וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: נבחרת ישראל הפסידה לגיאורגיה 79:77

הנבחרת חזרה מפיגור 15 נק' והוליכה 72:77, דקה לסוף, אך התפרקה בשניות הסיום. 20 נק' לכספי. שיבק: "הכנה טובה"

נבחרת ישראל סיימה הערב (שישי) את טורניר ההכנה בטרנטו, איטליה, עם מאזן של שני הפסדים וניצחון, לאחר שנכנעה לגיאורגיה 79:77 בתום דרמה גדולה. כבר מחר יגיעו אריק שיבק ושחקניו לבלגיה, ובערב (18:55, ספורט 5) יפגשו את הנבחרת המקומית בפתיחת טורניר אנטוורפן. ביום ראשון תשחק ישראל מול איטליה, לה הפסידה בטרנטו, וביום שני תפגוש פעם נוספת את פולין, אותה ניצחה לפני מספר ימים, במטרה להמשיך להתחבר לקראת היורובאסקט שייצא לדרך בעוד פחות מחודש.

שחקן נבחרת ישראל בכדורסל,עומרי כספי. קובי אליהו
שום דבר לא עבד ברגעי ההכרעה. כספי/קובי אליהו

יותם הלפרין הפצוע ואלכס טיוס שביקש לנוח לא נכללו הערב בסגל, והפתיחה של הנבחרת היתה רעה מאוד. כבר ברבע הראשון היא צנחה לפיגור דו-ספרתי, שהגיע עד 15 נקודות בשלהי הרבע השני. למרבה המזל, גיא פניני איפס את היד וביחד עם עומרי כספי, ליאור אליהו, יוגב אוחיון ואפיק ניסים, הצליחה ישראל לחזור לתמונה ברבע השני, וליטול את ההובלה ברבע השלישי. אלא שברגעי הסיום מפגן לוזריות גדול מנע משיבק את הניצחון, כאשר יתרון 72:77, דקה לסיום, לא הספיק לנבחרת כדי להבטיח את הניצחון מול גיורגי שרמדיני (18 נקודות, 15 ריבאונדים) וחבריו, שכלל לא יקחו חלק ביורובאסקט הקרוב. כספי שוב סיים כקלע הבולט עם 20 נקודות אך שוב עשה זאת באחוזים רעים. משחק טוב היה גם לפניני וניסים מהספסל, אך לנו לא נותר אלא לקוות שבדבר האמיתי זה ייראה טוב יותר.

"פתחנו מאוד לא טוב והחלפנו הרכבים שהפכו את המשחק לצמוד ובשנייה האחרונה קיבלנו סל", סיכם המאמן אריק שיבק. "התוצאה לא טובה אבל היה משחק אימון טוב. נתתי הרבה דקות לחנוכי שהיה מצוין, אלישי ואפיק שהיה נהדר ולא פחות חשוב, גם מנוחה ליניב. היה חשוב לתת הרבה דקות לשחקנים שלא שיחקו הרבה עד עכשיו ונצטרך אותם בהמשך. היה טורניר הכנה טוב. אנחנו חוזרים יותר טובים ממה שיצאנו ואני מקווה שכולם יהיו בריאים כדי שניסע בהרכב מלא לבלגיה".

מאמן נבחרת ישראל אריק שיבק. ברני ארדוב
יש עוד הרבה עבודה. שיבק/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע ראשון:

אריק שיבק העלה את אותה חמישיה שהפסידה לאיטליה: רביב לימונד, יוגב אוחיון, עומרי כספי, ליאור אליהו ויניב גרין. הנבחרת השיגה נקודות רק כעבור שתי דקות, דרך אליהו, אולם שרמדיני השיב עם ארבע נקודות משלו, העלה את גיאורגיה ל-4:9 והכריח את שיבק לקחת פסק זמן ראשון. גיא פניני, ניצן חנוכי ואלישי כדיר נשלחו אל הפרקט אך לא הצליחו לעצור את הסחף, ושלשה של סנידקזה קבעה 7:18. נעימי ניסה לקחת את המשחק על עצמו אך התקשה, ושלשה נוספת של סניקדזה הקפיצה את הגיאורגים עד 9:24. שלשה של פניני על הבאזר בצד השני צימקה את ההפרש עד 24:12 בתום הרבע הראשון. ישראל סיימה את עשר הדקות הראשונות עם 4 מ-15 מהשדה, בעוד יריבתה צלפה 5 מ-6 מחוץ לקשת.

רבע שני:

פניני הוסיף שלשה נוספת, אך נסיון הקאמבק הישראלי לא צלח כשניקולה צטקיטישווילי, פעם פוטנציאל NBA גדול, קבע 15:29. אחרי פסק זמן נוסף חזרה ישראל הרבה יותר מפוסקת, כאשר אפיק ניסים ועידו קוז'יקרו השלימו ריצת 2:10 וצימקו ל-31:25. ניסים המשיך לנהל היטב את משחק הנבחרת, ודאנק של כספי צימק עד 36:35 בלבד. אוחיון היה אמון על הנקודות שהשלימו את הקאמבק וקבעו 36:37, אך המילה האחרונה היתה שייכת ללבן פצאציה, שצלף שלשה שהורידה את הגיאורגים לחדרי ההלבשה ביתרון 37:41. פניני סיים כקלע המוביל עם 10 נקודות, כספי הוסיף 9, אוחיון 7 וניסים 5.

רבע שלישי:

פניני צלף שלשה נוספת כדי לקבוע 41:44 בפתיחת המחצית השניה, אולם סניקדזה, שוב הוא, השיב עם שלשה משלו מהצד השני וגיאורגיה נטלה בחזרה את ההובלה והוליכה 46:50. שרמדיני היה מצוין בדקות הללו, כשמנגד כספי ואליהו לקחו אחריות. אוחיון שלט היטב במשחק, ונקודות של אלישי כדיר סידרו לישראל יתרון 59:60 עם העליה לרבע המכריע.

רבע רביעי:

המשחק המשיך להיות צמוד, ו-5:30 דקות לסיום קבע כדיר 64:67. גיאורגיה הפציצה מבחוץ ולא מצאה את הטבעת, ונקודות של אליהו בצירוף שתי קליעות עונשין של חנוכי העניקו לישראל יתרון 69:73, 2:30 דקות לסיום. כספי קבע 70:75, מרקיושווילי צימק ל-74:77, 49 שניות לסיום, אליהו ביצע עבירת תוקף, וסניקדזה תפר שלשה שהשוותה ל-77:77, 27 שניות לסיום. ניסים איבד את הכדור, עם חמש שניות על השעון הלכה גיאורגיה לסניקדזה, המצטיין שלה הערב, שקלע את סל הניצחון שניה לסיום, קבע 77:79 וסידר לנבחרתו ניצחון ראשון בטורניר ההכנה.

שחקן נבחרת גיאורגיה ויקטור סניקדזה. AP
המצטיין במשחק, היה גם אמון על סל הניצחון. ויקטור סניקדזה/AP

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: עומרי כספי 20 (8 מ-17 מהשדה, 1 מ-5 ל-3), 8 ריבאונדים, גיא פניני 15 (3 מ-7 ל-3), יוגב אוחיון 13 (5 מ-6 מהשדה), ליאור אליהו 10 (5 מ-12 מהשדה, 9 ריבאונדים), אלישי כדיר 8 (6 ריבאונדים) אפיק ניסים 7 (5 אסיסטים, 3 חטיפות), ניצן חנוכי 2 (25 דקות), עידו קוז'יקרו 2, רביב לימונד (7 דקות), יניב גרין (13 דקות) ויובל נעימי (4 דקות) שותפו ולא קלעו.

בלטו בגיאורגיה: ויקטור סניקדזה 20 (4 מ-8 ל-3, 9 ריבאונדים), מנוצ'אר מרקיושווילי 20 (3 מ-4 ל-3, 5 אסיסטים), גיורגי שרמדיני 18 (5 מ-7 מהשדה, 8 מ-8 מהעונשין, 15 ריבאונדים).

שחקן נבחרת ישראל גיא פניני. קובי אליהו
מנקודות האור הבודדות של הנבחרת הערב. פניני/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully