וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מארי הפסיד לואוורינקה, דג'וקוביץ' בחצי הגמר

הסקוטי הובס 6:4, 6:3, 6:2 ע"י השוויצרי שעלה לראשונה לחצי גמר גרנד סלאם. הסרבי עלה עם 3:6, 2:6, 6:3, 0:6 על יוז'ני

אליפות ארצות הברית מתקרבת לשלבי הסיום, והלילה (בין חמישי לשישי) קיבלנו הפתעה גדולה באצטדיון ארתור אש, עם הדחתו של האלוף המכהן אנדי מארי (מדורג 3) בידי סטניסלס ואוורינקה (מדורג 9). אלוף ווימבלדון פשוט לא הופיע למשחק והובס בשלוש מערכות 6:4, 6:3, 6:2 על ידי יריבו השוויצרי, שחגג עלייה ראשונה בקריירה לחצי גמר גרנד סלאם ומחפה על היעדרותו מהמעמד של בן ארצו רוג'ר פדרר. מי שיסגר את הערב באצטדיון המרכזי הוא המדורג ראשון נובאק דג'וקוביץ', ששמט מערכה אך התעשת בזמן בדרך לניצחון 3:6, 2:6, 6:3, 0:6 על מיכאיל יוז'ני (מדורג 21).

אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
הופעה איומה והדחה ברבע הגמר. אנדי מארי/רויטרס

אנדי מארי - סטניסלס ואוורינקה 6:4, 6:3, 6:2

אלוף ווימבלדון חלם על גרנד סלאם שני ברציפות, אבל נתקל ביריב שניצח אותו במפגש הקודם ביניהם במונטה קרלו ועשה זאת שוב, בצורה מרשימה במיוחד. מארי, האלוף המכהן באליפות ארצות הברית הפתוחה, נראה רע לאורך כל המשחק, באחת ההופעות הגרועות שלו בשנה האחרונה. ואוורינקה אמר תודה, ניצל כל טעות של יריבו בעזרת טניס מצוין ורשם הישג שיא בקריירה עם עלייה ראשונה לחצי גמר טורניר גרנד סלאם.

הפתיחה של מארי אותתה על העתיד לבוא. הטניסאי הבריטי, המדורג שלישי בעולם, הפגין עצבנות וביצע לא מעט טעויות. ואוורינקה ניצל אחת משש אפשרויות השבירה שלו במערכה הראשונה, וזכה בה עם 16 ווינרים ו-4:6. הדומיננטיות של השוויצרי נמשכה במערכה השנייה, עם אחוזים נפלאים בהגשה הראשונה לעומת הלאות של מארי. שוב שבירה אחת סללה את הדרך של ואוורינקה ל-3:6, והלחץ על הבריטי רק גבר. מארי לא עמד בו. כבר במשחקון השלישי של המערכה השלישית הוא נשבר, ועוד עם שגיאה כפולה בנקודה החשובה ביותר. ואוורינקה שמר על קור רוח, לא אפשר ליריבו להשיג ולו נקודת שבירה אחת לאורך כל המשחק, שבר פעם נוספת לניצחון 2:6 והשיג מקום יוקרתי בין ארבעת האחרונים בטורניר.

סטניסלס ואוורינקה טניסאי שוויצרי. רויטרס
הישג שיא בקריירה. סטניסלס ואוורינקה/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' - מיכאיל יוז'ני 3:6, 2:6, 6:3, 0:6

אחרי ההפסד המדהים של חברו הטוב, נובאק דג'וקוביץ' הצליח להימנע מסנסציה ברבע הגמר האחרון. המדורג ראשון בעולם סידר לעצמו מפגש מול ואוורינקה למרות ששמט מערכה ראשונה בטורניר, והתגבר על המעידה הקטנה הזו בצורה מרשימה. הסרבי שייט בבטחה בשתי המערכות הראשונות, עם ניצחונות 3:6 ו-2:6 מול המדורג 21, והיה נדמה שהבדלי הרמות יסדרו לדג'וקוביץ' יום עבודה קצר, אלא שאז יוז'ני התעורר.

הרוסי בן ה-31, שרשם את הישג השיא שלו בטורנירי גרנד סלאם בפלשינג מדו כשהעפיל לחצי הגמר ב-2006 ו-2010, נתן את כל מה שיש לו והפתיע עם 3:6 במערכה השלישית. דג'וקוביץ', שנשבר רק שלוש פעמים בארבעת משחקיו הקודמים בניו יורק, איבד שני משחקוני הגשה שעלו לו במערכה, אבל העלה הילוך כמו שהוא יודע במערכה הרביעית אותה סגר על 0:6 מוחץ והשלים ניצחון בתוך שעתיים ו-34 דקות, בדרך למפגש מול ואוורינקה, שגרר אותו לקרב ארוך באליפות אוסטרליה האחרונה לפני שנכנע 12:10 במערכה החמישית.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. GettyImages
התעשת בזמן הנכון. נובאק דג'וקוביץ'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully