וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קובאן מתעקש: "אוחיון ישחק אצלנו בעונה הבאה"

אנדריי ודישצ'ב חזר על דבריו מחודש יוני לקראת הבוררות: "כל הסימנים מראים שהוא שלנו. אם מכבי ת"א רוצה, שתשלם"

לוקומוטיב קובאן בטוחה שיוגב אוחיון ישחק בשורותיה בעונת 2013/14. אמש (שבת) התראיין נשיא קובאן אנדריי ודישצ'ב ליורובאסקט רוסיה, והבהיר: "אנחנו מחכים להחלטת הבוררות של פיב"א, שתתקבל כנראה בעוד שבועיים. אנחנו בטוחים שיוגב אוחיון ישחק אצלנו, כל הסימנים מראים שהוא יהיה שחקן לוקומוטיב קובאן בעונת 2013/14. אם מכבי תל אביב רוצה אותו, או שאוחיון לא ירצה להצטרף אלינו, אנחנו נקבל סכום כסף גדול".

ודישצ'ב גם הבהיר מה מעמדו של אוחיון בקובאן: "אם אוחיון ירצה, ברוך הבא. אם ניק קלאת'ס יעזוב אותנו נצטרך רכז אחר, כי אוחיון הוא לא מחליף לניק. עם כל הכבוד, הוא עדיין לא באותה רמה".

מי שעוד ממתין להכרעת פיב"א בנושא אוחיון הם יותם הלפרין והפועל ירושלים, אשר מעוניינת בשחקן. להלפרין סיכום עקרוני במכבי תל אביב אולם הנהלת הצהובים לא ממהרת להחתימו, ותחליט סופית בנושא רק לאחר החלטת הבוררות של פיב"א בנושא אוחיון.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. ברני ארדוב
בעוד כשבועיים פיב"א תכריע. אוחיון/ברני ארדוב

הנהלת מכבי תל אביב הבהירה ליוגב אוחיון כי היא רוצים שימשיך ותיערך עימו פגישה בקרוב. אך, כאמור, בשל התסבוכת המשפטית עם קובאן, חתימתו הרשמית נעדרת מהחוזה שלו עם מכבי ולכן אין התחייבות משפטית בין הצדדים.

מבחינת קובאן, היא זו שמחזיקה בזכויות על אוחיון לעונה הבאה, ואם אוחליון יחתום על חוזה חדש במכבי, יפר בכך את חוקי פיב"א, שאוסרים על שחקן להיכנס במודע לשתי מערכות חוזיות עם שני מועדונים שונים לגבי עונת משחקים אחת. עבירה שכזו גוררת עונשים כבדים, עד להרחקה מכדורסל בפועל.

בקיץ 2012, כחלק מתהליך ההתפייסות של אוחיון ומכבי, פתחו הצדדים במו"מ באשר לפתיחת, שדרוג והארכת חוזהו של אוחיון מקיץ 2011. לבסוף הגיעו אוחיון ומכבי להבנות הבאות: ייחתם חוזה חדש לשלוש עונות - 2012/13, 2013/14 ו-2014/15 - כאשר שכרו של אוחיון אמור לעמוד על 250,000 דולר, 350,000 דולר ו-400,000 דולר נטו (בהתאמה). זו הייתה מעין פשרה שהפכה את כל הצדדים למרוצים: אוחיון, שיחסיו עם מכבי התפוצצו בראשית קיץ 2012 בשל דרישתו לשדרוג משמעותי בשכר כבר החל מעונת 2012/13, הסתפק ב-50,000 דולר נוספים למשכורת.

אוחיון טען כי בהסכם המקורי עליו חתם עם קובאן, ב-15 ביוני 2012, נכתב כי "החוזה בין הצדדים ייכנס לתקף רק (ההדגשה במקור, א.ג.) אם מועדון הכדורסל מכבי תל אביב ישחרר את זכויותיו על השחקן לעונת המשחקים 2012/13 לטובת קובאן, וינפק את טופס השחרור לשחקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully