וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסינבאייבה לא רוצה לפרוש: "אנסה לשבור את שיא העולם"

ילנה איסינבאייבה חגגה מדליית זהב במה שאמורה הייתה להיות התחרות האחרונה שלה: "אני מלכת הקפיצה במוט, הכתר שלי"

הקופצת במוט הרוסייה ילנה איסינבאייבה. רויטרס
סוף סוף הקהל במוסקבה בטירוף. איסינבאייבה חוגגת/רויטרס

איזה יום תחרויות נהדר סיפקה אמש (שלישי) אליפות העולם באתלטיקה במוסקבה. מה לא היה לנו. ישראלית שמעפילה לגמר בקפיצה משולשת, קרב אדיר ב-800 מטר, סיומת מופלאה ב-400 מטר, חגיגות אמוציונליות לזוכה בדיסקוס, ואפילו קהל מקומי שלראשונה בתחרות מספק אווירה. ועדיין, האטרקציה גדולה, הרגע הגדול מכולם, היה שייך אך ורק לילנה איסינבאייבה, אחת מהספורטאיות הגדולות בכל הזמנים, שזכתה במדליית הזהב בקפיצה למוט אחרי שעברה 4.89 מטר, והשלימה ערב חלומי.

בפעם השלישית: ילנה איסינבאייבה זכתה במדליית זהב באליפות העולם

השיאים, המדליות, החיוך והווינריות. רגעיה הגדולים של ילנה איסינבאייבה

אנה קנייזבה הישראלית עלתה לגמר בקפיצה משולשת

הקופצת במוט הרוסייה ילנה איסינבאייבה. רויטרס
הקופצת במוט הרוסייה ילנה איסינבאייבה/רויטרס
הקופצת במוט הרוסייה ילנה איסינבאייבה. רויטרס
הקופצת במוט הרוסייה ילנה איסינבאייבה/רויטרס

אחרי שהבטיחה את הזכייה בזהב, הרוסייה גם ניסתה לשבור את שיא העולם, והעלתה את הרף לגובה 5.07 מטר, אבל כשלה בשלושת הניסיונות. למרות זאת, היא צהלה ורצה על המסלול, עשתה הקפת ניצחון עם דגל רוסיה והודתה לקהל התומך. "אני מתרגשת, אני מלאה באמוציות", סיפרה, "והן רק יעלו, לא ייעלמו. לא השגתי שיא עולמי, לא נורא. השיא הוא רק בונוס.

"אחרי שעברתי 4.82 מטר התחלתי לצעוק, אחרי שעברתי 4.89 מטר כבר שחררתי את כל הרגשות שלי החוצה. ב-5.07 מטר כבר הייתי עייפה, אבל מבחינה טכנית אלו היו ניסיונות טובים".

ומה הלאה? לא ברור. איסינבאייבה טענה שהיא תפרוש אחרי אליפות העולם, אבל לאחרונה החלה לחזור בה, ולרמוז שהיא תחזור להתחרות אחרי שהתחילה להקים משפחה. אתמול איסינבאייבה אמרה ש"יש לי עוד שתי תחרויות העונה, כך שאנסה לשבור את שיא העולם. מה שחשוב זה שעכשיו אני שמחה. אני מלכת הקפיצה במוט, הכתר הוא שלי".

הקופצת במוט הרוסייה ילנה איסינבאייבה. רויטרס
הקופצת במוט הרוסייה ילנה איסינבאייבה/רויטרס

מריט הדהים את ג'יימס

בנוסף לאיסינבאייבה, אליפות העולם באתלטיקה סיפקה עוד רגע אדיר אתמול, עם ניצחונו של שון מריט בריצת ה-400 מטר. מריט, כזכור, זכה באליפות העולם ב-2009, הושעה ל-21 חודשים, בינתיים ראה את קיראני ג'יימס הצעיר משתלט על המירוץ (ג'יימס זכה באליפות העולם האחרונה ובאולימפיאדה), ועדיין מריט רמס את יריביו וזכה במדליית זהב מתוקה.

לשון מריט מנצח בריצת 400 מטר, מקדים בהרבה את קיראני ג'יימס. רויטרס
איפה אתה קיראני? מריט מנצח/רויטרס

"הייתי רעב לתואר הזה", אמר מריט, שקבע זמן נהדר של 43.74 שניות, "למעשה, גוועתי ברעב. אחרי שפספסתי את לונדון בגלל פציעה, הפעם פשוט הייתי בזון, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית. רציתי להוכיח שאני עדיין כוח. איבדתי הרבה כשהושעיתי, אבל לא איבדתי את הרצון שלי לנצח".

מנגד, קיראני ג'יימס הודה ש"הדברים לא עבדו בשבילי, אצטרך לבחון מה קרה פה, זה ממש לא מה שציפיתי לו". שיאן העולם מייקל ג'ונסון ניתח את הריצה ואמר ש"השוק הוא לא שמריט ניצח, אלא איך שהוא ניצח, ואיך שג'יימס הפסיד את זה. מריט פתח חזק, וג'יימס לא חשב שהוא יצליח לעמוד בקצב הזה, אבל בסוף מריט המשיך ללחוץ, ולג'יימס לא נותר מה לתת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully