וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליטא סוערת: למה קשישטוף לברינוביץ' צייר צלב קרס?

שחקן נבחרת ליטא עורר מהומה, לא נענש והתנצל: "לא רציתי להעליב אף אחד". סאבוניס: "כנראה שאין גבול לטיפשות"

האם קשישטוף לברינוביץ' תומך בנאציזם? ערב פתיחת היורובאסקט, שחקן נבחרת ליטא הותיק הצליח לעורר סערה גדולה בסלובניה, כשנתפס בעדשת המצלמה של כלי התקשורת בליטא כשהוא מצייר צלב קרס על תיקו האישי, עם הגעתה של הנבחרת הליטאית לסלובניה. נבחרת ליטא חיכתה בשדה התעופה בליובליאנה, וללברינוביץ' שיעמם. התוצאה: מביכה במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
התמונה שעוררה את הסערה: לברינוביץ' עם הציור המפוקפק/מערכת וואלה, צילום מסך

האקט המוזר עורר סערה בליטא, והיו שדרשו לנפות אותו מסגל הנבחרת לאלתר. לפי שעה ליטא לא נקטה בצעדים כלשהם נגד לברינוביץ' בעקבות המעשה, אולם השחקן עצמו הביע התנצלות. "אני מכבד את כל המדינות ואת כל הדתות, לא התכוונתי להעליב אף אחד. אני מתנצל מעומק הלב, מצטער".

נשיא איגוד הכדורסל הליטאי, ארווידאס סאבוניס, הגיב גם כן לאירוע, ואמר: "כנראה שאין גבול לטיפשות. הוא בוודאי לא הבין מה המשמעות של מה שהוא עשה, ואנחנו בעצמנו לא הבנו למה הוא התכוון".

קשישטוף לברינוביץ', שחקן סיינה. ברני ארדוב
"כנראה שאין גבול לטפשות". לברינוביץ'/ברני ארדוב

הסוגיה הגיעה עד לשולחנו של השר לקשרי חוץ בפרלמנט הליטאי, שגינה את המעשה: "אנו מגנים כל פעולה אנטישמית ושנאה כלפי לאום מסוים. חשוב שהכדורסל הליטאי יגיב במיידיות למקרה הזה. רק באמצעות מאמצים משותפים נגבי את המודעות והרגישות כדי למנוע מצב שמקרה כזה יחזור על עצמו".

זו לא הפעם הראשונה שלברינוביץ' מעורב בשערוריות. בשנת 1999 הואשם קשישטוף יחד עם אחיו התאום דריוש באונס של נערה שביצעו יחד עם אדם נוסף, בעקבותיו ישב בכלא במשך שנתיים. לימים הפכה המתלוננת לחברתו של דריוש אחיו והתחתנה עימו. בעונה שעברה קישטוף ודריוש התמודדו לבחירות בפרלמנט הליטאי וחברו לבעלי ז'לגיריס לשעבר ולדימיר רומנוב, שעמד בראש המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully