וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מליקסון היה ארכיטקט הניצחון, הוא עשה הכל נכון"

בתקשורת הצרפתית בחרו בישראלי למצטיין ב-0:3 של ולנסיין על טולוז ובן בסט. אבידל חזר לליגה: "היה קשה לעמוד בקצב"

אחרי ה-1:1 המאכזב של פריס סן ז'רמן עם מונפלייה, מחזור הפתיחה בליגה הצרפתית הושלם אמש (שבת) עם עוד כמה משחקים מסקרנים, ובראשם, לפחות עבור הצופה הישראלי, "הדרבי" בין ולנסיין של מאור מליקסון לבין טולוז של עדן בן בסט.

בסופו של הערב, מליקסון יצא עם ידו על העליונה, ועוד איך: הקשר הישראלי פרץ את הסכר כשכבש את השער הראשון של ולנסיין העונה בדקה ה-37, עם פנדל קר רוח סטייל פאננקה, הצטיין לאורך כל המשחק וירד מכר הדשא עם 0:3 מרשים. בן בסט, לעומת זאת, הווחלף כבר בדקה ה-38 בעקבות ההרחקה של ספאחיץ' והעובדה שקבוצתו נותרה ב-10 שחקנים.

מליקסון כבש בדרבי הישראלים בצרפת, שער לפלקאו

קרב הארנקים: הליגה הצרפתית חוזרת, ובגדול

גאל דאניק שחקן ולנסיין חוגג עם מאור מליקסון. רויטרס
פתח עונה בסטייל. מליקסון/רויטרס

בתקשורת הצרפתית החמיאו למליקסון, שיצא בדקה ה-82 לקול תשואות רמות של הקהל המקומי. באתר "ספורט 24" בחרו במליקסון לשחקן המצטיין במשחק. "מליקסון עשה את כל הדברים הנכונים, והיה ארכיטקט הניצחון של ולנסיין", נכתב. "ראיית המשחק שלו, המסירות החכמות והבעיטות המדויקות הפכו לחלק חשוב במערך שהמאמן דניאל סאנצ'ז מנסה להטמיע. אחרי כל זה, הוא עוד הרסה לעצמו לנסות טריק מתוחכם ובעט את הפנדל בסגנון פאננקה, וזכה לסטדינג אוביישן מהקהל".

מאמן ולנסיין דניאל סאנצ'ז אמר בסיום: "אני מרוצה מפתיחת המשחק שלנו ומזה שסיימנו את הערב עם שלוש נקודות. לא צריך לקחת מהמשחק הזה יותר מדי, כי טולוז היו ב-10 שחקנים. לא היה מושלמים, רחוק מזה, ונהיה חייבים להשתפר, אבל עדיין הראינו כמה דברים מעניינים".

מאמן טולוז, אלן קסאנובה, היה מאוכזב מאחוז ניצול המצבים של שחקניו ליד שער היריבה. "לא הצלחנו להכתיב את הקצב שרצינו כבר מהרגע הראשון, הגענו לשלושה או ארבעה מצלבים שלא ניצלנו, וחבל. אני בטח לא מרוצה מהתוצאה".

שחקן מונאקו אריק אבידל. Michael Regan, GettyImages
לא מפסיק לרגש. אבידל/GettyImages, Michael Regan

מי שרשמה גם היא ספתח מוצלח לעונה היא מונאקו, שהתחמשה במהלך הקיץ בצורה מאסיבית ופתחה עונה מרובת ציפיות. הקבוצה מהנסיכות חיכתה 82 דקות עד שפרצה את הסכר של בורדו, אך בסופו של דבר יצאה עם ניצחון חוץ 0:2. רדאמל פלקאו, שהגיע תמורת 60 מיליון יורו, החל לפרוע את השטרות והתכבד בשער השני בדקה ה-87, אך מי שגנב את ההצגה היה אריק אבידל הותיק, שחזר למגרשים בצרפת לראשונה לאחר השתלת הכבד שעבר ושיחק לאורך כל 90 הדקות.

"המשחק היה מהיר מאוד, היה קצת קשה לעמוד בקצב", הודה בסיום המגן, שכבר מונה לקפטן. "יצרנו הרבה הזדמנויות הבקעה וניצלנו שתיים מהן, הפעם זה הספיק. קשה להתרשם מהקבוצה שלנו בשלב כל כך מוקדם, זו רק ההתחלה, אבל תמיד טוב לפתוח את העונה עם ניצחון חוץ. מקווה שנתחבר כמה שיותר מהר".

מאמן מונאקו קלאודיו ראניירי: "הייתי סקרן לראות כיצד השחקנים שלי יתמודדו מול קבוצה חזקה כמו בורדו, ואני שמח שיצאנו מהמשחק הזה עם ניצחון. המחצית הראשונה הייתה טוב מאוד, השנייה קצת פחות, אבל הניצחון הזה הוא כבר סימן טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully