וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד, שונה, מוזר. מאוד מוזר

22.7.2013 / 14:29

לאחר הסגירה עם אינגלס, סגל מכבי תל אביב לעונת 2013/14 הושלם. ומה נאמר? מדובר בחיה מאוד מוזרה. הרבה רעיונות מפתיעים, אבל גם הרבה מקום לדאגה לגבי יכולת האלתור במשחקים הגדולים. שי האוזמן מנתח

ברני ארדוב

במהלך עונת המשחקים האחרונה הצענו, המלצנו והטפנו לצוות המקצועי במכבי תל אביב לשחק כדורסל לא קונבנציונאלי. קראנו לזה להתפרע. להבין שסגל השחקנים בצהוב בינוני עד כדי כאב ולא להיכנע לכדורסל הסטנדרטי, השגרתי וה"נכון". עם צירופו של ג'ו אינגלס לסגל של סגנית האלופה ובהנחה שהחתמה זו אכן סוגרת את רשימת הזרים ואת הקו הקדמי, אפשר כבר – בזהירות – לקבוע שמלאכת בניית הקבוצה במכבי תל אביב של העונה רחוקה מלהיות שגרתית או סטנדרטית. זאת, כמובן, בהנחה שאנחנו לא צפויים להיות עדים להנחתתו של גבוה נוסף בהמשך הקיץ.

ג'ו אינגלס הוא יופי של שחקן. קשוח, נבון וקבוצתי. הצירוף שלו יוסיף למכבי בלא מעט פרמטרים. כולל הקליעה מבחוץ. כולל הקשיחות והיכולת ההגנתית. והניסיון. אה, ורק עוד דבר אחד. ג'ו אינגלס הוא 3. כשעל פי הידוע, חיפשה מכבי שחקן בעמדה מספר 4.

כדורסל של נמוכים או סמול בול הם לא המצאה מקומית, בניגוד לתחושה ולתדמית שהשלולית המקומית יצרה לעצמה לאורך השנים. לפרטים ניתן לפנות למייק ד'אנטוני למשל. הוכח לאורך השנים, ברמות שונות, שאפשר להתגבר על המוסכמות המקובלות, בכל הנוגע לתפקוד שחקנים וציוות לעמדות, באמצעות חשיבה יצירתית. בעיית מיס מאץ' בצד אחד יוצרת בעיית מיס מאץ' בצד השני. 4 שהוא למעשה גארד מחייב את הצד השני לבצע לא מעט התאמות בעצמו. ובסוף, כך גורסים חסידי השיטה, אתה רוצה את השחקנים הכי טובים שיש לך על המגרש. בלי מספרים או עמדות. אלה שיכולים לקלוע, לשמור ובעיקר לנצח.

שחקני ברצלונה ג'ו אינגלס, חואן קרלוס נבארו. ברני ארדוב
בעיית מיס מאץ' בצד אחד יוצרת בעיית מיס מאץ' בצד השני. אינגלס/ברני ארדוב

יכול להיות שההשלמה עם חוסר יכולתה של מכבי להתחרות בליגה של הגדולים, לפחות בכל הקשור להחתמת שחקנים בכירים ביבשת, הובילה לתובנה שחייבים לעשות דברים קצת אחרת. את בעיית המאסה מתחת לסל ניסו לפתור עם התוספת של ביג סופו (והקפיציות של אלכס טיוס). את בעיית היצירה מהקו האחורי עם יכולת ההתפוצצות והיצירה של טייריס רייס.

בעמדה מספר 4 הציגה מכבי בעונה החולפת שלוש וריצאיות שונות - ובעייתיות. ליאור אליהו, ניק קיינר מדלי ודווין סמית' או גיא פניני. הראשון על שלל בעיותיו ההגנתיות והיעדר הקליעה מבחוץ. השני על שלל בעיותיו נקודה. הווריאציה השלישית הוכיחה עצמה כמוצלחת ויעילה למדי, עם שתי הסתייגויות בולטות: שמדובר בפתרון זמני שמתאים לחלקים מסוימים מהמשחק ושהאלתור הזה טוב עד לרמה מסוימת. לא מספיק טוב כדי לעבור את הגדולות.

הרכב פותח עם דווין סמית' וג'ו אינגלס בעמדות 3-4 יכול לייצר עבור מכבי לא מעט פתרונות – ולא מעט קשיים ליריבות. קודם כל מדובר בשני שחקנים בעלי יכולת קליעה משמעותית. כשמחברים את יכולת היצירה (ואולי גם המסירה) של רייס והיקמן ואת תשומת הלב ההגנתית שביג סופו אמור לייצר – מבינים שאיום כפול כזה מבחוץ יחייב את ההגנה של היריבה לקבל החלטות לא פשוטות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הרכב שיכלול את סמית' ואינגלס ייצור לא מעט בעיות ליריבות/ברני ארדוב

הגנתית, ציוות של שני הפורוורדים הקשוחים, החכמים והיעילים הללו מאפשר מרחב תמרון משמעותי לדיוויד בלאט. חילופים אוטומטיים קשוחים בעמדות 3-4 יוסיפו גמישות נדרשת להגנות המתוחכמות ממילא של הצהובים. ברמת הסייז אינגלס במילא נראה כמו 4 גם בגובה ואולי גם ברוחב. ביחד עם הרגליים המצוינות של רייס-היקמן-אוחיון ועם יכולת החיפוי מאחור של ג'יימס וטיוס, אולי אפשר ללחוץ קצת יותר על כל המגרש, להרים את קצב המשחק ולעשות שמח. ובכלל, אין ספק בכלל שהחלק המסוים הזה של הקבוצה, כלומר של הפורוורדים, יהיה החלק האהוב על בלאט בקבוצה. ולא לשכוח, מכבי כבר הצליחה בעבר להסב גארד-פורוורד לעמדה מספר 4. דיוויד בלו הגיע לצהובים כפיור שוטר שיכול להיכנס לעמדה 3. כשהוא סיים את הפרק שלו במכבי, הוא היה 4 לכל דבר ועניין. תקדימים (מוצלחים) יש.

ועדיין, עם כל הרצון להיות חיובי בעניין הזה, חייבים לומר את האמת. הבנייה של מכבי תל אביב בינתיים נראית קצת כמו טלאי על טלאי. סמול בול זה נחמד, אבל סמול בול סיטי נראה קצת יותר מדי מתחכם.

אם נפרק את הסגל הצהוב לחלקים, נגלה שמשהו משמעותי חסר. בעצם, שלושה דברים משמעותיים חסרים. אין אף רכז שהוא פליימייקר ברמה הגבוהה, אין אף 2 שהוא פיור שוטר ואין אף 4. מה שיש זה מספר שחקנים חסרי עמדה בקו האחורי, שנעים איפשהו בין עמדה 1 לעמדה 2. שני גבוהים דקים ואתלטים שנעים על התפר של 4 הגנתי עם 5 התקפי (שקשה לראות איך יכולים לשחק האחד לצד השני או אחד לצידו של שחורציאניטיס) ושני פורוורדים מצוינים שינועו כנראה בין עמדה 3 ל-4, למרות שאף אחד מהם לא היה (ואולי גם לא יהיה) 4.

אפשר ללכת עם סמול בול לחלקים מסוימים של משחק ואפילו חלקים של עונה. מסוכן למדי לחשוב שאפשר להמר מראש על קונספט שכזה לעונה שלמה. מכבי תל אביב, נכון לסוף חודש יולי 2013, נראית כמו פרויקט מעניין מאוד ומסוכן למדי. ועדיין לא דיברנו על מידת ההתאמה של מכבי לחוק הרוסי הבא עלינו לרעה השנה. משעמם לא יהיה כאן.

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול קורטני פלס שחקן גלבוע/גליל עליון. ברני ארדוב
הגיע כפיור שוטר וסיים בעמדה מספר 4. בלו/ברני ארדוב

הכירו את הסגל החדש של מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully