וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה רחוקה מתמיד

8.8.2013 / 23:30

הקבוצה עדיין לא מחוברת, לבן שמעון מצפה עוד הרבה עבודה, וההפסד הכלכלי בטח שלא עוזר לו. שלום תקווה על האתגר שמצפה להפועל תל אביב

צילום וידאו: טל אלגלנדר, עריכת וידאו: יותם בן דוד
רן בן שמעון מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לא היה לו מספיק זמן לחבר את הקבוצה. בן שמעון משלם את המחיר/ברני ארדוב

הפועל תל אביב הגיעה מלאת אמונה למשחק מול פנדורי. רן בן שמעון, שידע עד כמה חשוב המשחק, העלה הרכב התקפי, וניסה כבר בפתיחה להבקיע, להכריע את ההתמודדות, ולהבטיח את ההעפלה לשלב הבא. אבל לרומנים היו תוכניות אחרות. ניתן היה לראות שכבר מהרגע הראשון, כבר מפתיחת המשחק, שחקני פנדורי הפעילו לחץ במרכז השדה, שהיה די דליל. בכל מאבק במרכז המגרש הרומנים ניצחו, והצליחו לצאת קדימה להתקפות נגד. במשך 20 הדקות הראשונות, רק דני עמוס השאיר את הפועל עם רשת נקייה.

האדומים לא הצליחו להשתלט על המשחק, לא הצליחו להניע כדור ולצאת קדימה, והרומנים הגיעו להזדמנויות שוב ושוב. ואז, במהלך בלתי צפוי, הפועל עלתה ליתרון בפנדל, בניגוד למהלך המשחק. זה הוריד ממנה את הלחץ ואיזן מעט את המשחק, אבל הפועל תל אביב לא הצליחה לנצל את המומנטום ולאיים על פנדורי. מנגד, הרומנים ידעו שהם חייבים לכבוש, המשיכו לנסות להכניע את עמוס, ובסופו של דבר הצליחו להשיג את השוויון המוצדק, שבהחלט הגיע להם לאור ההתרחשויות על הדשא. בכל זאת, המחצית הראשונה הייתה כולה של הרומנים.

עומר דמארי איתי שכטר שחקני הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אף מערך קבוצתי לא שכנע. הפועל תל אביב/ברני ארדוב

בהפסקה רן בן שמעון הבין שאי אפשר יהיה להמשיך להשאיר את מרכז השדה חשוף. סאשה וחרסיסיץ' לא הצליחו לתת מענה בהתמודדות מול הקישור הרומני, ובן שמעון הוציא את ספורי והכניב את גורדנה בניסיון לחזק את מרכז השדה ולתת מענה לשליטה של הרומנים. אבל גם זה לא עזר. הרומנים שוב בחוכמה הצליחו להפתיע כבר בדקות הראשונות של המחצית השנייה עם שער חשוב, שהכביד עוד יותר על הפועל תל אביב.
עד לאותו שלב פנדורי בעיקר חשפה יכולות התקפיות טובות, אבל מאותו רגע הרומנים הראו שהם גם יודעים לעשות הגנה. ניתן היה לראות גם את הביצוע ההגנתי הטקטי של הקבוצה לאחר הבקעת השער, והיא סגרה את החלק האחורי ומנעה מהפועל תל אביב מצבי הבקעה. זה לא דבר מובן מאליו כשמדובר בבלומפילד.

נכון שהפועל תל אביב לא חלמה על הדחה כל כך מוקדמת, וזו בהחלט אכזבה, אבל שאף אחד לא יטעה: בשלב הזה שבו פנדורי פגשה את הפועל תל אביב, אין בכלל ספק שהרומנים היו טובים יותר. הם הגיעו מוכנים יותר, נראו מחוברים יותר, הגיעו להרבה יותר מצבים, וברור שהקבוצה הטובה יותר העפילה לשלב הבא.

דני עמוס שוער הפועל תל אביב מאוכזב. ברני ארדוב
בלעדיו זה היה נגמר בתבוסה. עמוס/ברני ארדוב

פנדורי פגשה את הפועל תל אביב החדשה, הפועל המתארגנת מחדש, ובהחלט לא מוכנה מספיק. אפשר היה לראות את הבעיה המרכזית בתפקוד ההגנה. לא במקרה השחקן שעבד הכי הרבה בשני המשחקים האלה היה השוער דני עמוס. הרומנים הגיעו ליותר מדי מצבים דרך מרכז ההגנה ומרכז המגרש, האזור הכי חשוב במערך ההגנתי. ההגנה לא הייתה מאורגנת, לא מתואמת, מאוד חדירה, וזה בהחלט חומר למחשבה לצוות המקצועי. אם בכל זאת נחפש נקודת אור, הרי שעכשיו יהיה לבן שמעון יותר זמן להתרכז בבניית הקבוצה, אבל ספק אם זה מנחם אותו.

בסופו של דבר, נכון שזה מאכזב, נכון שאנחנו רגילים לראות את הפועל לתל אביב בשלבים מוקדמים יותר באירופה, אבל הקבוצה עברה יותר מדי שינויים, וצריך לקחת את ההדחה הזו בפרופורציות. אסור לשכוח שהאדומים פגשו יריבה טובה מאוד. הבעיה היא שגם אם בן שמעון ירצה עכשיו לחזק את הקבוצה, ספק אם יהיה לו את הכסף לעשות את זה. כי מעבר לאכזבה המקצועית, אי אפשר להתעלם מהנזק הכלכלי של ההדחה. מדובר בהרבה מאוד כסף שלא נכנס לקופת המועדון. הפועל תל אביב במהלך השנים ידעה למנף את ההצלחה באירופה להישגים כלכליים יפים בסטנדרטים ישראליים, ובהחלט יהיה מעניין לראות את התגובה של הצוות הניהולי לגבי המשך התמיכה הכלכלית בקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully