וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי חברה: מצבה של נבחרת ישראל רגע לפני היורובאסקט

אריק שיבק התעקש לבנות קודם כל חבורה מגובשת. מול בריטניה – אולי הנבחרת הכי חלשה בטורניר – זה צריך להספיק. אור שקדי, שליחנו לסלובניה, מתכונן למשחק הפתיחה ומביא כמה מספרים מאוד מעניינים על המסורת הישראלית באליפות אירופה

צילום וידאו: אור שקדי, עריכת וידאו: גדי וינסטוק

1. הגיבוש והמבחן של כספי

בשבוע שעבר ערכה נבחרת ישראל אימון בחיפה, יום אחרי ההפסד במשחק האימון לגיאורגיה, ו-24 שעות לפני הניצחון הלא באמת משכנע על אותה נבחרת. מי שלא שמע על התוצאות של הנבחרת במשחקי ההכנה יכול היה לחשוב כי מדובר בנבחרת שנמצאת במומנטום מצוין ולא בכזאת שהייתה רחוק מלהרשים. שחקני נבחרת ישראל בקיץ הנוכחי, לפחות ברמה שמעל לפני השטח, מפגינים חברות ורוח טובה, וזו כבר התחלה טובה.

הרבה דובר בטורניר המוקדמות על כך שההפסד לאסטוניה סימן פילוג מסוים בין השחקנים. הפעם אריק שיבק החליט ללכת על נבחרת מגובשת. גורמים בנבחרת טוענים כי לא הסתדר עם מורן רוט, בגלל זה הוא לא זומן, ובגלל זה דחה אופציה לזמן אותו במהלך הקמפיין. גם את יובל נעימי, שהיה שחקן מוביל אצלו בקמפיין המוקדמות הראשון, הוא דחק לקצה הרוטציה ולא רק מסיבות מקצועיות. עידו קוז'יקרו נמצא בנבחרת הזאת גם על תקן גיבוי למשחק הפנים, אבל בעיקר על תקן הדבק, מי שזורק את המילה הנכונה בחדר ההלבשה ומכניס רוח קרב. בשביל זה גם ניצן חנוכי ואפיק ניסים זומנו, לצד העובדה שהמאמן מאמין שהם בדיוק השחקנים שיכולים לשנות את המשחק מהספסל. בנבחרת מאמינים שגם הפסד אחד לא ישבור את החבורה הזאת.

אבל עם כל הכבוד לנבחרת החברתית המגובשת של שיבק, הכל מתנקז לרגע נתון אחד, למשחק הפתיחה עם הבריטים (15:30, ספורט 5). שבעה ניצחונות ב-26 משחקי פתיחה לנבחרת ישראל באליפויות אירופה, מתוכם ניצחון אחד בעשרת משחקי הפתיחה מאז 1993. בנבחרת לא מזלזלים בנתון הזה. "צריך לדעת איך לפתוח טורניר, ואנחנו מתקשים בזה", אמר אחד השחקנים הבכירים בתחילת הקמפיין.

אחד השחקנים שהיו במרכז הפילוג, כביכול, בשנה שעברה, עומרי כספי, שינה פאזה. בסביבת הנבחרת תמיד העריכו את ההתנהלות של שחקן יוסטון רוקטס, אבל עכשיו, כשהבעיות החברתיות שנוצרו בתחילת שנה שעברה נעלמו, הוא יצטרך להראות בגרות ברמת המשחק. "לדעת לקחת את המשחק עליו בלי לכפות את עצמו", הגדירו זאת בסביבת הנבחרת. אריק שיבק הודה בראיון לוואלה! ספורט ש"שחקנים הבינו שעומרי צריך להכנס לכושר משחק, גם על חשבונם, בתחילת הקמפיין". עכשיו נשאר לכוכב של הנבחרת להוכיח שהוא באמת כזה.

אריק שיבק מתעקש: "אנחנו בכושר המתאים"

גיא גודס מסמן את נקודות החולשה של נבחרת ישראל

ליאור אליהו ינסה לנצל את היורובאסקט כדי להשיג חוזה באירופה

עומרי כספי שחקן נבחרת ישראל. איגוד הכדורסל
צריך לקחת את המשחק עליו בלי לכפות זאת. עומרי כספי/איגוד הכדורסל

2. בריטניה, הנבחרת החלשה באליפות?

לא מעט נבחרות בספורט העולמי בונות את עצמן לקראת אירוח טורניר מסוים. בכדורסל היו דוגמאות מוצלחות מאוד למינוף הספורט דרך אירוח טורניר, כך עשתה גרמניה ב-1993 כשזכתה ביורובאסקט, טורקיה עם מדליית הארד ב-2001 ומדליית הכסף באליפות העולם ב-2010 ובאוקראינה מאמינים שבעוד שנתיים, כשהאליפות תגיע אליהם, כבר תהיה להם נבחרת ברמה גבוהה. בבריטניה, שם קיוו שאירוח המשחקים האולימפיים ירים את נבחרת הכדורסל לגבהים חדשים, התבדו.

הבריטים בנו נבחרת למשחקים בקיץ שעבר. הם שמרו את לואל דנג במשך מספר שנים בנבחרת, הוסיפו לו מספר שחקנים נהדרים כמו ג'ואל פרילנד, פופס מנסה בונסו, קיירן אצ'ארה ודניאל קלארק וקיוו לטוב. בפועל? כישלון גדול עם ניצחון אחד על סין במשחק האחרון. הכישלון גרם לכל הכוכבים הגדולים להודיע שהם לא יופיעו לאליפות הנוכחית, ועתידם בנבחרת לוט בערפל. אז מה עשו בממלכה? שינוי בצוות המקצועי. גיא גודס, עוזר המאמן של הבריטים, הצטרף לצוות מרשים, ביחד עם ג'ו פרונטי ושחקן העבר של הממלכה, נייט רייקינג, אך נראה שגם שילוב בין פיל ג'קסון לז'ליקו אוברדוביץ' לא יוציא יותר מדי מהבריטים.

עד כמה המצב של הנבחרת שתפגוש אותנו גרוע? ארבעה שחקנים מתוך הסגל הבריטי מחפשים קבוצה עדיין ושניים נוספים משחקים בליגה המקומית החלשה. אז נכון שיש כמה שחקנים לא רעים, אך לצידם כמה שחקנים משמעותיים שפשוט לא ברמה של האליפות. אנדרו לורנס למשל, בוגר מכללת צ'רלסטון, הוצע בתחילת הקיץ למספר קבוצות בליגת העל שלנו, ואף לא אחת הרימה את הכפפה. את דניאל קלארק, שלא התאמן שלושה חודשים בשל פציעה, הזעיקו הבריטים ברגע האחרון כדי לנסות להציל את המולדת.

אז אולי בריטניה היא הנבחרת החלשה באליפות, ועל פי אנשי המשלחת הבריטית ניצחון באחד המשחקים יהיה הישג עצום, אבל חשוב להסתכל על שחקן אחד שכנראה יגיע רחוק יום אחד. שמו דבון ואן אוסטרום, מלך הסלים של אליפות אירופה לעתודה דרג ב' מהקיץ האחרון, משתייך לסגל של לבוראל קוצ'ה ויטוריה, יריבת מכבי תל אביב ביורוליג, ועל אף הכנה לא מרשימה, מדובר בפוטנציאל ענק. תזכרו את השם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שחקן נבחרת בריטניה דבון ואן אוסטרום. GettyImages
הסכנה העיקרית בצד הבריטי. דבון ואן אוסטרום/GettyImages

3. לובליאנה עוד ישנה

טקס הפתיחה של אליפות אירופה נערך אמש (שלישי) אל מול כמה אלפי צופים בכיכר המרכזית של לובליאנה. היה זה טקס כמיטב המסורת של טקסי פתיחה משעממים – פילהרמונית, דגלנים, פוליטיקאים, וכמה זמרים. את האירוע המרכזי ניצלה נערה נחמדה שחילקה פלאיירים לגבי תערוכת הגלגל הראשון שמוצגת בעיר. הטקס הוא סמלי ביותר למה שקורה עד כה בעיר הבירה הסלובנית. העטיפה מרשימה, התוכן בינתיים לא כל כך.

שלטי ענק מבשרים על בוא האליפות, בשדה התעופה הרצפה מכוסה בסמלים, ויש נוכחות גדולה של מתנדבים נחמדים. הבעיה? הקהל פשוט לא יגיע לבית הישראלי שייערך באולם בטיבולי. למרות העובדה שכרטיסים נמכרו החל מ-15 יורו, עדיין ניתן להשיג כרטיסים למשחקים, וההערכות הן שפחות מ-1,000 אוהדים יצפו מחר במשחק הפתיחה של ישראל. בהמשך הערב צפויות גרמניה וצרפת לשחק אחת מול השניה במפגש מרתק, אך גם הסלובנים ישחקו, ושוב האולם פשוט לא יתמלא.

בעוד שבוע, כשהנבחרת המקומית תגיע לעיר אחרי שתעבור את שלב הבתים הראשון, התמונה צפויה להשתנות לחלוטין. הסלובנים אוהבים כדורסל, אבל אוהבים יותר את הנבחרת שלהם. בבתי הקפה בעיר ישנן תמונות של שחקני עבר, ביניהם איבו דאניו, השגריר של האליפות, שחקן העבר בן ה-76 שהוביל את נבחרת יוגוסלביה לזכייה באליפות העולם ב-1970 באולם בטיבולי. לצידו תלויות גופיות של יורי זדובץ ויאקה לקוביץ'. האליפות האמיתית בשביל התושבים המקומיים, תחל רק ב-12 לספטמבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הליטאים כבר חוגגים, וגם זה משהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

חמישה מספרים לסיום

3 – נבחרות בלבד מקדימות את ישראל בטבלת ההופעות באליפות אירופה – צרפת, איטליה וספרד. הנבחרת הישראלית תפתח את האליפות ה-27 שלה, מתוכן 11 ברציפות.

3 – שחקנים בלבד מבוגרים יותר מעידו קוז'יקרו, שחגג בינואר האחרון 35 – קארם גונלום הטורקי וטודור גצ'בסקי המקדוני בני ה-36 והאנו מוטולה הפיני הבלתי נגמר בן ה-37.

7 – הופעות רצופות ליניב גרין באליפות אירופה, בדיוק כמו כוכבי נבחרת צרפת וסלובניה טוני פארקר ויאקה לקוביץ'. השחקן היחיד באליפות שמקדים את השלושה הוא הידו טורקוגלו, שקיבל אישור לשחק באליפות השמינית שלו, למרות פרשיית סמים.

7 – שחקני נבחרת ישראל מתנשאים מעל גובה 2 מטרים, אך אף אחד מהם לא עובר את גובה 2.05. שישה בריטים עוברים את גובה 2 מטרים, כששלושה מהם מתנשאים לגובה 2.08.

29.1 – שנים, זהו הגיל הממוצע של ישראל, הנבחרת השנייה הכי מבוגרת באליפות אירופה. רק טורקיה עם 29.3 שנים מבוגרת מהנבחרת שלנו.

עידו קוז'יקרו (ימין) יניב גרין (שמאל) באימון נבחרת ישראל. קובי אליהו
זקני השבט. גרין וקוז'יקרו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully