וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: קאמבק אדיר למארי, דג’וקוביץ’ ודל פוטרו בחצי הגמר

הסקוטי חזר מפיגור 2:0 ל-2:3 ענק נגד ורדאסקו ויפגוש את יאנוביץ’. נולה דרס את ברדיך, הארגנטינאי עם ניצחון על פרר

לאחר שארבע העולות לחצאי גמר הנשים נקבעו, קיבלנו היום (רביעי) גם את ארבעת האחרונים בטורניר הגברים של ווימבלדון. במוקד עמד, איך לא, הקרב המסקרן בין המדורג ראשון בעולם נובאק דג'וקוביץ' והמדורג שביעי תומאש ברדיך, בו הסרבי הוכיח עד כמה הוא חד ובשל לקטוף את התואר עם ניצחון 6:7, 4:6, 3:6 על הצ'כי. דג'וקוביץ' יפגוש בחצי הגמר את חואן מרטין דל פוטרו (8), שניצח את דויד פרר (4) בתוצאה 2:6, 4:6, 6:7.

בדרבי הפולני הפיקנטי קיבלנו ניצחון ענק של ייז'י יאנוביץ' (24) בשלוש מערכות על לוקאש קובוט אחרי 5:7, 4:6, 4:6 נפלא. יאנוביץ' עשה היסטוריה ענקית כשהפך לפולני הראשון שמעפיל אי פעם לחצי גמר טורניר גרנד סלאם, אבל עם כל הכבוד ההצגה הגדולה הייתה במגרש המרכזי כאשר אנדי מארי שרד מותחן אדיר נגד פרננדו ורדאסקו, לא התרגש מפיגור 2:0 נגד הספרדי ונהנה מתמיכת הקהל כדי לחזור לניצחון ענק 6:4, 6:3, 1:6, 4:6, 5:7 בדרך לחצי הגמר וצעד נוסף בדרך להיסטוריה אפשרית על אדמת ווימבלדון.

- אנדי מארי טניסאי סקוטי. רויטרס
גם הוא לא מאמין שהוא עשה את זה. מארי/רויטרס

אחרי שלל ההפתעות, נובאק דג'וקוביץ' הפך פייבוריט גדול עוד יותר לזכות בטורניר. המדורג ראשון עדיין לא שמט מערכה עד כה, גם אחרי שנתקל במשוכה לא קטנה בדמות תומאש ברדיך (7), הפיינליסט מ-2010, ועלה לחצי הגמר אחרי ניצחון 6:7, 4:6, 3:6.

המערכה הראשונה הייתה קרב בו שני הטניסאים שמרו על הגשותיהם, והלכו לשובר שוויון. ברדיך השיג מיני ברייק ראשון, אבל דג'וקוביץ' השווה מיד ל-4:4, השיג עוד שבירה בהמשך וניצח בשובר השוויון 5:7 בדרך ל-6:7 במערכה הראשונה. הנה נתון מסקרן: מאז 2010 לדג'וקוביץ' יש מאזן ניצחונות של 6:210, אחרי שהוא מנצח במערכה הראשונה.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' ברבע גמר ווימבלדון 2013. AP
אחרי המערכה הראשונה הצמודה הוא השתלט על המשחק. דג'וקוביץ'/AP

ברדיך עלה נחוש למערכה השנייה, שבר כבר במשחקון הראשון והמשיך ל-0:2. הצ'כי שיחק מצוין ונע היטב במגרש, אבל במשחקון השישי דג'וקוביץ' הראה מאיזה חומר קורץ, ובעזרת חבטות גב יד נהדרות שבר והפך ל-3:4. השניים שמרו על ההגשה עד שבמשחקון העשירי דג'וקוביץ' שבר בעיתוי נהדר וניצח 4:6 במערכה השנייה, והשלים 0:2 בתוך 1:44 שעות.

המערכה השלישית הייתה מופע של איש אחד, כשנולה השתלט על המשחק לחלוטין, שבר במשחקון השלישי, שבר שוב בחמישי ועלה ל-1:4 שהוציא לצ'כי את הרוח מהמפרשים. דג'וקוביץ' השלים את המלאכה עם 3:6 במערכה, השלישית, ניצחון 0:3 חלק ומקום בחצי הגמר.

הטניסאי הצ'כי תומאס ברדיך ברבע גמר ווימבלדון 2013. AP
ניסה, התאמץ, אבל נולה היה גדול עליו. ברדיך/AP

דג'וקוביץ' יפגוש בחצי הגמר את חואן מרטין דל פוטרו (8), אחרי שהארגנטינאי רשם הישג שיא מצדו בווימבלדון כשניצח את דויד פרר (4) בתוצאה 2:6, 4:6, 6:7. הספרדי, שמעולם לא עבר את רבע הגמר על הדשא בלונדון, שמט מערכה אחת לפחות בכל אחד ממשחקיו עד כה בטורניר, כשמהעבר השני הארגנטינאי הגיע מהצד השני של הספקטרום - עם מאזן מושלם עד במערכות. דל פוטרו נפצע במשחקון הראשון של המערכה הראשונה כשהחליק ונפגע בקרסולו, אבל זה לא מנע ממנו להתאושש מיד, לשבור במשחקון השלישי ולעלות ל-1:2. הארגנטינאי הגיש מצוין, פרר לא מצא תשובה לעוצמה של יריבו, ודל פוטרו שבר שוב במשחקון השביעי ושעט ל-2:6 במערכה הראשונה. השניים שמרו על ההגשה במערכה השנייה, עד שדל פוטרו שבר במשחקון התשיעי ועלה ל-4:5 בעיתוי קריטי. דל פוטרו שוב הגיש מצוין והשלים 4:6 במערכה השנייה.

הטניסאי הארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו ברבע גמר ווימבלדון 2013. רויטרס
המסע החלומי שלו בווימבלדון נמשך. דל פוטרו/רויטרס

פרר בן ה-31, זקן שחקני רבע הגמר, נתן את כל מה שיש לו במערכה השלישית והצליח לשמור על הגשותיו מול דל פוטרו בדרך לשובר שוויון. הארגנטינאי השיג מיני ברייק ועלה ל-1:3, פרר חזר ל-4:4, השניים שברו שוב זה את זה ועל הלוח נרשם 5:5. מבחן עצבים גדול לשניים. חבטת כף יד מדויקת של דל פוטרו העלתה אותו ל-5:6, ומיני ברייק נוסף מצדו העניק לו 5:7 בשבור השוויון, ניצחון 6:7 במערכה ומקום בחצי הגמר מול נולה אחרי 0:3 חלק על הספרדי.

הטניסאי הספרדי דויד פרר ברבע גמר ווימבלדון 2013. רויטרס
סיפק טורני נהדר, אבל הפעם היכולת לא הספיקה מול ההגשות של דל פוטרו. פרר/רויטרס

הדחתם של רוג'ר פדרר ורפאל נדאל הפכה את חלומו של אנדי מארי (2) וחלומה של הממלכה כולה לאפשרי יותר. הבריטי פגש את הספרדי פרננדו ורדאסקו (54), שנראה נהדר עד היום, וגם בתחילת המשחק סיפק תצוגת טניס אדירה, אבל זה לא הספיק אחרי קאמבק ענק של הסקוטי, שחזר מפיגור שתי מערכות לניצחון ענק. זו הפעם השביעית בקריירה שהסקוטי חוזר מ-2:0 לניצחון, וחשוב להדגיש שעד היום מארי לא איבד ולו מערכה אחת. בסופו של דבר נגמר ב-6:4, 6:3, 1:6, 4:6, 5:7.

המערכה הראשונה, שנמשכה שלוש רבעי שעה, הייתה צמודה מאוד אבל ורדאסקו סיפק ארבעה איסיים ו-11 ווינרים והשיג שבירה קריטית במשחקון העשירי והאחרון של המערכה שסידר לו 4:6. מארי החזיר בשבירה חשובה במערכה השלישית ועלה ל-1:2 ודווקא כשנראה היה שהוא בדרך הנכונה, הספרדי החזיר בשבירה משלו במשחקון השישי שהשאיר את התוצאה על 3:3. ורדאסקו המשיך ללחוץ, ניצל 12 טעויות בלתי מחויבות של מארי וסיפק טניס נפלא שסידר לו שבירה נוספת בדרך ל-3:6 ענק.

אבל שוב מארי לא ויתר. הוא עלה רעב מאוד למערכה השלישית במחשבה שאפשר לשנות, וזה הצליח לו בשלושת המשחקונים הראשונים שבהם שמר על ההגשות ואף סיפק שבירה שהעניקה לו יתרון 0:3. ורדאסקו הצליח להשיג משחקון אחד, אבל מכאן מארי המשיך לדהור קדימה, השיג שבירה נוספת וסגר 1:6 במערכה שכללה שמונה ווינרים וארבעה אייסים.

פרננדו ורדאסקו טניסאי ספרדי. רויטרס
פספס הזדמנות להעפלה שנייה לחצי גמר גרנד סלאם. ורדאסקו/רויטרס

הקאמבק הגדול של מארי הושלם במערכה הרביעית אחרי שמארי הראה הרבה מאוד אופי במשחקון השישי אותו הגיש, לורדאסקו היו שתי נקודות שבירה, אבל הסקוטי איזן ל-3:3 ומיד לאחר מכן השיג שבירה חשובה שהשאירה את הספרדי מתוסכל מאוד בדרך להפסד 6:4 ששלח את המשחק למערכה חמישית מכרעת.

השניים המשיכו לשמור על יכולת טובה במערכה האחרונה, שמרו על ההגשות עד שוויון 3:3. ורדאסקו סיפק שני אייסים נפלאים שהעלו אותו ל-3:4, מארי קיבל את דחיפת הקהל ששלח אותו ל-4:4, וכך המשיכו השניים עד למצב של 5:5. הרגע של המשחק היה כשהסקוטי סוף סוף הצליח לשבור והרים את הקהל באוויר. מכאן שום דבר כבר לא הפריע לו ללכת עד הסוף ולסגור את הסיפור.

ייז'י יאנוביץ' טניסאי פולני. רויטרס
רגע שלא ישכח. יאנוביץ'/רויטרס

אם יעפיל לחצי הגמר, יפגוש מארי את ייז'י ינוביץ' (24) שהשאיר סינדרלה אחרת של הטורניר, לוקאש קובוט (130), בחוץ אחרי ניצחון 5:7, 4:6, 4:6. אתם כמובן זוכרים שברבע הגמר הנוכחי היינו אמורים לקבל מפגש בין רוג'ר פדרר לרפאל נדאל, אבל במקום זאת קיבלנו דרבי פולני ראשון בגרנד סלאם גברים, ששולח את יאנוביץ' לחצי גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה.

שני הפולנים פתחו היטב את המשחק והצליחו לשמור על ההגשות עד שיאנוביץ' הצליח לשבור במשחקון ה-11 אחרי שתי הזדמנויות שבירה, וסגר את הסיפור עם 5:7 מצוין. גם המערכה השנייה נפתחה בצורה צמודה, יאנוביץ' השיג שבירה נוספת שהעלתה אותו ל-3:4 ושמר את היתרון עד ל-4:6 הנפלא במערכה שכללה 19 ווינרים ב-40 דקות.

יאנוביץ' לא התרגש, המשיך לשמור על רמה גבוהה בהגשות, שמר גם על ריכוז ואחרי 4:4 צמוד הוא סיפק שבירה קריטית חשובה נוספת שנתנה לו רוח גבית אדירה כדי לסגור עם 4:6 בדרך לחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully