וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריון ברטולי וסבין ליזיקי עלו לגמר ווימבלדון

הגרמנייה ניצחה את רדוואנסקה ב-3 מערכות וטיפסה לגמר גרנד סלאם ראשון. הצרפתייה רמסה 1:6, 2:6 את פליפקנס הבלגית

מריון ברטולי וסבין ליזיקי המשיכו היום (חמישי) את המסעות הנהדרים שלהן בווימבלדון, כשהעפילו לגמר. הצרפתייה (15 בעולם) הביסה את קריסטן פליפקנס (20) 1:6, 2:6 ומיד לאחר מכן הגרמנייה (23 בטורניר) ניצחה את המדורגת 4, אגניישקה רדוואנסקה, 4:6, 6:2, 7:9.

מריון ברטולי טניסאית צרפתיה. AP
הפעם היא רוצה את הגביע. ברטולי/AP

מריון ברטולי - קירסטן פליפקנס 1:6, 2:6

ברטולי שוב במיטבה, אולי חוזרת לשיאה. הצרפתיה בת ה-28 נראית בטורניר הזה ממוקדת ונחושה, ולא הסכימה לאבד את ההזדמנות להעפיל בפעם השנייה לגמר בווימבלדון. היום כבר מהמשחקון הראשון היא הסתערה על יריבתה הבלגית, שיחקה באגרסיביות, ולא הותירה ליריבתה סיכוי.

יחד עם אחוזי הצלחה גבוהים בהגשה הראשונה, בשילוב של התרגשות של פליפקנס מהמעמד, ברטולי עלתה ל-0:3 מהיר, אחר כך הוסיפה שבירה נוספת, וניצחה במערכה הראשונה תוך 27 דקות. גם בפתיחת המערכה השנייה ברטולי השיגה שבירה ועלתה ל-0:3. בשלב הזה הבלגית, שנראתה מוגבלת, ביקשה הפסקה לטיפול רפואי, וחזרה עם אנרגיות אחרות והשיגה שבירה ראשונה כדי לצמק ל-3:1, אבל ברטולי התעשתה מהר ושברה מהר, שוב בעזרת אגרסיביות מהקו האחורי ויעילות ליד הרשת, ועלתה ל-1:5. הבלגית צימקה, אבל ברטולי השלימה את הניצחון תוך שעה ו-2 דקות.

ברטולי חוזרת לגמר ווימבלדון, שם הפסידה ב-2007 לונוס וויליאמס. פליפקנס, שעד היום מעולם לא עברה את שמינית הגמר בגרנד סלאם, תסתפק ברבע גמר היסטורי.

הטניסאית הצרפתייה מריון ברטולי. רויטרס
איזו התרגשות. ברטולי מראה גמישות/רויטרס
קירסטן פליפקנס טניסאית בלגית. AP
חסרת אונים. פליפקנס/AP

סבין ליזיקי - אגניישקה רדוואנסקה 4:6, 6:2, 7:9

הגרמניה המדורגת 23 עשתה זאת שוב על כר הדשא שהיא כל כך אוהבת. אחרי שמוקדם יותר השבוע היא הדיחה את המדורגת 1 סרינה וויליאמס, ליזיקי עשתה זאת גם למדורגת 4, אגניישקה רדוואנסקה.

ליזיקי נראתה חדה יותר ואגרסיבית יותר בפתיחה. את השבירה הראשונה היא השיגה במשחקון השמיני, בדרך ל-4:6 במערכה הראשונה תוך 33 דקות, כשהיא עומדת בכל הלחצים במשחקון העשירי ומראה ווינריות ואופי בנקודות המכריעות. האגרסיביות שלה במערכה הראשונה התבטאה היטב בסטטיסטיקה: 4:19 בווינרים, 2:13 בשגיאות לא מחויבות.

את המערכה השנייה רדוואנסקה פתחה במומנטום טוב, ועלתה ל-1:3 עם שבירה, כשגם הרשת הפעם עמדה לצדה, אבל הגרמנייה שברה מהר מהצד השני. רדוואנסקה לא נבהלה, והשיגה שבירה שלישית שהעלתה לאותה ל-2:4 ו-2:5, עם אחוזי הצלחה מצוינים בהגשה הראשונה. ליזיקי איבדה כיוון, ועם שתי שגיאות כפולות במשחקון השמיני, אפשרה לרדוואנסקה להשוות ל-1:1 אחרי 2:6 במערכה תוך 36 דקות.

בתחילת המערה המכרעת רדוואנסקה המשיכה את המומנטום, ועלתה ל-0:3 מהיר, אבל הגרמנייה התעשתה מהר, שברה בחזרה, ועם משחקון על האפס השוותה ל-3:3. במצב של 4:4 ליזיקי שוב חזרה להיות אגרסיבית ועלתה ל-4:5 עם שבירה והגישה לניצחון, אבל רדוואנסקה השוותה ל-5:5 בסיומו של משחקון מותח, רק בנקודת השבירה הרביעית שלה. השוויון נשמר גם במשחקונים הבאים, אבל במצב של 7:7 ליזיקי שמרה על רמת ריכוז גבוהה ושברה.

הטניסאית הגרמנייה סבין ליזיקי. רויטרס
שרדה את הדרמה הגדולה. ליזיקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully