וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים אוחיון: "צביקה שרף לא יכול לקחת אחריות"

20.8.2013 / 7:07

חיים אוחיון ממשיך לתמוך בדן חלוץ לתפקיד יו"ר האיגוד, ומסביר למה שרף לא מתאים: "התנהגותו מראה שהוא לא מסוגל לנהל"

ראשי סיעת חמשת המרכזים ייפגשו היום (שלישי) עם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, לפני ישיבת הנהלת איגוד הכדורסל, כדי להביע בו את תמיכתם לפני הישיבה שבה יתמנה ליו"ר במקומו של אבנר קופל. עדיין לא ידוע האם חלוץ יהיה נוכח בישיבה, או יצטרף בשלב מאוחר יותר. מה שבטוח זה שהישיבה לא תהיה פשוטה, מאחר שסיעת עוז מנסה להכשיל את המהלך בטענה שהוא מבוצע בניגוד לתקנון האיגוד, וטוענת שהוא לא יכול לבוא לסדר היום בישיבה הקרובה.

"אנחנו לא מרוצים מהמצב באיגוד", אומר לוואלה! ספורט חיים אוחיון, מיוזמי המהלך של הבאת חלוץ, "אנחנו מוכנים לשכב על הגדר כדי להציל את העתיד של הענף, ואפילו לשלם מחיר אישי". אוחיון לא מתכוון לוותר גם אם בסופו של דבר המהלך של הבאת חלוץ לא יתממש: "לא נוותר. גם אם ילך חלוץ, נביא חלוץ אחר. אני מאוד מאמין בו, אבל זו חובתנו. זו החובה שלנו כלפי הכדורסל. זה מה שמצפים מאיתנו. רק אנחנו מבינים את הסיטואציה הקפקאית הזו. סיעת עוז מובילה אותנו למציאות שאי אפשר לחיות בה".

חיים אוחיון הבעלים של הפועל גלבוע/גליל עליון. מגד גוזני
"רק אנחנו מבינים את הסיטואציה הקפקאית הזו". חיים אוחיון/מגד גוזני

לבעלי גלבוע/גליל יש ביקורת רבה על התנהלות האופוזיציה באיגוד הכדורסל: "מבחינתנו זה מאבק על דמותו של הכדורסל הישראלי. מלחמה של אנשי האור באנשי החושך. אנחנו רוצים לייצר מציאות עדכנית, מודרנית, שמי שנמצא בסביבה שלה יהיה בשייכות אליה. עוז, במהלכים שהיא עושה, מעכבת ומפריעה למהלך הזה. בעוז בחרו באג'נדה פרטית ואינטרסים אישיים על פני הצרכים הלאומיים כפי שהם באים לידי ביטוי בכדורסל הישראלי, והגיע הזמן שהדבר הזה ישתנה. אנחנו לוקחים אחריות ורוצים להוביל את המהלך הזה בכל דרך".

"הרבה לפני הקמת סיעת עוז, הרצון להתחדשות ושינוי באיגוד היה על סדר היום של האיגוד", ממשיך אוחיון, "אני הבאתי את זה לידי ביטוי לא מעט פעמים וגם אחרים. הצורך בשינוי לא נולד עם הקמת עוז. הוא נולד הרבה לפני. אנחנו רוצים לקיים את המהלך הזה. בלי זה אין מה לשבת ביחד. לשבת יחד כדי לשמוע הכפשות אחד כלפי השני זה חסר תכלית. מי שלא מבין מה זה לשרת, לא צריך להיות שם. מי שרוצה לשרת את עצמו ולדאוג לאינטרסים צרים ונקמנות אן לו מקום בכדורסל הישראלי".

בסיעת עוז באים ואומרים שהמינוי לא תקין מבחינה תקנונית.

"התקנון מאשר את המינוי. אני טוען שמי שנאחז בסעיפים בתקנון, לא נשען על עניינים מהותיים. אנחנו מרגישים בטוחים בצד התקנוני-משפטי. קיבלנו חוות דעת שאומרת שאפשר למנות את חלוץ לחבר הנהלה. ומתוך זה שמינינו אותו לחבר הנהלה יכולים לבחור בו ליו"ר איגוד הכדורסל. אנחנו חושבים שזו חובה אולטימטיבית. איגוד הכדורסל במצבו הנוכחי לא יכול לחיות בלי מנהיג".

צביקה שרף פרשן כדורסל ויו"ר סיעת עוז. דרור פיקלני
"בשינוי לא נולד עם הקמת עוז. הוא נולד הרבה לפני"/דרור פיקלני

אוחיון פוסל מועמדות אפשרית של צביקה שרף, אותו מנסים בסיעת עוז להריץ ליו"ר איגוד הכדורסל. "צביקה לטעמי לא מסוגל לקחת אחריות. לאור המקום שהוא שם את עצמו, הוא יכול לבוא בטענות רק לעצמו. ההתנהגות שלו ומה שהוא מייצג בשנה האחרונה, או בזמן שהוא מוביל את עוז, מלמדת שאין ביכולתו לנהל את הגוף המשמעותי הזה. למה? בגלל אופיו. בגלל התנהגותו. הוא שייך לסיעת המיעוט. לא ייתכן שסיעת המיעוט תנהיג את סיעת הרוב. צביקה של לפני שנה יכול היה להיות מועמד רלוונטי. יש כאן ניסיון להשתלטות עוינת על איגוד, של מיעוט, שלא מקבל את דעת הרוב. אנשים מפחדים מהם. אני לא אעמוד בראש גבעה ואקרא לכולם 'נוכלים'. המקום שצביקה נמצא בו לא מכבד את האיש".

אתה בטוח שדן חלוץ לא יתקפל בסיום מכל המאבק הזה?

"אני מדבר עם חלוץ. הוא אדם ראוי והוא לוקח על עצמו משימה. כולם מבינים שיש פה עבודה לא קלה. למרות שבצידה יש הצלחה כמעט מובטחת. כי בסך הכול, איגוד הכדורסל עושה דברים יפים. אומנם צריך להתרענן, להתחדש, אבל הבסיס הוא בסיס טוב. אני ארצה לעודד אותו לקחת את המשימה. רעשי הרקע הם לא הדבר המרכזי. גם סיעת עוז יודעת מה מקומה האלקטורלי. בסך הכול 24 אחוז. ואחרי שיתמנה גם עוז תעמוד מאחוריו כי לא תהיה לה ברירה. אי אפשר להתכחש לצורך במנהיגות באיגוד הכדורסל. אין מנהיגות ואין משילות".

דן חלוץ במהלך ערב "חיים שכאלה" לכבוד יעקב טרנר, פברואר 2011. אורי לנץ
"אי אפשר להתכחש לצורך במנהיגות באיגוד הכדורסל". חלוץ/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully