וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסינבאייבה: "פה זה רוסיה, גברים הולכים עם נשים"

הומופובית? אלופת העולם בקפיצה במוט, יצאה במתקפה נגד אתלטית שבדית בשל מחוותה ההומו-לסבית: "זו בושה גדולה"

ילנה איסינבאייבה הפכה ביממה האחרונה לגיבורה הגדולה של אליפות העולם במוסקבה אחרי שחגגה זכייה מרשימה במדליית זהב בקפיצה במוט וזכתה לאהדה עצומה לא רק ברוסיה עצמה, אלא ברחבי העולם כולו. אך מסתבר שלרוסיה החביבה יש גם צדדים פחות נעימים באישיות שלה אחרי שזו יצאה בהצהרות הומופוביות חריפות בתקשורת נגד הקהילה ההומו-לסבית.


שלום למלכה: סיכום כל הרגעים הגדולים של איסינבאייבה

הקופצת במוט הרוסייה ילנה איסינבאייבה. רויטרס
"כאן זו רוסיה, צריך לכבד את החוקים שלנו". איסינבאייבה/רויטרס

איסינבאייבה התראיינה היום והתייחסה למחווה של האתלטית אמה גרין השבדית, שצבעה את ציפורניה בצבעי דגל הגאווה כמחווה לקהילה ההומו-לסבית. איסינבאייבה לא אהבה את המחווה הזו ויצאה במתקפה חריפה נגד גרין: "זו בושה למדינה שלנו, בושה לעיר שלנו משום שאנחנו רוסים", אמר הרוסיה במסיבת עיתונאים שערכה.

"יכול להיות שאנחנו שונים מהאנשים האירופאים ממדינות אחרות ומערים שונות. אבל יש לנו את החוקים שלנו שכולם צריכים לכבד. פה גברים הולכים עם נשים ונשים הולכות עם גברים", הוסיפה איסינבאייבה, "כאשר אנחנו הרוסים מתחרים במדינות אחרות אנחנו משתדלים לשמור על החוקים. אנחנו לא מנסים לכפות את החוקים שלנו בחוץ".

מה שהביא להתבטאויות הקשות של האתלטית הרוסיה, הם חוקים שהוצאו ביוני האחרון על ידי הממשלה הרוסית שפוגעים בזכויות הקהילה ההומו-לסבית ברוסיה. ההחלטה הזו גררה ביקורת רבה והיו אנשים שקראו להחרים את אולימפיאדת החורף שתיערך בשנה הבאה בסוצ'י. ההתבטאויות של איסינבאייבה הכו בהלם אתלטים רבים שמשתתפים בימים אלו באליפות העולם והאמת? קשה שלא להסכים איתם.

אמנון ברונפלד שטיין, ממארגני ההפגנות מול שגרירות מוסקבה בישראל, התייחס לדברים: "דבריה של איסינבייבה הם רק הוכחה נוספת עד כמה מושרשת ההומופוביה ברוסיה. על הוועד האולימפי להעביר את אולימפיאדת החורף מסוצ'י במהרה, כמסר חריף להסלמה בפגיעה בקהילה הגאה ברוסיה".

אמה גרין אתלטית שבדית. Ian Walton, GettyImages
הוציאה את איסינבאייבה משלוותה. אמה גרין/GettyImages, Ian Walton

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully