וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה הצעירה: דאגה ממיעוט דקות המשחק בפרמיירליג

השחקנים שהגיעו ליורו 2013 בישראל שיחקו רק 2.28 אחוז מסך דקות המשחק בליגה הבכירה. פירס: "הכסף השפיע"

קובי אליהו

שחקני אנגליה הצעירה שישתתפו ביורו 2013 הערב (21:30, בלומפילד, ספ' 1) מול איטליה שיחקו העונה רק 2.28 אחוז מסך דקות המשחק בפרמיירליג - נתון שמדאיג מאוד את קברניטי הכדורגל האנגלי.

הנתון הזה נהיה מדאיג עוד יותר בהשוואה ליריבות אנגליה בטורניר, וסך דקות המשחק של שחקניהן בליגות הבכירות. באיטליה (2.38 אחוז), בספרד (3.40), בגרמניה (6.22) ובצרפת (7.32) המצב טוב יותר מאשר בנבחרת שלושת האריות. בכתבה מקיפה ב-BBC דנים במצב, ובדרכים לפתרונו.

סטיוארט פירס, מאמן נבחרת אנגליה הצעירה. קובי אליהו
"אשקר אם אומר שזה לא חשוב שהשחקנים הצעירים שלנו יצברו ניסיון בפרמיירליג". פירס/קובי אליהו

לפי מחקר של המרכז ההבינלאומי למדעי הספורט, רק 35 שחקנים מתחת לגיל 21 ערכו הופעות בפרמיירליג העונה, המספר הנמוך ביותר מאז 2005. "אשקר אם אומר שזה לא חשוב שהשחקנים הצעירים שלנו יצברו ניסיון בפרמיירליג", אמר ל-BBC מאמן הצעירה סטיוארט פירס. בליגה האיטלקית משחקים הרבה פחות שחקנים זרים מאשר בליגה האנגלית. הכסף השפיע והעלה את הרף. ברור שאני מעדיף שיותר שחקנים שלנו בנבחרת היו משחקים באופן קבוע ברמות הגבוהות ביותר".

סטוק סיטי, למשל, לא העלתה בהרכב שחקן צעיר (21 ומטה) כבר שלוש עונות רצופות. העונה, גם מנצ'סטר סיטי, צ'לסי וסוונסי לא העלו שחקן צעיר לדשא. באנגליה מודאגים מכך יתר על המידה, בהתחשב שיותר מדי אגדות אנגליות פרשו העונה - דייויד בקהאם, פול סקולס, מייקל אואן וג'יימי קראגר.

ריבוי הזרים הוא כמובן אחד הדברים המשפיעים על התופעה, כשבפרמיירליג יש מיעוט בולט בשחקנים מקומיים. רק 42 אחוז משחקני הליגה האנגלית הם שחקנים מקומיים, שוב מספר נמוך ממה שקורה באיטליה (45), גרמניה (55), ספרד (61) וצרפת (71).

הערב תעלה אנגליה לשחק מול איטליה ביורו הצעירות, ונראה כיצד משפיעה החלודה היחסית על שתי הנבחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'ייסון לואו, נבחרת אנגליה הצעירה. ברני ארדוב
במיעוט. ג'ייסון לואו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully