וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארקר: "הבטחתי לדאנקן שנחזור לגמר ה-NBA"

טירוף הפלייאוף: כוכב הספרס חגג, "רצינו לעשות את זה בשביל טים. הצעד הבא הכי קשה". דאנקן פרגן: "פארקר סוחב אותנו"

מספרי המשחק בין ממפיס לסן אנטוניו (86:93 לספרס, שניצחו 0:4 ועלו לגמר)

* זה שחקן של מאני-טיים: 37 הנקודות שקלע טוני פארקר הן שיא עונה עבורו.

* ככה הולכים הביתה בסוויפ: זאק רנדולף קלע 9 נקודות בלבד בכל ארבע המחציות הראשונות של הסדרה יחד.

* ממפיס היא קבוצה שמתבססת על משחק פנים, אבל הספרס ניצחו אותם בצבע עם 32:52 במשחק 4.

* טים דאנקן, טוני פארקר ומאנו ג'ינובילי הם הטריו השלישי בהיסטוריה שמגיע לפחות ארבע פעמים לגמר ה-NBA, אחרי הלייקרס והסלטיקס של שנות ה-80.

* זהו הגמר החמישי בהיסטוריה אליו מגיעה סן אנטוניו. בכל ארבע הפעמים הקודמות זה נגמר בזכייה של הספרס.

* הספרס עלו בפעם ה-11 שלב אחרי שהובילו 0:3 בסדרה. שמונה פעמים הם עלו בסוויפ, שלוש פעמים עלו אחרי חמישה משחקים ואף לא פעם אחד נזקקו לשישה או שבעה משחקים כדי לגמור את העבודה.

* הפעם האחרונה שגמר המערב נגמר בסוויפ הייתה ב-2001, אז הספרס היו בצד הלא נכון, כשספגו 4:0 מלוס אנג'לס לייקרס, שהמשיכו לאליפות. זהו הסוויפ התשיעי בגמר המערב מאז 1970, חמישה מהם שייכים ללייקרס.

הבעלים של סן אנטוניו ספרס פיטר הולט (ימין) עם טוני פארקר (שמאל). רויטרס
בארבע הפעמים הקודמות בגמר זה נגמר בזכייה. פארקר והבעלים של הספרס פיטר הולט חוגגים את אליפות המערב/רויטרס

אחרי שש שנים, סן אנטוניו ספרס בגמר ה-NBA. גרג פופוביץ' ושחקניו הנפלאים הציגו לא מעט עונות מצוינות בזמן שעבר מאז 2007, אבל בכל פעם כשלו בדרך אל הבמה הגדולה, עד היום. הבוקר (שני) הספרס ניצחו 86:93 בממפיס, השלימו 0:4 מרשים על הגריזליס ועכשיו הם ינוחו עד ה-6 ביוני, אז יתעמתו בגמר ה-NBA מול מיאמי או אינדיאנה. אין ראויה למעמד יותר מהקבוצה החכמה והמנוסה מטקסס.

הכוכב הבלתי מעורער של המשחק היה טוני פארקר, שלהט עם 37 נקודות ב-40 דקות משחק, כשקלע 15 מ-21 מהשדה וחילק 6 אסיסטים. ההרגשה נהדרת", אמר טוני פארקר בסיום כשגביע אלופת המערב מונח לפניו, "הבטחתי לדאנקן שנחזור לגמר, ותהיה לנו הזדמנות לזכות באליפות. כולם בקבוצה רצו מאוד להצליח ולעשות את זה בשביל טים. אנחנו אלופי המערב ועכשיו צריך לעשות עוד צעד אחד, וזה הצעד הכי קשה".

שחקן סן אנטוניו ספרס, טים דאנקן. רויטרס
"בקבוצה רצו מאוד להצליח ולעשות את זה בשביל טים". דאנקן/רויטרס

היה זה ניצחון שישי רצוף של הספרס בפלייאוף הזה, כשהשניים האחרונים בממפיס הנחילו לגריזליס הפסדים ראשונים בבית בפוסט-סיזן. טים דאנקן, שקלע 15 והוריד 8 ריבאונדים, החמיא לפארקר. "הוא מדהים", אמר הביג פונדמנטל, "בכל שנה הוא טוב יותר, הוא סוחב אותנו, ראיתם הלילה שהוא סחב אותנו לאורך כל המשחק". עכשיו דאנקן וחבריו ינוחו לקראת קרבות הגמר. "רצינו לחזור לשם, היו לנו שנים בהן היינו ממש קרובים, ההרגשה היא כאילו עבר נצח מאז שהיינו בגמר".

הגארד הצרפתי קיבל מחמאות גם מאגדת כדורסל אחרת. "טוני פארקר הוא הגארד הכי טוב ב-NBA העונה, הוא הוביל קבוצה לגמר", החמיא אייזיה תומאס בטוויטר שלו. גם כוכב הספרס לשעבר דייויד רובינסון צייץ: "וואו, אני אוהב את הספרס שלי, טוני מדהים, טים זה טים וטיאגו נהדר. אחרי כל השנים האלה, טימי, טוני ומאנו הם עדיין הטריו הטוב בליגה".

מאמן הספרס גרג פופוביץ' היה מאושר מההישג. "אתה לא מצפה שזה יקרה עם אותה קבוצה, זה קשה לעשות את זה עם אותה קבוצה, קשה לשמור על משהו כזה כל כך הרבה זמן". על היכולת של דאנקן, פארקר וג'ינובילי לאורך הפלייאוף אמר המאמן הגדול: "זה מראה על האופי של שלושתם, ועל היכולת שלהם לשחק עם כל מי שמביאים לקבוצה. מגיע להם הרבה קרדיט על זה".

מאמן סן אנטוניו ספרס, גרג פופוביץ', עם שחקן הקבוצה טוני פארקר. רויטרס
"קשה לעשות את זה עם אותה קבוצה, קשה לשמור על משהו כזה כל כך הרבה זמן". פופוביץ' עם פארקר/רויטרס

ממפיס לא חשבה שכך תיגמר העונה המצוינת שלה. הקבוצה של ליונל הולינס עשתה מסע מופלא בפלייאוף, כשהדיחה את לוס אנג'לס קליפרס ואוקלהומה סיטי ת'אנדר, אולם הגריליס נכנעו לספרס המנוסים ללא תנאי. לאורך הסדרה ממפיס - קבוצה שנשענת על הגנה חזקה ומשחק פנים - לא הצליחה לכפות את הקצב שלה על הספרס, וזה הסתיים בסוויפ לא נעים.

"למדנו שלא קל לנצח ולזכות באליפות זה הדבר הכי קשה שאפשר להעלות על הדעת", אמר בסיום קווינסי פונדקסטר, שהצטיין בשורות ממפיס עם 22 נקודות מהספסל. "החבר'ה חפרו עמוק כדי להגיע לאן שהגענו, סן אנטוניו קבוצה אדירה, נתפוס כמה דפים בספר שלהם".

סנטר ממפיס גריזליס מארק גאסול לאחר ההפסד בגמר המערב. רויטרס
רצה, ניסה, אבל זה לא פשוט לא מספיק מול הספרס. גאסול מאוכזב מההדחה הכואבת/רויטרס

"לא השגנו עצירות, והם הוציאו לפועל טוב בהתקפה, הם שיחקו עם הרבה סבלנות", הסביר מארק גאסול את ההפסד. "רוב המשחק היה צמוד ופיזי, אבל זה לא היה מספיק מצדנו".

"הם שיחקו נהדר ביחד והגיבו בהתאמה משלהם על כל התאמה שלנו", הוסיף חברו מייק קונלי, "שיחקנו טוב במשך 18 שניות בהתקפה ואז הם עשו מהלך, ולכן הם כל כך טובים ומגיע להם לעלות לגמר". על המאצ' אפ עם פארקר אמר קונלי: "אנחנו משחקים בסגנון דומה, אני מקווה שיום אחד אעשה את הדברים שהוא עושה".

גארד סן אנטוניו ספרס מאנו ג'ינובילי (ימין) עם פורוורד ממפיס גריליס טיישון פרינס. רויטרס
חבר, אני ממשיך הלאה. ג'ינובילי עם טיישון פרינס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully