וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאולו סוזה: "תמיד קשה לשחק נגד הקבוצות שלי"

29.7.2013 / 19:57

מאמן מכבי תל אביב לקראת באזל (ג', 20:00, ספ' 5): "יש לנו מנטליות של ווינרים". ייני: "הם עדיפים, אין לנו מה להפסיד"

קובי אליהו

לפני 18 שנה הייתה מכבי תל אביב מרחק נגיעה משלב הבתים של ליגת האלופות, אבל שער בודד של אלכסנדר קומיזטי מגראסהופרס באצטדיון בלומפילד מנע ממנה את העלייה ההיסטורית, למרות 1:1 מרשים שהשיגה בשוויץ. מחר (שלישי, 20:00, ספורט 5) שוב יתייצבו הצהובים בשוויץ, בסט. יקוב פארק, במטרה להשיג תוצאה טובה לקראת הגומלין בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות מול פ.צ באזל החזקה. פאולו סוזה ודאי קונה תיקו עם שערים בסגנון אותו משחק חוץ מ-1995/6.

גם מכבי תל אביב תיהנה? המסע האירופי המופלא של פאולו סוזה

מכבי תל אביב נחתה בבאזל: "המטרה להבקיע שער חוץ"

מה באמת חושב ג'ורדי קרויף על הכדורגל הישראלי?

פאולו סוזה אופטימי: "יש לנו סיכוי מול באזל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצה שער חוץ. פאולו סוזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכבי תל אביב, שנחתה בשעות הצהריים בשוויץ, ערכה הערב את האימון הטקטי המסכם שלה בסט. יקוב פארק שיארח את המשחק. הבעלים מיטש גולדהאר צפוי להגיע למשחק, ואורח נוסף שיחזה במשחק ואף נכח באימון הערב הוא מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן.

פאולו סוזה, שניצח את באזל בשלב הבתים של הליגה האירופית עם וידאוטון בעונה שעברה ולאחר מכן הפסיד לה בשוויץ, אמר במסיבת העיתונאים: "אני מכיר את באזל וזו לא הפעם הראשונה שאני משחק נגדה, אבל אני מקווה שהתוצאה תהיה שונה הפעם. אני מכיר גם את השחקנים של באזל, ומוראט יאקין יודע שתמיד קשה לשחק נגד הקבוצות שלי. יש לי ביטחון בשחקנים שלי וכולנו שואפים להגשים את החלום. יש אמנם הבדלים גדולים בין הקבוצות, אבל אנחנו מקווים לצמצם אותם על המגרש. חשוב לנו לשמור על הכדור כמה שיותר, והמפתח מבחינתנו יהיה להבקיע שער חוץ".

כאשר התבקש להשוות בין מכבי תל אביב לווידאוטון, אמר סוזה: "הקבוצות שלי הן תמיד הכי טובות. אנחנו משתפרים ממשחק למשחק ועובדים בצורה קבוצתית. זו תעודת הזהות שלנו. אנחנו קבוצה עם מנטליות של ווינרים ואנחנו נצטרך לגרום להם לעשות טעויות כי מדובר ביריבה עם הרבה ניסיון באירופה".

הקפטן שרן ייני הודה: "אני חושב שבאזל פייבוריטית, אבל פסיכולוגית זה טוב לנו. אין לנו מה לפחד מהמשחק עצמו, אין לנו מה להפסיד. אנחנו רוצים להרוס להם את המשחק. איך נעשה את זה? אנחנו שומרים את זה לעצמנו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קפץ לבקר. אלי גוטמן עם ג'ורדי קרויף/מערכת וואלה!, צילום מסך

באסיפות הטקטיות שנערכו עד כה, שם סוזה דגש גדול על נושא המצבים הנייחים של באזל וכן ביקש משחקניו המון משמעת עצמית בכל הנוגע למשחק ההגנה. המאמן הפורטוגלי דיבר גם על צמצום מרווחים וסגירות במרכז המגרש. על פי האימונים שנערכו, צפוי סוזה לערוך שינוי אחד בהרכב לעומת ה-11 שניצחו את גיורי ההונגרית בשבוע שעבר, כאשר ראדה פריצה אמור לפתוח בחוד על חשבונו של טל בן חיים.

הרכב משוער, מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו, גל אלברמן, מהראן ראדי, ערן זהבי, עומרי אלטמן (דור מיכה), ברק יצחקי, ראדה פריצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזר להרכב. ראדה פריצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוראט יאקין: "חשוב מבחינתנו לנצח, ובעיקר לא לספוג"

באזל, אלופת שוויץ בארבע העונות האחרונות, פתחה את הליגה עם שבע נקודות בשלושה מחזורים, אחרי שניצחה את 1:3 את אראו, סיימה בתיקו מול גראסהופרס (1:1) וניצחה בשבת 0:2 את לוזאן. לא רק מבחינת כושר משחק יש לה יתרון על מכבי תל אביב, אלא גם מבחינת ניסיון, אחרי ארבע הופעות בשלב הבתים של ליגת האלופות, שמינית גמר ב-2011/12 וחצי גמר הליגה האירופית בעונה שעברה, אחרי שהודחה על ידי קלוז' בפלייאוף האלופות. בשוויץ טוענים כי מדובר בקבוצה ברמה של בונדסליגה גרמנית, ולא טועים. למרות זאת, הקהל לא ממהר לרכוש כרטיסים למשחק ועד כה נמכרו רק 9,000, כשהצפי הוא ל-20 אלף צופים, קצת יותר ממחצית מתכולת האצטדיון.

המאמן מוראט יאקין אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו מכבדים מאוד את מכבי תל אביב. ראיתי אותה בשבוע שעבר וזו קבוצה טובה, מאוד התקפית וחזקה בעיקר בבית. התרשמתי משלישיית החלוצים ומגל אלברמן ששולט במרכז השדה ולא מאבד כדורים. אבל בבית שלנו, עם האיכות שיש לנו, אנחנו צריכים לנצח. אני מאמין שנעשה את זה, אבל לא יהיה קל. הכי חשוב מבחינתנו לנצח את המשחק ובעיקר לא לספוג".

יאקין התייחס גם לסוגיית השחקנים המצרים והבהיר: "דיברנו איתם כי חשוב לנו שיגיעו בראש נקי ושקט למשחק. סלאח ואל נני ישחקו מחר וייתכן שגם בארץ, כי נכון לרגע זה אני לא רואה סיבה שלא ישחקו".

מוראט יאקין מאמן באזל. רויטרס
מקווה שהמצרים יגיעו לגומלין בישראל. מוראט יאקין/רויטרס

הקשר פביאן פריי הוסיף: "המטרה שלנו היא להגיע לליגת האלופות, אנחנו אופטימיים כמו תמיד. היתרון שלנו הוא שנשארנו כמעט אותה קבוצה אז אני מקווה שזה יעזור לנו. עשינו הכנה טובה, אנחנו משחקים מדי כמה ימים וזה הזמן להיכנס לקצב".

לגבי ההרכב, ראול בובאדיז'ה, שהושעה לאחר שנתפס נוהג במהירות מופרזת, הוחזר לסגל ועשוי לפתוח בהתקפה לצד הקפטן מרקו שטרלר, כשמאחוריהם אמור לנהל את העניינים המצרי המוכשר מוחמד סלאח, שעדיין לא ברור אם יגיע לגומלין בישראל. את הבלם אלכסנדר דראגוביץ', שנמכר לדינמו קייב, יחליף במרכז ההגנה האלבני הצעיר ארלינד אייטי.

הרכב משוער, באזל: יאן זומר, פיליפ דגן, פביאן שר, ארלינד אייטי, בראנג ספארי, ולנטין שטוקר, מוחמד אל נני, פביאן פריי, מוחמד סלאח, ראול בובאדיז'ה (טאולנט ג'אקה), מרקו שטרלר.

מרקו שטרלר שחקן באזל. רויטרס
יקבל סיוע מבובאדיז'ה. מרקו שטרלר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully