וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי מארי: "זה לא המהפך הראשון שלי"

הבריטי חגג את הקאמבק הענק, דלפו הודה: "כמעט פרשתי", נולה סיפר: "זה לא המשטח המועדף עליי" ויאנוביץ' נותר המום

תמונת היום: אולי הדשא בילבל אותם

ייז'י יאנוביץ' לוקאש קובוט טניסאים פולנים מחליפים חולצות. GettyImages
כמו בכדורגל: יאנוביץ' וקובוט הפולנים החליפו חולצות בסיום המשחק ביניהם/GettyImages

מספרי היום:

* אחרי שאנדי מארי שמט שתי מערכות, דל פוטרו ודג'וקוביץ' נותרו היחידים בטורניר שטרם שמטו מערכה.

* ייז'י יאנוביץ' הפך לשחקן הכי צעיר בחצי הגמר בווימבלדון (בן 22 ו-236 ימים) מאז אנדי מארי ב-2009. הוא יפגוש את מארי בחצי הגמר.

* יאנוביץ' הוא הפולני הראשון אי פעם בחצי גמר גרנד סלאם. ווימבלדון הוא רק טורניר הדשא השלישי בו הוא משתתף בקריירה הקצרה שלו.

* מתוך 124 משחקים שנערכו עד כה בטורניר, המשחק בין מארי לורדסקו היה רק ה-17 שהגיע לחמש מערכות. הנתון הזה, 13.7 אחוזים, הוא הנמוך ביותר בתולדות ווימבלדון בעידן הפתוח.

* זה היה הקאמבק השביעי בקריירה של מארי מפיגור שתי מערכות לניצחון, השישי בגרנד סלאמים והשני בווימבלדון.

* זוהי הפעם ה-13 בה מארי מעפיל לחצי גמר גרנד סלאם והוא משווה את השיא הבריטי השייך לפרד פרי (הבריטי האחרון שזכה בווימבלדון, ב-1936).

* זה חצי הגמר החמישי ברציפות של מארי בווימבלדון והוא משווה בכך את ההישג של ג'ון מקנרו, איבן לנדל וסטפן אדברג.

* נובאק דג'וקוביץ' עלה לחצי הגמר ה-13 ברציפות שלו בטורנירי גרנד סלאם.

אנדי מארי טניסאי בריטי. GettyImages
הרבה אוויר. מארי/GettyImages

הסיפור של היום היה כמובן הדרמה האדירה במגרש המרכזי. האלפים על "גבעת הנמן" כבר ראו איך עוד אכזבה נכתבת, כאשר פרננדו ורדאסקו הספרדי הוביל על אנדי מארי 4:6, 3:6 בתום שתי מערכות. אבל הסקוטי הנהדר עשה קאמבק ענק עם 1:6, 4:6, 5:7 והוא בחצי הגמר. מארי הנרגש אמר בסיום: "הוא הגיש בצורה מדהימה, בעיקר כשהוא היה בפיגור במשחקונים. עשיתי כמה טעויות במערכה השנייה, אבל הוא שחקן ממש ממש טוב. זו לא הפעם הראשונה שאני מצליח לעשות מהפך. אני לא מודאג, אני יודע כמה השחקנים האחרים טובים, למרות שכולם מנסים להגיד שהם לא".

המדורג 1 בעולם נובאק דג'וקוביץ', ששוב שייט הפעם מול תומאס ברדיך הצ'כי עם ניצחון 6:7, 4:6, 3:6, אמר: "הייתה לי פתיחה חזקה, אבל לא היו לי הזדמנויות לשבור אותו במערכה הראשונה. אני משחק הכי טוב ששיחקתי על דשא בחיי וזה מצוין, כי זה לא המשטח המועדף עליי".

ברדיך סיכם: "צריך להיות בשיא שלך, הכי טוב שאתה יכול, כדי שיהיה לך בכלל צ'אנס לנצח את דג'וקוביץ'".

חואן מרטין דל פוטרו נפגע כבר במהלך המשחקון הראשון במפגש שלו מול דויד פרר המצוין, ששוב לא הצליח להגיע אל התהילה. דלפו אסף את עצמו ודהר כל הדרך ל-2:6, 4:6, 6:7. בסיום הוא הודה: "הייתי ממש קרוב לפרוש, מאוד כאב לי. הרופא נתן לי איזה כדורי פלא ואני כל כך שמח לעבור שלב. שיחקתי את הטניס הכי טוב שלי ובסיום הכיתי את הפורהנד הטוב ביותר שהיה לי אי פעם. זו הייתה הופעה גדולה ואני שמח להציג יכולת כזו בשלב כזה. ניצחתי את אחד השחקנים הכי טובים העונה".

עוד לפני הדרבי הפולני היה ידוע שהמנצח יהפוך לבן ארצו הראשון אי פעם שמגיע לחצי גמר גרנד סלאם. המאושר היה ייז'י יאנוביץ', שיטפס לכל הפחות למקום ה-17 בעולם, אחרי שגבר 5:7, 4:6, 4:6 על לוקאש קובוט: "אני כל כך שמח", אמר יאנוביץ', כולו רועד מדמעות בסיום ואחרי שהחליף חולצות ברגע מיוחד מאוד עם קובוט, "לא ציפיתי להגיע כל כך רחוק בווימבלדון. אין לי מילים. אני האדם המאושר בעולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully