וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מסכמת מחנה: טעימה ראשונה מפאולו סוזה

סוזה מתחבר, נאצ'ו דומיננטי, אלטמן מקבל אמון. התמקדות באסיפות טקטיות, דגשים על החלק ההגנתי, קרב גדול על ההרכב. מכבי תל אביב מסכמת מחנה אימון עם בוס חדש ובעיה אחת: גיורי מחכה, אין זמן לניסויים

ספורט 2

מכבי תל אביב יצאה לדרך חדשה, ועל פי מחנה האימון הראשון, בקבוצה מפגינים אופטימיות זהירה, ומאמינים שניתן להמשיך בהצלחות. האלופה, שמתכוננת לצמד המשחקים נגד גיורי ההונגרית במסגרת מוקדמות הצ'מפיונס ליג, שבה אתמול (ראשון) ממחנה בן 10 ימים באוסטריה, בתחושה שהיה מחנה מוצלח מאוד, אבל יש עוד המון מקום לשיפור. קיץ לא פשוט עבר על הקבוצה, לאחר עזיבתם של אוסקר גרסיה ואנשי צוותו וכן עזיבתו של מלך השערים אלירן עטר לריימס הצרפתית. כעת בקבוצה יודעים: אין מקום לדיבורים, רק למעשים ועבודה קשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיבר בעשרה ימים יותר ממה שאוסקר דיבר בעונה שלמה. סוזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכירים את סוזה: שונה מאוסקר, מתקרב לשחקנים

לפני הכל, מחנה האימון היה הזדמנות מצוינת עבור השחקנים להכיר מקרוב את מאמנם החדש פאולו סוזה, שהגיע לתל אביב קצת יותר משבוע בלבד לפני היציאה למחנה באוסטריה. "פאולו התגלה כאדם פתוח ולבבי, החיבור איתו היה די מיידי", סיפר אחד משחקני הקבוצה. "הוא טיפוס מאוד חיובי ונחמד. גם כשהוא מעיר או מתקן, זה בצורה נעימה. הוא יודע לצחוק כשצריך, אבל גם יודע להיות רציני. הוא באמת מקצוען אמיתי. קשה לי לעשות השוואות עם אוסקר, כי כל אחד מהם שונה ולכל אחד מהם יש את הדרך שלו. אבל אין ספק שפאולו פתוח הרבה יותר ואפשר היה לזהות עליו שחשוב לו מאוד להתקרב לשחקנים".

מבחינה טקטית, קשה עדיין להתרשם מהשיטה שבה מעדיף הפורטוגלי לשחק. ברוב המקרים זה נראה כמו ה-3-3-4 של אוסקר מהעונה שעברה, אם כי בחלק מהזמן השיטה דמתה יותר ל-1-5-4 עם ראדה פריצה או לחלופין ברק יצחקי בשפיץ, ואליהם מצטרפים שחקני הקישור מהמרכז או האגפים. ניכר על סוזה שהוא עדיין לומד את שחקניו ובוחן את האפשרויות שיש לו. סוזה דורש משחקניו לחץ על הכדור, אחרי איבוד של היריב, אבל בו בזמן גם מבקש מהם להמתין בסבלנות בעמדות המוצא. מרבית הדגשים שלו היו בחלק ההגנתי, וניכר עליו, לפחות בשלב זה, שמה שחשוב לו זה לייצב את החלק האחורי ושכל הקבוצה, כולל החלוצים והקיצוניים, יידרשו לעשות הגנה, בדומה לשיטה של גרסיה בעונה שעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין זמן לכושר, גיורי מחכה. נאצ'ו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כושר גופני: נאצ'ו משתלט, אבל הטקטיקה לפני

מבחינה פיזית, מספרים במכבי, מחנה האימון בעונה שעברה עם גרסיה וטוריחו היה הרבה יותר קשה, וכלל יותר יחידות אימון, והתמקדות גדולה יותר בנושא הכושר הגופני לעומת המחנה הנוכחי. במקביל מספרים כי עוזרו של סוזה, נאצ'ו, הפך להיות דומיננטי מאוד על הדשא, וגם תחת האחראי על הצד הפיזיולוגי השחקנים הזיעו לא מעט. חשוב לציין כי המחנה עצמו תוכנן על ידי חואן טוריחו במהלך הפגרה, ועם עזיבתו נעשתה חפיפה מדוקדקת למאמן הכושר הנוכחי נאצ'ו, בעזרתם של אריאל אברם ובני טבק מנהלי הקבוצה.

הפעם הנסיבות שונות. במחנה הקודם היו שני אימונים בכל יום, הפעם היו יומיים שבמהלכם היה רק אימון אחד, ויום אחד חופשי לגמרי. אבל הסיבות ברורות: העונה אירופה כבר בפתח, ובעוד שבוע בדיוק תמריא הקבוצה להונגריה, למשחק הראשון נגד גיורי. המשמעות היא שהפעם הצורך היה להתמקד מהר בטקטיקה ולגבש הרכב, בניגוד לעונה שעברה, שאז גם הייתה לשחקנים פגרה ארוכה יותר, ומן הסתם ההתמקדות בכושר הגופני הייתה משמעותית הרבה יותר.

אחד הדברים הבולטים ביותר במחנה העונה היה נושא אסיפות הווידאו והטקטיקה של פאולו סוזה ועוזריו. אחת ליומיים ערך הפורטוגלי אסיפה טקטית לשחקניו, כאשר הוא מדגים בעזרת שרטוטים על הלוח או בסרטוני וידאו את דרישותיו בכל הנוגע לאופן הטקטי שבו הוא רוצה לשחק, הן בהתקפה והן בהגנה. חלק מהאסיפות היו ארוכות ונמשכו כ-40-50 דקות. אחרי כל משחק אימון ערך האנליסט מנואל קורדיירו תקציר ובו נקודות חיוביות מהמשחק וכמובן נקודות שדורשות שיפור, כאשר המאמן מתעכב על כל נקודה ונקודה ומסביר לחניכיו את משנתו. "המאמן הזה מאוד אוהב לדבר", סיפר שחקן בקבוצה. "היו הרבה מאוד אסיפות, כמעט בכל יום, הוא נתן לנו דגשים והערות כמעט על כל דבר. פאולו שונה מאוד באופי מאוסקר. פאולו דיבר איתנו במחנה הזה, יותר ממה שאוסקר דיבר כל השנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה כמו באנקר. אלטמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקרב על ה-11: קודם כל מלחמה על ה-18

במסיבת העיתונאים לפני היציאה לאוסטריה, אמר סוזה שהשאיפה שלו היא שיהיה לו סגל מאוזן מאוד, עם המון אופציות וסוגים שונים של שחקנים, כאשר הוא רוצה שיהיו שני שחקנים שיתמודדו על כל עמדה במגרש. לפחות לפי השבועיים האחרונים, נראה שהעונה, מעבר למלחמה על חולצת ההרכב הראשון, יהיה גם קרב לא פשוט על מקום בין 18 השחקנים שיירשמו בסגל.

לפחות לקראת המשחק נגד ההונגרים, נראה כי ההרכב המתגבש יהיה זהה כמעט לגמרי להרכב שרץ בעונה שעברה. ברק לוי עשוי לפתוח בשער, גם אם וינסנט אניימה יחתום השבוע. ההגנה אמורה להיות זהה לעונה שעברה, כאשר קרלוס גרסיה ואיתן טיבי יפתחו כבלמים, שרן ייני מגן ימני ויואב זיו בצד שמאל. גם חוליית הקישור האחורי תהיה זהה, ותכלול ככל הנראה את גל אלברמן, מהראן ראדי וערן זהבי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבה כישרונות, מעט מקומות בהרכב. יצחקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקרב הגדול מסתמן בחוליה הקדמית. ראדה פריצה נראה כמו באנקר בשפיץ, כאשר על שני מקומות נוספים יתחרו נכון לעכשיו ארבעה שחקנים: טל בן חיים, ברק יצחקי, דור מיכה ועומרי אלטמן, שמסתמן כסוג של פייבוריט של סוזה. אלטמן קיבל המון קרדיט מהמאמן גם במשחקים וגם בתרגולים באימונים עצמם, ונראה שעל אף גילו הצעיר הוא צפוי להיות בורג מרכזי בקבוצה העונה. על ברק יצחקי העידו שחקנים כי הוא נראה בכושר מצוין, ולמרות שמדובר בשלב מוקדם מאוד של העונה, ניכר עליו שחשוב לו להצליח העונה ולהמשיך את ההצלחה שהייתה לו בליגה הקפריסאית.

אל השניים שלא יפתחו בחלק הקדמי (מבין בן חיים, יצחקי, מיכה ואלטמן), צריך לצרף גם את גונסלו גרסיה, מונס דאבור, דן איינבינדר, ריף פרץ, משה לוגסי, חסן אבו זייד, המגן הספרדי מאנה שעדיין לא בכושר משחק, וכנראה גם עוד שחקן הגנה ישראלי שיצורף בקרוב (ככל הנראה עוז ראלי, ר"ב). אפשר להבין שהולך להיות חם, חם מאוד, על הספסל של הצהובים העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully