימה שמאפיינת אותה. אלא שבמערכה השלישית האמריקאית הוכיחה עד כמה היא גדולה והצליחה בזכות הרבה אופי להכריע את המשחק לטובתה עם 1:6 חד צדדי שהשאיר לה את התואר שהיא כל כך אוהבת.

סרינה וויליאמס, שעד המשחק היום הפסידה רק 16 משחקונים בטורניר כולו, נתון פנטסטי בפני עצמו, רושמת עוד פרק מופלא בקריירה המרשימה שלה כשהיא רחוקה זכייה אחת בלבד מהגיבורות הגדולות שלה - מרטינה נברטילובה וכריס אברט, שמדורגות במקום הרביעי בכל הזמנים בזכיות בתארי גרנד סלאם. אזרנקה לעומת זאת נשארת עם המחמאות, אבל עם רמת הטניס שהיא הציגה ברוב שלבי המשחק היא ללא ספק תגיע לפסגות שעליהן היא חולמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הטניסאית הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה אחרי ההפסד בגמר אליפות ארה"ב. רויטרס
שוב היא הייתה כל כך קרובה. ויקטוריה אזרנקה/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1

כבר במשחקון הראשון סרינה עלתה רעבה ושברה את ההגשות של הבלארוסית עם משחקון כמעט מושלם, אבל מיד אזרנקה החזירה בשבירה משלה במשחקון שננעל בטעות כפולה ל-1:1. מכאן השתיים שמרו על ההגשות ושמרו על משחק סולידי. אזרנקה עם כמה נקודות חכמות הצליחה למנוע מסרינה לברוח ולהישאר צמודה עם 4:4. האמריקאית הרבתה בטעויות בלתי מחויבות ושילמה על כך ביוקר. האמריקאית הייתה סבלנית והשיגה את השבירה המיוחלת השנייה במשחקון ה-11 בדרך לסגור את הסיפור עם 5:7 מצוין.

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון. רויטרס
נהנה מהביצועים מהיציע. ביל קלינטון/רויטרס

מערכה 2

המערכה השנייה נפתחה באותה צורה שהמשחק החל - האמריקאית עלתה עם הרבה ביטחון והשיגה שבירה מהירה שהעניקה לה יתרון מוקדם ומיד לאחר מכן שמרה על ההגשות במשחקון על האפס שהקפיץ אותה ל-0:2. אזרנקה לא ויתרה ועצרה את רצף חמשת המשחקונים של יריבתה כדי לקחת משחקון אחרי פייט נהדר. לרגעים נראה היה שהיא בדרך להשיג שבירה שתאזן, אבל סרינה קינחה עם אייס את המשחקון הרביעי שהקפיץ אותה ל-1:3.

אזרנקה לא ויתרה, הצליחה להשיב בשבירה משלה והקטינה ל-4:2, ובהמשך עם משחק לחימה מצוין התקרבה ליריבתה והשיגה את השבירה שהשאירה אותה בתמונה עם 5:5. סרינה כבר השיגה שלוש נקודות שבירה במשחקון הבא, אבל פספסה שתיים מהן ובכל זאת שברה והשיגה את היתרון החשוב. אזרנקה המשיכה בשלה, לא ויתרה, לחצה את יריבתה והחזירה בשבירה משלה שהובילה לשובר שוויון.

וויליאמס כבר הובילה 1:3 בשובר השוויון, אבל נקודה ענקית של אזרנקה שנגעה בדיוק בקו החזירה אותה בגדול, ומיד לאחר מכן היא הפכה ל-4:6 פנומנלי. וויליאמס כבר הייתה נראית מיואשת, אבל עם הרבה לב החזירה פייט משלה והשוותה ל-6:6. אלא שזה לא הספיק, אזרנקה הפעילה את העוצמות שלה וסגרה עם 6:8 בדרך ל-6:7 במערכה כולה.

סרינה וויליאמס. רויטרס
נראתה שבורה בסוף המערכה השנייה, אבל התאוששה בצורה מופלאה. סרינה וויליאמס/רויטרס

מערכה שלישית

למרות האכזבה מסיומה של המערכה השנייה, סרינה וויליאמס פתחה בדהרה את המערכה השלישית ושמרה על ההגשות שלה, וכך גם לגבי אזרנקה. אלא שבמשחקון הרביעי קיבלנו משחקון ארוך ועצבני במיוחד שהסתיים בטעות כפולה של הבלארוסית שנשברה ופיגרה 3:1. וויליאמס המשיכה לתפוס ביטחון והשיגה די בקלות את המשחקון הבא שקירב אותה משמעותית לניצחון. עוד שבירה מצוינת של האמריקאית הגיעה, אזרנקה נראתה כמי שאובדת עצות והמותחן שקיבלנו בשתי המערכות הקודמות השתנה לחלוטין כשוויליאמס חגגה 1:6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully