וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תור מיכה: דור מיכה יכול להפוך לשחקן בכיר במכבי תל אביב?

23.7.2013 / 14:37

על פניו, זו אמורה להיות העונה של דור מיכה. הוא השלים תהליך הבשלה והתבגרות, שרד את מכשול הציפיות, פרץ את מחסום שחקני הבית, פאולו סוזה נדלק עליו ואפילו מהניפוי מהיורו הרוויח. לצערו, יש יותר מדי סיבות שזה לא יקרה

one

בווידאו: דור מיכה מבקיע במשחק האליפות

לפני אחד ממשחקי האימון של מכבי תל אביב במחנה האימון באוסטריה לקח פאולו סוזה את דור מיכה לשיחה קצרה, בה הסביר לו מה הוא רוצה ממנו על המגרש. כשסיים את התדרוך והשחקן ניגש לכיוון המגרש, אמר סוזה לשחקן לעיני ואוזני כל השחקנים שהיו על הספסל: "אתה שחקן מוביל, תזכור את זה. יש לך את כל מה שצריך כדי להוביל את הקבוצה. תביא את זה למגרש". הדברים הללו משקפים את היחס של סוזה למיכה לאורך כל תקופת ההכנה. מיכה תפס את עיניו של הפורטוגלי. הכישרון והשקט כבשו את המאמן. מבחינת סוזה, מיכה הוא מסוג השחקנים עליהם אפשר לבנות להמשך הדרך. במשחק האימון השלישי במחנה מול לייפרינג (2:3), הוא אפילו נתן לילד את סרט הקפטן.

אלא שמכאן ועד השתלטות של שחקן הבית הצעיר על חולצת ההרכב של האלופה הדרך עוד ארוכה. עם כל הכבוד וההערכה של סוזה, ההתקפה של מכבי תל אביב מונה שישה שחקנים שמתחרים על שלושה תפקידים. מתוך השישה, שלושה שחקנים הם חדשים. כבר עכשיו נראה שמקומם של ראדה פריצה וברק יצחקי מובטח כל עוד הם כשירים. כך מוצא עצמו מיכה, שבקיץ גם נותר מחוץ לסגל הנבחרת הצעירה ליורו, במצב מוזר. לצד המחמאות וההערכה, התחרות שלו העונה אפילו קשה יותר והמשמעות היא שכמו במשחק בהונגריה, לא מן הנמנע שיימצא את עצמו עולה מהספסל כדבר שבשגרה. וזו סיטואציה שהוא ממש לא אהב בעונה שעברה.

21:30, ספורט1: מכבי תל אביב - גיורי

גל אלברמן משוכנע: "אנחנו מוכנים"

באזל מחכה למנצחת בסיבוב הבא

שחקן מכבי תל אביב דור מיכה. ברני ארדוב
לצד המחמאות וההערכה, התחרות שלו העונה אפילו קשה יותר. מיכה/ברני ארדוב

מיכה לא זוכר לטובה את החלק הראשון של העונה שעברה. הוא פתח רק בשבעה מתוך 15 משחקים. כאשר ברקע במועדון רק דיברו על צירוף שחקנים בחלק הקדמי, מיכה חשש שיהפוך לשחקן סגל לא משמעותי וייקבר ברוטציה. לשחקנים בקבוצה אמר באותו זמן: "אני רוצה להישאר במכבי, אבל עוד שחקן התקפה או שניים שיצטרפו ואני לא אראה מגרש. אני לא יכול להיעלם כאן".

הוא היה לחוץ. ראה את הקבוצה מצליחה ורצה לרוץ איתה, הרגיש בשל להיות שחקן משמעותי אחרי ששנה וחצי קודם לכן לא הצליח להיכנס לנעליים הגדולות שנתנו לו. אולי ההתחלה הייתה הבעיה. עם כניסתו לתפקיד, מוטי איוניר החליט על מהפכה צעירה במועדון וזרק למים שחקנים שהגיעו עם רקורד מרשים מקבוצת הנוער. המהלך זכה למחמאות, אבל בפועל, הילדים לא היו בשלים ללחץ של מכבי מקצועית ומנטאלית. מיכה היה בין הראשונים לקבל צ'אנס. במחלקת הנוער הוא נחשב כישרון גדול וכשאחד כזה עולה לבוגרים, הציפיות בשמיים והלחץ בהתאם. איציק זוהר מסביר: "במכבי אין אמצע. אם מדברים עליך שנים ועלית לבוגרים, אתה צריך להביא תוצאות - או שתתמודד או שיהיו לכך השלכות. ככה זה בכל קבוצה גדולה עם ציפיות ובגלל זה הרבה הולכים לאיבוד בדרך".

מאמן נבחרת הנוער אלי אוחנה, שבראיון לוואלה! ספורט לפני שנתיים הגדיר את מיכה כ"כישרון הכי גדול שאימן", מסכים עם הדברים של זוהר: "לא שיניתי את דעתי. מיכה הוא כישרון בלתי רגיל עם אופי נהדר, שחקן שקט על המגרש, קר רוח ורק מחפש ללמוד להשתפר. ילד טוב, אבל לא פראייר. זו קלישאה, אך כל מאמן רוצה שחקן כזה. הזמנים היום השתנו ושחקנים בני 18-19 לא מובילים. הם פחות בשלים ותהליך ההתפתחות שלהם שונה. הם עוברים איזשהו תהליך במעבר שלהם ורק אחרי מספר שנים יכולים להוביל, במיוחד כשמדובר במועדון כמו מכבי תל אביב שיש בו גם התמודדות לא פשוטה בצד המנטאלי.

"בחצי השני של העונה שעברה אפשר היה לראות את ההבשלה שלו והשיפור", ממשיך אוחנה. "הוא הפך לשחקן הרכב קבוע, הצוות המקצועי נתן לו גב גם כשהיה פחות טוב ונראה היה שמאמינים בו כשחקן הרכב לשנים הבאות. עדיין הוא לא היה שחקן מוביל שהקבוצה נשענת עליו, אבל אפשר היה לראות את תהליך ההבשלה שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
השתכנע אחרי חצי עונה. אוסקר/ברני ארדוב

מיכה אכן עבר תהליך מסוים. אוסקר גרסיה נתן בעונה שעברה צ'אנס שווה לכל שחקן להוכיח את עצמו, בחן את שחקני הבית, הריץ אותם במשחקי ההכנה ורק בחלק השני של העונה הייתה לו היררכיה ברורה בסגל. מיכה ומונס דאבור הם שני הצעירים היחידים ששרדו. אחרים הושאלו, עזבו או נדחקו לקצה הספסל. בניגוד לאוסקר, סוזה לא בא לבנות מחדש. הוא הסתמך על התשתית שבנה קודמו ועל המילה של ג'ורדי קרויף. ההולנדי, שגם החליט בלעדית על החזרה של יצחקי למועדון, הסביר לסוזה שמיכה או אחד השחקנים המשמעותיים של המועדון לשנים הקרובות וחלק מהדרך של המועדון לגדל שחקנים בית מוכשרים שיאיישו את חולצת ההרכב.

מהיכן הגיעה האמונה? אחד משחקני האלופה מסביר: "כישרון והתקפה תמיד היו לו, אבל אוסקר נתן לו את הבמה והאמון ברגע שסמך עליו טאקטית שיעשה את העבודה בדיוק כפי שהוא רוצה. בהתחלה דור קצת התפזר ולא תמיד הבין את הצורת משחק של אוסקר, אבל ברגע שהוא היה חייל שלו הוא קיבל ממנו את המושכות באש ובמים". והמספרים לא משקרים. לאחר הייבוש בחלק הראשון, מיכה פתח ב-16 מתוך 17 המשחקים הבאים בהם היה כשיר, מה שמצביע על אמון מלא מצד הצוות המקצועי.

כשהגיע הקיץ ומיכה נופה מהנבחרת הצעירה, השחקן לקח את זה קשה. מצד אחד, בשנתיים האחרונות הוא ידע לא הפייבוריט של גיא לוזון ובצד ימין של ההתקפה תמיד הועדפו מוחמד כליבאת וסינטאיהו סלליך על פניו. מצד שני, הוא לא באמת ציפה להישאר מחוץ לסגל. בתחילה היה מתוסכל, אך במהרה התאושש ואף אמר לחברים: "אני לא חושב שזה צודק אבל גם צריך ללמוד מזה מה אני צריך לשפר".

אוהדי מכבי תל אביב ואוהדי הכדורגל בכלל נתנו למיכה את הכוח. הרעש סביב ניפויו היה נושא שיחה בכל מדורי הספורט ולמעשה נתן לו את הכרה מקצועית והערכה בציבור שהוא לא הרגיש שקיבל עד אותו רגע. הניפוי נתפס בתקשורת ובקרב האוהדים כלא נכון. מיכה הפך למעין סמל לביקורת נגד גיא לוזון. אחד מחבריו של מיכה לקבוצה אמר על המקרה: "לא נעים להגיד, אבל יצא לדור מזה רק טוב. לא בנו עליו בצעירה גם אם הוא היה מוזמן. הוא קיבל מנוחה לקיץ, כולם דיברו עליו ודיברו עליו בהערכה שכל שחקן היה רוצה לזכות לה. זה נתן לו הרבה כוח לקראת העונה הנוכחית".

מוחמד כליבאת שחקן נבחרת ישראל הצעירה, יורו 2013. ברני ארדוב
קיבל עדיפות באגף הימני בנבחרת. כליבאת/ברני ארדוב

התמיכה מאוהדי מכבי תל אביב היא לא עניין של מה בכך. ב-10 השנים הרעות של המועדון בין אליפות 2003 לזו של 2013, שחקני בית זוהו עם הכישלון ולכן הקהל לא תמך בהם. מישאלוב, אבו סיאם, שפונגין, ז'אן, לירן כהן, קפילוטו. למעשה, דוגמאות לא חסר. היחיד שהצליח הוא שרן ייני, אבל גם לו לקח זמן להיכנס לתודעה. מיכה שבר את המחסום, נכנס ללב האוהדים. הוא שחקן הבית הראשון מזה שנים שעולה מהנוער ותופס מעמד של כוכב. קונצנזוס.

אלא שלמרות האמון המקצועי, התמיכה מהקהל והתהליך שעבר, מיכה שוב נקלע לסיטואציה בעייתית. החלק הקדמי עמוס אפילו יותר. פריצה הוא החלוץ המרכזי הטבעי היחיד בסגל וגם יצחקי זוכה לעדיפות ברוטציה. כך שמיכה מתחרה על משבצת אחת עם טל בן חיים, עומרי אלטמן ודאבור, תחרות מטורפת ולא פשוטה בכלל, במיוחד כשאלטמן ובן חיים הם שחקני רכש שהובאו על ידי סוזה והאחרון נרכש בסכום גבוה מאוד. במשחק הראשון בגיור, מיכה עלה מהספסל והיה מצוין. שחקנים בקבוצה צחקו: "עכשיו לא ייתנו לו לפתוח. חיפשו את האס שיכול לעלות הכי טוב מהספסל".

אוחנה מנתח את ההתקפה הצהובה ומביע דאגה ממצבו של מיכה: "יש שם באמת תחרות מטורפת וכולם שחקני התקפה מצוינים. פריצה ויצחקי יפתחו במרבית המשחקים ושחקנים יצטרכו להיות סבלניים. בגדול אני חושב שאחרי התהליך שעבר מיכה בשנה שעברה, הוא לא יכול לרדת יותר מדי לספסל. אפשר במספר משחקים לעלות מהספסל, אך כדי להמשיך את ההתקדמות וההתפתחות שלו הוא צריך להיות שחקן הרכב במרבית המשחקים. זה שהוא עלה מהספסל וזה הצליח בהונגריה לא אומר שזה יצליח כל הזמן. שחקן שיושב לאורך זמן על הספסל ועולה כמחליף הרבה פעמים מאבד מהביטחון שלו ורמת המשחק משתנה".

למעשה, מכבי תל אביב לוקחת סיכון מסוים. הרציונל לבניית סגל רחב ועמוק ברור, אבל יש גם סכנות. אם הצהובים לא יעלו לשלב בתים של מפעל אירופי, לא בטוח שיזדקקו לרוטציה רחבה. או אז אפשר יהיה למצוא לא מעט פרצופים חמוצים ושחקנים עם פוטנציאל יתפספסו. אוחנה מסכם: "גם במקרה של מיכה וגם בנוגע לכל התקפת מכבי, הכול זה עניין של התוצאות שתביא הקבוצה. אם יהיו הצלחות, כולם יסתדרו עם זה. אם הקבוצה לא תצליח, אז גם תתחיל ההתמרמרות והתלונות של שחקנים שמגיע להם לשחק כי באמת זה סגל עם שני שחקנים טובים על כל תפקיד וזה לא משהו שרגילים לראות אצלנו. שחקנים פה יצטרכו להיות סבלניים מעבר לסבלנות הממוצעת של הכדורגלן הישראלי".

שחקן מכבי תל אביב דור מיכה מונף על כתפי האוהדים. ברני ארדוב
שבר את המחסום. מיכה מונף על ידי האוהדים/ברני ארדוב
פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
יצליח לנהל את הרוטציה? סוזה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully