וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מליקסון כבש בדרבי הישראלים, שער לפלקאו

הקשר דייק בפנדל (37) והצטיין ב-0:3 של ולנסיין על טולוז. בן בסט הוחלף בעקבות הרחקה שגויה, 0:2 למונאקו בבורדו

אחרי התיקו 1:1 של פריס סן ז'רמן האלופה במונפלייה, מחזור הפתיחה בליגה הצרפתית נמשך עם שבעה משחקים כשהמסקרן שבהם הפגיש את מאור מליקסון, שניצח עם ולנסיין 0:3 את עדן בן בסט וטולוז. הישראלי כבש בפנדל את השער הראשון, בנה את השני והוחלף בדקה ה-82 על רקע תשואות של הקהל המקומי. עדן בן בסט הוחלף (37) אחרי הרחקה שגויה וביזארית של בלם טולוז. מונאקו, הקבוצה שהוציאה מעל 100 מיליון יורו בקיץ על רכש, יצאה מבורדו עם 0:2 דרמטי בזכות שני שערים מאוחרים, אחד מהם של רדאמל פלקאו בדקה ה-87. אלירן עטר נכנס כמחליף בדקה ה-70, במשחק בו ריימס קבוצתו הפסידה 2:1 בראן.

מאור מליקסון שחקן ולנסיין לפני ז'רמי מורל שחקן מארסיי. AP
פתח עונה עם שער. מליקסון/AP

ולנסיין - טולוז 0:3

דרבי הישראלים בין מאור מליקסון לעדן בן בסט הוציא מנצח אחד גדול. הקשר של ולנסיין כיכב והוליך את קבוצתו לניצחון משכנע במשחק שבו הוא בלט מעל כולם וכבש את הראשון בפנדל סטייל פאננקה בדקה ה-37 במהלך שהכריע את המשחק. סטיב יאגו, מי שגרם לפנדל נותר על המגרש והשופט הרחיק בטעות את אורוש ספאיץ'. מי ששילם על ההרחקה היה עדן בן בסט שהוחלף וראה את מאור מליקסון מככב ומתחיל במהלך שהביא לשער השני של ז'וזה סאז'. גרגורי פוז'ול חתם ניצחון ענק למארחים במשחק באמת משובח של מליקסון, שגם הוחלף בדקה ה-82 כדי לקבל תשואות מהקהל.

המארחת פתחה את המשחק הזה בצורה נמרצת ואחרי רבע שעה של משחק מאור מליקסון עשה צרות להגנת טולוז כשפרץ מצד שמאל עם המהירות שלו והוכשל. מליקסון בעצמו לקח את הבעיטה החופשית, שנבלמה בקלות על ידי הגנת טולוז. בדקה ה-25 עדן בן בסט כמעט סידר לטולוז את שער היתרון. הישראלי נשלח לכדור עומק בצד ימין ומסר כדור מצוין למרכז, אבל וויסאם בן ידר לא הגיע טוב לכדור. בדקה ה-32 בן בסט שוב קיבל כדור מצד ימין, העביר לרגל שמאל ובעט כדור מסובב, אבל שוער ולנסיין הדף.

בדקה ה-37 הגיע הרגע החשוב וגם הביזארי של המשחק. ג'רגורי פוז'ול קיבל כדור בתוך הרחבה והוכשל על ידי סטיב יאגו שהיה צריך להיות מורחק, אך השופט הרחיק דווקא בטעות את ספאיץ', הבלם הסרבי שנותר המום. מאור מליקסון לא שאל שאלות ודייק מהנקודה כדי להעלות את קבוצתו ליתרון ראשון בפנדל סטייל פאננקה. בעקבות ההרחקה של ספאיץ' הבלם, מאמן טולוז נאלץ לעשות חילוף מעציב מבחינת עדן בן בסט שהוחלף ופינה את מקומו לשייק אמבנגה המגן הסנגלי.

ולנסיין ניצלה את היתרון המספרי שלה והכפילה את היתרון בדקה ה-52 במהלך בו שוב מליקסון היה מעורב. הקשר הישראלי הרים כדור קרן מצד שמאל, רוז נגח למשקוף וז'וזה סאז הגיע ראשון לריבאונד ובעט מתוך הרחבה פנימה. 0:2 ולנסיין. בדקה ה-82 הוחלף מליקסון לקול תשואות רמות של הקהל המקומי וקיבל את הכדור הראוי לו אחרי משחק נהדר. בדקה ה-90 הגיע הקינוח של ולנסיין. ג'רגורי פוז'ול המצוין בעט מקרוב אחרי כדור רוחב שקיבל מצד שמאל. 0:3 גדול בסיום.

חלוץ מונאקו רדמאל פלקאו. רויטרס
הרכש הנוצץ של מונאקו פותח עונה. פלקאו/רויטרס

בורדו - מונאקו 2:0

עם רכש חסר תקדים וכוכבי על שהביא בקיץ, הקבוצה מהנסיכות פתחה את העונה עם משחק חוץ לא פשוט מול מחזיקת הגביע ויצאה ממנו בשלום. זה לקח לה 82 דקות כדי לכבוש את השער הראשון ששחרר המון לחץ. הקינוח הגיע בדקה ה-87 בדמות שער בכורה של רדאמל פלקאו, החלוץ הקולומביאני שהגיע בקיץ תמורת 60 מיליון יורו וסימן את המהפכה בנסיכות. אריק אבידל שיחק 90 דקות וענד את סרט הקפטן אחרי שעבר השתלת כבד וסיפק עוד אנקדוטה מרגשת במשחק הזה.

מונאקו פתחה את המשחק בצורה חזקה והגיעה למצב ראשון אחרי 11 דקות כאשר יאניק פריירה קראסקו הצעיר קיבל כדור במרכז הקישור ובעט חזק מאוד, שוער סדריק קראסו הדף בקושי. אחרי לחץ מתמשך הגיע הרגע של בורדו בדקה ה-82. מארק פלאנוס הבלם של בורדו לא הצליח להרחיק כדור שהוגבה לרחבה מצד שמאל ועמנואל ריבייר המחליף דחק מקרוב פנימה. 0:1 למונאקו. בדקה ה-87 התכבד רדאמל פלקאו בשער בכורה. הקולומביאני עט על כדור ברחבה, השתחרר מהגנת בורדו ומקרוב בעט פנימה. 0:2 למונאקו.

שחקני בורדו לודביק סאנה, מקסים פודג'ה מול שחקן מונקו אריאל אוקמפוס. רויטרס
חיים קשים בבורדו. לוקאס אוקמפוס/רויטרס

משחקים נוספים:

ראן - ריימס 1:2 (עטר נכנס בדקה ה-70)
לראן: ונסן פאז'ו (9), מבלוט ארדינג (84). לריימס: גז'גוז' קריכוביאק (45)

אוויאן - סושו 1:1
לאוויאן: פבריס ארט (5). לסושו: רוי קונטו (54)

ליל - לוריין 0:1
לליל: דיבוק אוריז'י (14)

ליון - ניס 0:4
לליון: אלכסנדר לקאזט (14, 68), קלמון גרנייה (55), יוהאן גורקוף (90).

נאנט - באסטיה 0:2
לנאנט: פיליפ ג'ורג'ביץ' (24), ז'וליאן פלמיירי (90, עצמי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully