וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאולו סוסה סיכם עקרונית במכבי תל אביב

11.6.2013 / 17:07

בשעה טובה, האלופה מצאה את המאמן שיחליף את אוסקר גרסיה. סוסה הפורטוגלי, 42, כוכב העבר, כבר חזר בו מהסיכום עם המועדון, אך יגיע בסופו של דבר. אימן לאחרונה בהונגריה

בשורות לאוהדי מכבי תל אביב: יש מאמן חדש. אלופת המדינה בכדורגל סיכמה עם פאולו סוסה הפורטוגלי, שצפוי להחליף בתפקידו את אוסקר גרסיה. סוסה כבר חזר בו מהסיכום עם הקבוצה, אך בעקבות מאמצים של המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף, הצדדים הצליחו לסכם את התנאים, ככל הנראה לשנתיים, וכל זאת שבוע לפני פתיחת אימוני קדם העונה.

כעת מצפה לסוסה אתגר לא פשוט, בניסיון לא רק לשחזר את ההצלחה הגדולה מהעונה שעברה, אלא גם בתקווה להצעיד את מכבי תל אביב לליגת האלופות. עד עתה הקבוצה החתימה כרכש לעונה הבאה את דן איינבינדר.

המאמן הפורטוגלי פאולו סוסה. GettyImages
נכנס לנעליים גדולות. סוסה/GettyImages

הקריירה של פאולו סוסה

סוסה (42) נחשב בשנות התשעים לאחד השחקנים הפורטוגליים הטובים ביותר באירופה, כאשר בין השנים 1991 ו-2002 רשם 51 הופעות בנבחרת הלאומית, מילא את תפקיד הקשר האחורי בצורה מרשימה, וזכה פעמיים בליגת האלופות כשחקן. הוא החל את הקריירה בבנפיקה, ממנה עבר לספורטינג ליסבון, ואחר שיחק ביובנטוס, דורטמונד, אינטר, פארמה, פנאתינייקוס ואספניול. בגיל 31 החליט לפרוש ממשחק, וב-2005 החל לאמן את נבחרת הנערים של פורטוגל. כמו כן, היה עוזר מאמן נבחרת פורטוגל הבוגרת לצד קרלוס קירוש, שאימן אותו בספורטינג ליסבון והכיר אותו היטב.

ב-2008 מונה למאמנה של קווינס פארק ריינג'רס אך פוטר לפני תום העונה. ב-26 משחקים בק.פ.ר, שהייתה אז בצ'מפיונשיפ, הוא ניצח שבעה משחקים בלבד, ופוטר בגלל שלטענת המועדון, הוא "חשף מידע רגיש". זה קרה אחרי שסוסה הצהיר בפני עיתונאים שאחד השחקנים בקבוצה שוחרר בלא ידיעתו. סוסה היה רק חלק מתקופה סוערת במועדון הלונדוני, שהנהלתו פיטרה ארבעה מאמנים בשנה וחצי.

את העונה שלאחר מכן הוא העביר בסוונסי, כשהחליף את רוברטו מרטינז, שעבר לוויגאן. בסוונסי חתם לשלוש שנים, ובעונה הראשונה הוליך אותה למה שהיה אז ההישג הטוב בתולדותיה, מקם שביעי בליגה השנייה. הקבוצה נהנתה מהגנה מצוינת, אך לא הרבתה להבקיע, ופספסה בנקודה אחת העפלה לפלייאוף. לבקשתו, הוא שוחרר מהקבוצה אחרי עונה אחת, ועבר ללסטר.

פאולו סוסה. GettyImages
קריירה רצופה בעליות וירידות. סוסה/GettyImages

בקיץ 2010 עזב ללסטר סיטי, גם היא מהליגה השנייה באנגליה, אך פוטר תוך שלושה חודשים בלבד, כשהקבוצה משיגה ניצחון אחד בלבד בתשעה מחזורים. "להיות מפוטר בשלב הזה, אחרי שהצהירו על אסטרטגיה לטווח ארוך, נראה מוזר מאוד בעיניי", אמר אז סוסה.

במאי 2011 חתם לשלוש שנים בקבוצת וידאוטון ההונגרית, אחרי שהיא זכתה באליפות הונגריה. במוקדמות ליגת האלופות הוא הפסיד בחוץ 2:0 לשטורם גראץ, ניצח בבית 2:3, ולא עלה לשלב הבתים. בתום העונה זכה בגביע ההונגרי. אחר כך עלה עם קבוצתו לשלב הבתים בליגה האירופאית, כשהוא מביס בדרך את גנט הבלגית. בשלב הבתים ניצח את בין השאר את קבוצת נעוריו ספורטינג ואת פ.צ באזל. אחרי עונה וחצי בתפקיד, בינואר 2013 הודיעו הצדדים על סיום ההתקשרות, כשסוסה מבקש לעזוב בגלל "סיבות משפחתיות".

כשעזב את הונגריה, דווח כי יתמנה למאמן של ניו יורק רד בולס האמריקאית, אך המגעים לא הבשילו לכדי חתימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully