וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאנוליס נגד פיב"א: "הנטל עלינו לא אנושי"

ערב פתיחת היורובאסקט, כוכב נבחרת יוון נגד המארגנים: "אנחנו לא רובוטים, היורובאסקט צריך להתקיים אחת ל-4 שנים"

היורובאסקט הקרוב יעמוד במידה רבה בסימן אלו שייעדרו ממנו: כוכבי ה-NBA העדיפו ברובם לוותר על האליפות הפעם, וכך גם עשרות שחקנים נוספים שקורסים תחת העומס. פאו גאסול, דירק נוביצקי, חואן קרלוס נבארו ואנדריי קירילנקו הם חלק מהשמות שלא יהיו בטורניר. אחד הכוכבים שדווקא יהיה נוכח הוא ואסיליס ספאנוליס, אך ערב פתיחת האליפות הוא מבהיר כי הוא מבין לליבם של אלה שוויתרו, ומבקש להעביר מסר חד וברור לפיב"א.

שחקן נבחרת יוון, ואסיליס ספאנוליס, מאוכזב. רויטרס
כורע תחת העומס. ספאנוליס/רויטרס

"היורובאסקט צריך להתקיים אחת לארבע שנים. אנחנו לא רובוטים", אמר MVP היורוליג בשנתיים האחרונות בראיון ביוון. "במיוחד אחרי השינויים ביורוליג והגדלת כמות המשחקים, הנטל על השחקנים פשוט לא אנושי. זה הופך את זה לכמעט בלתי אפשרי להתייצב בכל פעם לנבחרת הלאומית".

ספאנוליס התייחס בראיון גם לציפיות מהאליפות הקרובה, בה יוון תנסה למצב את עצמה מחדש כאחת מהנבחרות הטובות ביבשת - פחות משנה לאחר שבאופן מפתיע לא הצליחה להעפיל למשחקים האולימפיים בלונדון. "אנחנו הולכים לשחק את המשחק שלנו ופשוט ליהנות מהאליפות הזאת. נראה איך אנחנו מתקדמים צעד אחר צעד, ואז נוכל לדעת איך זה יסתיים עבורנו. יש לנו שאיפות, אבל זו תהיה טעות לחשוב על כל כך רחוק".

ומי הפייבוריטית לעשות את כל הדרך לתואר לדעתו? "ספרד מאוד חזקה כמובן, ויש עוד חמש או שש נבחרות ברמה גבוהה מאוד שיכולות להיחשב כמועמדות לזכייה. אנחנו בתוכם, אבל בכל זאת אני רואה אותנו כאנדרדוג לזכות במדליה".

מאמן נבחרת בריטניה בכדורסל ג'ו פרונטי. arlie Crowhurst, GettyImages
מנמיכים ציפיות. נבחרת בריטניה/GettyImages, arlie Crowhurst

ג'ו פרונטי: "הכל אפשרי עבורנו"

יריבתה הראשונה של נבחרת ישראל, נבחרת בריטניה כמובן, מתכוננת גם כן במלוא המרץ לקראת שריקת הפתיחה. רגע לפני המשחק מול ישראל, התראיין מאמן בריטניה ג'ו פרונטי לרשת BBC וסיפר על הציפיות. "הכל אפשרי", קבע. "כל המשחקים חשובים באותה מידה, אנחנו רוצים להותיר רושם טוב".

אחד מהשחקנים הבולטים של בריטניה, קיירון אצ'רה, התייחס לביקורות מהתקשורת המקומית על תצוגות הנפל במשחקי ההכנה. "אנחנו לא מרוכזים במה שאומרים עלינו בעולם הספורט בבריטניה, אנחנו פשוט מנסים לעשות את הכי טוב שלנו. חסר לנו קצת ניסיון ואנחנו לא בטוחים למה לצפות, ואני בטוח שנוכל לעשות דברים יפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully