וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום למלכה: פרידה מילנה איסינבאייבה

13.8.2013 / 21:00

השיאים, המדליות, החיוך והווינריות. רגעיה הגדולים של ילנה איסינבאייבה, מהאתלטיות הגדולות בכל הזמנים. פרידה עצובה

רבים מחשיבים את ילנה איסינבאייבה לאתלטית הטובה בכל הזמנים. הקופצת במוט, שזכתה ובצדק לכינוי "סרגיי בובקה הנשית", הייתה האשה הראשונה שעברה גובה של 5 מטרים ורק בעונה הנוכחית הייתה זו ג'ני סור האמריקאית שהצליחה לעבור את אותו המחסום. הערב היא זכתה באליפות העולם במה שהייתה ככל הנראה התחרות האחרונה שלה. כפרידה מתוקה עצובה, זה הזמן להיזכר ברגעיה הגדולים.

תמונות: (אימג'בנק - GETTYIMAGES)

ילנה איסינבאייבה קופצת במוט רוסייה עובר את הרף. Matt Dunham, AP
ילנה איסינבאייבה קופצת במוט רוסייה עובר את הרף/AP, Matt Dunham

בעונת 2003, שבה היא חגגה את זכייתה באליפות אירופה עד גיל 23, איסינבאייבה שברה את שיאה העולמי הראשון בקפיצה במוט וקבעה 4.82 מטרים בגייטסהד שבאנגליה. באליפות העולם שהתקיימה באותה שנה בפריז זה לא הספיק לה כדי לנצח, והיא סיימה במקום השלישי אחרי שיאנית העולם הקודמת ובת ארצה, סבטלנה פאופנובה. אבל חדי העין כבר ידעו להגיד - הבחורה הזו עומדת לשנות את הענף.

אלנה איסינבאייבה קופצת מוט רוסיה זוכה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים באתונה. GettyImages
אלנה איסינבאייבה קופצת מוט רוסיה זוכה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים באתונה/GettyImages

לעונת 2004 איסינבאייבה הגיעה בשלה יותר, ועוד לפני המשחקים האולימפיים באתונה היא שברה 6 פעמים (!) את שיא העולם בקפיצה במוט. באתונה היא עשתה את זה בפעם השביעית עם 4.91 מטרים, ולאחר מכן קבעה 4.92 מטרים בבריסל. בסיומה של אותה עונה היא נבחרה לאתלטית השנה בעולם.

ילנה איסינבאייבה קופצת במוט רוסייה עובר את הרף. David J. Phillip, AP
ילנה איסינבאייבה קופצת במוט רוסייה עובר את הרף/AP, David J. Phillip

שנת 2005 הייתה עוד שנה היסטורית בקריירה של איסינבאייבה ובאתלטיקה הקלה בכלל. בתחרויות ההכנה לאליפות העולם בהלסינקי היא המשיכה לשבור שיאי עולם, כשבסופו של דבר הצליחה לעבור גובה של 5 מטרים. באליפות העולם היא שיפרה שוב את שיא העולם וקבעה 5.01 מטרים כדי לנצח את השניה בפער של 41 סנטימטרים - הפער הגדול ביותר בתולדות אליפות העולם.

אלנה איסינבאייבה קופצת מוט רוסיה בטקס אתלטי השנה. Manuel Queimadelos Alonso, GettyImages
אלנה איסינבאייבה קופצת מוט רוסיה בטקס אתלטי השנה/GettyImages, Manuel Queimadelos Alonso

איסינבאייבה פתחה את עונת 2007 עם שיא העולם ה-20 במספר שלה שנקבע באולם, ובסופו של דבר השיגה זכייה נוספת באליפות העולם שהתקיימה באותו קיץ באוסקה שביפן. באליפות הזאת היא הסתפקה בגובה של 4.80 מטרים, אבל זכתה בנוסף גם בג'קפוט של ליגת היהלום אחרי שהייתה בלתי מנוצחת ב-18 תחרויות.

אלנה איסינבאייבה קופצת מוט רוסיה זוכה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים בבייג'ינג. Alexander Hassenstein, GettyImages
אלנה איסינבאייבה קופצת מוט רוסיה זוכה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים בבייג'ינג/GettyImages, Alexander Hassenstein

את שנת 2008 פתחה איסינבאייבה עם תואר שלישי ברציפות באליפות העולם באולם, שאותת על כוונותיה לקראת המשחקים האולימפיים בבייג'ינג. בדרך לשם היא חזרה לקבוע שיאי עולם באצטדיון פתוח לראשונה מאז שנת 2005. בגמר האולימפי בבייג'ינג איסינבאייבה נזקקה לשתי קפיצות בלבד כדי לשמור על התואר האולימפי שלה, ובדרך שוב קבעה שיא עולם חדש של 5.05 מטרים.

אלנה איסינבאייבה חוגגת את שיא העולם האחרון שלה. Paul Gilham, GettyImages
אלנה איסינבאייבה חוגגת את שיא העולם האחרון שלה/GettyImages, Paul Gilham

שנת 2009 נפתחה בצורה מצויינת עבור איסינבאייבה, שעברה לראשונה גובה של 5 מטרים באולם. עם זאת, באליפות העולם שהתקיימה בברלין היא פסלה שלוש פעמים בגובה ההתחלתי, ואיבדה את התואר. למזלה של איסינבאייבה, היא פיצתה על כך בספטמבר של אותה שנה בליגת היהלום בציריך, שם קבעה את שיא העולם האחרון שלה באצטדיון פתוח שמחזיק מעמד עד היום - 5.06 מטרים. למרות שיא העולם הזה, איסינבאייבה החליטה לקחת פסק זמן מתחרויות אתלטיקה לשנת 2010.

אלנה איסינבאייבה קופצת מוט רוסיה באליפות העולם בברלין. Mark Dadswell, GettyImages
אלנה איסינבאייבה קופצת מוט רוסיה באליפות העולם בברלין/GettyImages, Mark Dadswell

איסינבאייבה חזרה לפעילות בקיץ 2011, והייתה רחוקה משיאה העולמי בתחרויות ההכנה לקראת אליפות העולם בדרום קוריאה. למרות התוצאות הבינוניות שלה היא הגיעה לאליפות כפייבוריטית, אבל סיימה במקום השישי בלבד עם גובה של 4.65 מטרים.

אלנה איסינבאייבה קופצת מוט רוסיה על הפודיום במשחקים האולימפיים בלונדון. Paul Gilham, GettyImages
אלנה איסינבאייבה קופצת מוט רוסיה על הפודיום במשחקים האולימפיים בלונדון/GettyImages, Paul Gilham

איסינבאייבה חלמה לזכות במדליית זהב אולימפית במשחקים האולימפיים האחרונים שלה, אבל נאלצה להסתפק בגובה של 4.70 מטרים בלבד ובמדליית הארד בלונדון 2012, כשהאלופה האולימפית החדשה הייתה ג'ני שור האמריקאית.

הקופצת במוט הרוסייה אלנה איסינבאייבה. רויטרס
הקופצת במוט הרוסייה אלנה איסינבאייבה/רויטרס

הערב, בגמר הקפיצה למוט באליפות העולם באתלטיקה במוסקבה, המסע המופלא נגמר. בגיל 31, הרוסייה האגדית נפרדה מהספורט (ככל הנראה, אלא אם כן תעשה עוד הפתעה), עם עוד תחרות נפלאה, עם עוד ניצחון מרשים, עם עוד מפגן ווינריות. אנחנו כבר מתגעגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully