וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הורסים את רומא ביום אחד

25.8.2013 / 12:00

שיחת מנהלים מביכה שהוקלטה ושודרה, שני כוכבים שרודים במאמן, מחאת אוהדים וזעם שחקנים. אחרי שני ניסויים עם שני מאמנים, רומא מתחילה עוד עונה בעידן הבעלות האמריקאית. המאמן (שוב) מרתק, הרכש (שוב) מעניין, אבל ההתנהלות היא סרט בורקס

יום רביעי האחרון. 25 אלף אוהדי רומא התכנסו באולימפיקו לכבוד טקס הצגת השחקנים לעונת 2013/14. שחקני הרכש אמנם זכו לתשואות וכך גם אריק לאמלה המועמד להימכר לטוטנהאם וכמובן הקפטן הנצחי פרנצ'סקו טוטי, אולם יתר השחקנים ספגו בוז צורם והקורבן העיקרי היה המאמן שסיים את העונה הקודמת, אורליו אנדראצולי, שמשתייך לצוות של המאמן החדש רודי גרסיה. אוהדי רומא הבהירו כי הקיץ הארוך לא השכיח לרגע את ההפסד הכואב בגמר הגביע ליריבה המושבעת לאציו. "אנחנו תומכים רק בחולצה", שרו האוהדים והפנו לעבר השחקנים שהתקבצו מולם כרזה שהיא למעשה אזהרה: "חוסר היכולת לכפר על התבוסה, גרוע מהתבוסה עצמה".

ורונה הדהימה את מילאן במשחק הפתיחה, יובנטוס החלה עם ניצחון

האם קרלוס טבס יתגלה כגניבה הגדולה של יובנטוס?

נאפולי חושבת בקול רם על אליפות ראשונה מאז ימי מראדונה

אנג'לו אוגבונה, האיטלקי השחור הראשון של יובנטוס

אוהדי רומא עם שלט נגד הקבוצה: "חוסר היכולת להתגבר על הפסד גרוע מההפסד עצמו". GettyImages
"חוסר היכולת לכפר על התבוסה, גרוע מהתבוסה עצמה". אוהדי רומא מוחים/GettyImages

אחרי שנתיים ללא הכרטיס לאירופה ובעיקר ללא ניצחון בדרבי, רומא שוב מתחילה מחדש. הניסיון להעתיק את הכדורגל של ברצלונה יחד עם לואיס אנריקה כשל לחלוטין. גם מינויו לקדנציה שנייה של זדנק זמאן, מורו של טוטי ואיש הדוגל בכדורגל אולטרה-התקפי, הסתיים במפח נפש. אנדראצולי החליף אותו זמנית בסיום העונה, רק כדי להיות חתום על ההפסד הטראומטי בגמר הגביע ולשמוע את פאבלו אוסבלדו מכנה אותו "חסר יכולת". עכשיו מגיע תורו של גרסיה הצרפתי, המאמן הרביעי של רומא בתקופת הבעלות האמריקאית, שחווה בהצגת השחקנים טעימה ראשונה מהלחץ שמופעל על הקבוצה. לחץ שכמה משחקניו הגדירו כ"בלתי אפשרי". האם הפרויקט החדש בבירת הנצח יהיה מוצלח יותר מקודמיו?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רודי גרסיה מאמן רומא מתדרך את שחקניו. GettyImages
פעם שלישית גלידה? רודי גרסיה/GettyImages

24 שחקנים רכשה רומא בשתי העונות הקודמות - 12 אצל לואיס אנריקה ו-12 אצל זמאן. מתוכם, ואם ניקח בחשבון את העזיבה המתוכננת של לאמלה, רק שמונה נותרו בסגל. שמות כמו פרננדו גאגו, בויאן קרקיץ', גבריאל היינצה, פאביו בוריני, סימון קייאר וחוסה אנחל היו ועזבו. הג'אלורוסי כשלו לחלוטין, וההתנהלות המגוחכת שלהם בחלון ההעברות נמשכה גם בפתיחת הקיץ הנוכחי. בתחילת יולי נפגש המנהל המקצועי וולטר סבאטיני עם חבר ההנהלה קלאודיו פנוצ'י כדי לדון בנושאים הבוערים של שוק השחקנים, רק שאחד מהשניים שכח לנתק את השיחה לאחר ראיון רדיופוני.

כך, הוקלטו השניים מביעים רצון להיפטר מחוזהו הכבד של דניאל דה רוסי, מדברים על מכירת מרקיניוס למרבה במחיר ואפילו מחפשים רעיון יצירתי לגרום לאוסבלדו לעזוב. החלוץ הפרובלמטי היה מלך שערי הקבוצה בעונה שעברה עם 16 כיבושים, אבל הסתכסך עם מאמניו, הרגיז את האוהדים ועל כל מספרת מרהיבה הוסיף הרחקה מיותרת או היעדרות מאימונים. סבאטיני נשמע מציע לפנוצ'י: "המטרה שלנו היא שאוסבלדו יגיע למתחם האימונים, יספוג קללות מהאוהדים וכך יסכים לעבור לסאות'המפטון". ההצעה מהסיינטס הייתה הטובה ביותר שעמדה על הפרק מבחינת רומא. הרעיון ההזוי עבד באופן מושלם.

אוסבלדו, שבחודש אפריל האחרון העדיף לטוס ללונדון עם בת זוגו במקום לצפות בדרבי בין רומא ללאציו והוזכר אז כמועמד לצ'לסי או טוטנהאם, הצהיר לפני כמה חודשים כי אין לו מושג מי זו סאות'המפטון. בשבוע שעבר הוא כבר חתם רשמית, התאחד עם מאוריסיו פוצ'טינו שאימן אותו בהצלחה באספניול וטען כי מדובר בחלום שהתגשם. מפנה כל כך חד לא נשמע כבר שנים, אבל לאוסבלדו היו את הסיבות שלו. הוא רק רצה לברוח. "היה פלג בתוך אוהדי רומא שהתנהג אליי בצורה רעה בלי שום סיבה", הסביר החלוץ הארגנטינאי שהתאזרח באיטליה ונמכר ביותר מ-15 מיליון יורו. "נתתי הכול עבור הקבוצה, אבל האוהדים פגעו בי. לעזוב את רומא בשביל סאות'המפטון לא היה קשה בכלל, אפילו חשתי הקלה ברגע שחתמתי".

פאבלו אוסבלדו שחקן רומא. GettyImages
שחרר אנחת רווחה כשעזב. פאבלו אוסבלדו/GettyImages

אז אוסבלדו נשלח לדרכו, אבל מחליף עדיין אין. העובדה שדה רוסי נשאר עם החוזה האסטרונומי שלו והרצון להאריך את ההתקשרות עם טוטי, גרמו לכך שרומא נאלצה לוותר גם על אחד מהשניים - לאמלה או מיראלם פיאניץ'. ההצעה הגבוהה של טוטנהאם על הארגנטינאי הובילה למכירותו, למרות ההתנגדות העזה של האוהדים. בכסף הנכנס תהיה לגרסיה אפשרות לרכוש חלוץ (דמבה בה?) ואולי גם שחקן הגנה נוסף, אך לא בטוח שזה יספק את הקהל התובעני שראה את בלם העתיד מרקיניוס נמכר לפריס סן ז'רמן ב-35 מיליון יורו אחרי עונה אחת טובה, ואת שני המבקיעים הבולטים מהעונה שעברה עורקים לאנגליה.

הסיטואציה של גרסיה בעייתית יותר משל שני קודמיו, אבל הוא לא יזכה להנחות. המאמן הצרפתי בן ה-49 הוביל את ליל לדאבל נדיר ב-2011 וזכה לשבחים על כדורגל התקפי ואלגנטי, אך העונה הזו ברומא תהיה הראשונה שלו מחוץ לצרפת. האווירה שונה, והלחץ אחר לגמרי. משחקי טרום העונה וקור הרוח של גרסיה תרמו לרגיעה סביב הקבוצה אחרי אימוני הפתיחה הסוערים בטריגוריה, אבל כישלון במחזורים הראשונים של הליגה יעיר את השדים שנותרו מאותו הפסד בגמר הגביע. למרות השנתיים האחרונות שהתחילו עם ציפיות גדולות והסתיימו בהתרסקות, ברומא שוב מביעים אופטימיות. "גרסיה רגוע יותר מקודמיו, הוא מאמן פתוח יותר וקשוב יותר לשחקנים", אמר סבאטיני. "זו אחת הסיבות העיקריות לבחירה בו".

אבל עם כל הכבוד לסבאטיני, חורצי הגורלות האמיתיים ברומא הם טוטי ודה רוסי. הקפטן לא אהב את הסגנון של לואיס אנריקה, חברו הסתכסך עם זמאן שטען כי הוא לא מסוגל לתפקד במרכז הקישור. שני המאמנים לא החזיקו מעמד כי לא זכו לגיבוי של שני הסמלים גם יחד. גרסיה ידע מראש את מי הוא צריך לשכנע, עוד לפני המשחק הראשון. "טוטי הוא דמות מפתח ברומא, על המגרש ומחוצה לו", החמיא המאמן החדש במסיבת העיתונאים הראשונה שלו לקפטן שפותח את עונתו ה-22. בהמשך הוא הדגיש כי דה רוסי "הוא האיש האידיאלי לשחק במרכז הקישור ב-4-3-3". כמה זמן יימשך ירח הדבש הזה? לא ברור.

פרנצ'סקו טוטי בטקס הצגת השחקנים של רומא. GettyImages
בסופו של דבר, הוא ודניאלה דה רוסי יחרצו גורלות. פרנצ'סקו טוטי/GettyImages

בינתיים, דה רוסי לא ממש הרשים במשחקי ההכנה. מקומו בהרכב נראה מובטח במצב הנוכחי, אבל מצפה לו תחרות גדולה ממייקל בראדלי (שיחק יותר מכל אחד בטרום העונה), מרקיניו ואלסנדרו פלורנצי. בכל מקרה, מי שאמור להוביל את הקישור הוא בכלל קווין סטרוטמן, קפטן נבחרת הולנד הצעירה ביורו 2013 וכוכב פ.ס.וו איינדהובן בשנתיים הקודמות, שהגיע כרכש המרכזי ב-16 מיליון יורו. "הקישור הוא הלב של הקבוצה שלי, של סגנון המשחק שלי", הסביר גרסיה את הבחירה בסטרוטמן ואת הרצון לראות שלישיית קישור מגוונת (האידיאל: סטרוטמן, דה רוסי ופיאניץ').

סטרוטמן עצמו אמר בשבוע הראשון שלו כי "יש הרבה לחץ ברומא, אבל אני חושב שזה עוזר לשחקנים להיות אפילו טובים יותר". הוא כנראה לא דיבר עם אף אחד מהחברים שלו על השנתיים הקודמות של הקבוצה, אך אולי דווקא הגישה הזו של שחקני הרכש לא ליפול למלכודת הקבועה, היא זו שתרומם את רומא ותכסה את הצלקת שנותרה מגמר הגביע. עבור סטרוטמן, שכבר הספיק להיפצע אחרי שכבש בבכורה וככל הנראה ייעדר ממחזור הפתיחה, זו התנסות ראשונה באחת מחמש הליגות הבכירות. הבלם מהדי בנעטיה (13.5 מיליון יורו מאודינזה) מקבל הזדמנות להיות העוגן ההגנתי של קבוצה גדולה, הקרואטי הצעיר טין ידבאי הוא פרוספקט עתידי ומורגן דה סנקטיס המנוסה (ג'יג'י בופון הוא השוער הפעיל היחיד עם יותר הופעות ליגה ממנו) קיבל חוזה גדול אחרון בקריירה. כולם רעבים להצליח, אבל הרעבים מכולם הם מייקון וז'רביניו.

הברזילאי הגיע עם עודף משקל והיה כישלון במנצ'סטר סיטי אחרי השנים הגדולות באינטר. כעת הוא חוזר לאיטליה, מתוכנן לפתוח בהרכב של רומא ומבטיח עונת שיא כדי לחזור לתכניות של נבחרתו לקראת המונדיאל. לואיז פליפה סקולארי כבר קיבל חוות דעת טובה על מייקון והחזיר אותו לסגל למשחקי הידידות הקרובים. הרצון של ז'רביניו להוכיח אפילו גדול יותר. הוא היה אחד מכוכבי עונת הדאבל של ליל, אבל התגלה כפלופ מהדהד בארסנל. עוד לפני החתימה של גרסיה ברומא ב-12 ביוני, שוחח המאמן עם שחקנו לשעבר והפציר בו לא להתחייב לאף קבוצה אחרת. "אני אקח אותך איתי", הבטיח גרסיה לחלוץ מחוף השנהב, שאכן נרכש ב-8 מיליון יורו מארסנל וינסה להחזיר למאמן תחתיו פרח בצרפת.

גרסיה ביקש וקיבל את ז'רביניו, אבל יתר המהלכים של המועדון בחלון ההעברות הותירו אותו מתוסכל. הוא בנה על אוסבלדו ולאמלה, שניים שהבקיעו יחד 31 שערי ליגה בעונה שעברה, וכעת צריך לחפש תחליפים בלחץ של זמן, כשחלון ההעברות עומד להיסגר. בעקבות הכישלונות של רומא בשנתיים שעברו, מעטים נותנים לו סיכוי להצליח. גם ההיסטוריה מראה שלא היה לרומא מאמן שבעונת הבכורה שלו בסרייה A הוביל את הקבוצה אל מעבר למקום השישי. לא גונאר נורדאל, לא סוון גוראן אריקסון, לא קרלוס ביאנצ'י, לא רודי פלר וגם לא לואיס אנריקה. בנוסף לכל הצרות, לגרסיה יש גם קללה עתיקה להסיר.

קווין סטרוטמן בטקס הצגת השחקנים של רומא. GettyImages
איש המפתח החדש. קווין סטרוטמן/GettyImages
אריק לאמלה בטקס הצגת השחקנים של רומא. GettyImages
נכח בטקס הצגת השחקנים, אבל ככל הנראה יעבור לטוטנהאם. אריק לאמלה/GettyImages
מייקון בטקס הצגת השחקנים של רומא. GettyImages
רוצה עונה טובה ברומא כדי לחזור להיות שחקן הרכב בנבחרת ברזיל. מייקון/GettyImages
ז'רביניו בטקס הצגת השחקנים של רומא. GettyImages
החיבור המחודש עם רודי גרסיה יחזיר לו את החיוך? ז'רביניו/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • רומא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully