וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: סרינה וויליאמס תפגוש בגמר את אזרנקה

גמר השנה שעברה ישוחזר בניו יורק, לאחר שהאלופה מחצה את נה לי 0:6, 3:6 והבלארוסית ניצחה 4:6, 2:6 את פנטה

גמר הנשים של אליפות ארצות הברית מ-2012 ישוחזר גם ב-2013. כך נקבע הלילה (בין שישי לשבת) לאחר משחקי חצי הגמר שלא הניבו הפתעות. האלופה המכהנת והמדורגת ראשונה בעולם, סרינה וויליאמס, מחצה את נה לי 0:6, 3:6 ותוכל לזכות בפלשינג מדו בפעם החמישית, אם תנצח את הפיינליסטית מאשתקד, ויקטוריה אזרנקה המדורגת שנייה בעולם, שעברה את פלאביה פנטה מאיטליה עם 4:6, 2:6. למעשה, לראשונה מאז 2003, שתי המדורגות הבכירות תתמודדנה בגמר. בתשעה מקרים הייתה זו הראשונה שניצחה, בעוד המדורגת שנייה עשתה זאת רק ארבע פעמים.

ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית. רויטרס
אוהבת לשחק בארצות הברית. אזרנקה/רויטרס

ויקטוריה אזרנקה (2) - פאלביה פנטה 4:6, 2:6

הבלארוסית השאירה מאחוריה את הפרישה המוקדמת בווימבלדון והגיעה בכושר מצוין לניו יורק. זה התבטא גם במשחק הזה, בו הבטיחה לעצמה הופעה שנייה ברציפות בגמר הטורניר, לאחר שהפסידה בשנה שעברה לסרינה. אזרנקה השיגה מקום בגמר גרנד סלאם רביעי בקריירה עם ניצחון על הטניסאית המפתיעה של הטורניר, שהדיחה ארבע מדורגות, כולל שתי בנות ארצה האיטלקיות שרה אראני (4) ורוברטה וינצ'י (10).

המערכה הראשונה הייתה רווית שבירות הדדיות, אבל הרביעית של אזרנקה הייתה אחת יותר מדי עבור פנטה והיא עלתה ליתרון 0:1 במערכות תוך 52 דקות. ההמשך כבר היה קצת יותר קל, הבלארוסית המשיכה לשבור ללא הרף (סך הכול שמונה שבירות לזכותה במהלך המשחק), רצה ל-1:4 מהיר וסגרה עניין בעוד 42 דקות נוספות.

פלביה פנטה טניסאית איטלקיה. AP
הפתעת הטורניר בחוץ. פנטה/AP

סרינה וויליאמס (1) - נה לי (5) 0:6, 3:6

האלופה לא שמטה עד כה אף מערכה לאורך הטורניר, וגם מול המדורגת חמישית איבדה עוד שלושה משחקונים בלבד (16 בכל הטורניר) בדרך לגמר נוסף ואולי לתואר חמישי בניו יורק וגרנד סלאם 17 בקריירה. הסינית בת ה-31, אשר עבדה קשה ברבע הגמר ורשמה את הישג השיא שלה בפלאשינג מדו עם ההגעה למעמד זה, לא יכלה לעוצמות של וויליאמס וגירדה כאמור שני משחקונים בלבד.

המערכה הראשונה הייתה כל כולה של סרינה, שדרסה את קרלה סוארס עם דאבל בייגל ואיימה לעשות זאת גם לנה לי. האמריקאית ניצלה את כל שלוש נקודות השבירה שהיו לה והותירה את הסינית חסרת אונים בדרך ל-0:6 קליל. לי עשתה קולות של מאבק עם יתרון 1:2 בפתיחת המערכה השנייה, אך רק העירה את סרינה ממנוחתה וזו שעטה עם ווינרים נהדרים ועוד שתי שבירות ל-2:5. האלופה פספסה שש נקודות משחק במהלך המשחקון התשיעי שארך יותר מ-14 דקות, אבל סגרה עניין כשההגשות עברו אליה עם המאצ' פוינט השביעי שסידר לה 3:6 וכרטיס לגמר הגרנד סלאם ה-21 שלה בקריירה.

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. רויטרס
לא שמטה מערכה בטורניר. סרינה וויליאמס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully