וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א: נדחתה תביעת הבוררות של שרצקי בעניין טיבי

הבורר דחה על הסף את הטענות של בעלי קרית שמונה: "הוא חצה את כל הקווים האדומים בין ביקורת מותרת ללא עניינית"

קובי אליהו

צפו: איזי שירצקי יוצא נגד מכבי תל אביב בבוררות הקודמת

במכבי תל אביב התבשרו הבוקר (ראשון) שהבורר בנימין טמיר דחה את תביעתו של איזי שרצקי בעניין התנהלותם של הצהובים בפרשת רכישתו של הבלם איתן טיבי. מכבי תל אביב מצדה הגישה תביעה נגדית כנגד הבעלים של עירוני קרית שמונה בדרישה לפיצוי בגין עוולת לשון הרע, בגין פרסומים שונים שיוחסו לשרצקי כנגד מכבי תל אביב, כאשר בכתב התביעה צוינו גם דבריו לוואלה! ספורט בהם אמר דאז: "הם התנהגו כמו גנבים ושקרנים".

הבורר טמיר קבע בצורה נחרצת וחד משמעית כי התנהלותו של השחקן וכן של מכבי תל אביב בעניין היתה תקינה לחלוטין, ובפסיקתו דחה את כתב התביעה בשלמותו וציין במפורש כי קרית שמונה לא זכאית לכל סעד או פיצוי וכי לא נגרם לה כל נזק. את הבלם טיבי ייצג עו"ד רועי רוזן ואת מכבי תל אביב ייצגו היועץ המשפטי עו"ד מורן מאירי, עו"ד מוטי ברונשטיין ועו"ד יעל מרגלית.

איזי שרצקי בעלים עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
"בהתנהגותו של מר שרצקי בבוררות זו התקיימו נסיבות חריגות ויוצאות דופן"/ברני ארדוב

כזכור החלה הפרשה בקיץ שעבר, בו רכשה מכבי תל אביב את טיבי וניצלה את סעיף השחרור בחוזהו. הצדדים קבעו ללכת לבורר שפסק כבר בתחילת העונה כי טיבי רשאי לעבור לקרית שלום וכי סעיף השחרור בחוזהו תקף וחוקי. בסיום אותה בוררות החליט כאמור שרצקי להגיש תביעה נוספת כנגד השחקן וכנגד מכבי תל אביב, בה בין השאר דרש סכום פיצוי של 6.7 מיליון יורו, הנובע לדברי שרצקי מאי קבלת מענק העפלה לליגת האלופות, כאשר הוא מפנה אצבע מאשימה כלפי הבלם.

בפסיקת הבורר ניתן למצוא דברים קשים כלפי שרצקי. בסעיף האחרון בפסיקתו אף מחמיר הבורר ומפנה את פסיקתו ודבריו ל-'גורמים המתאימים בהתאחדות לכדורגל' וזאת על מנת שייתנו את דעתם על התנהגותו של בעלי קרית שמונה: "צר לי לקבוע כי בהתנהגותו של מר שרצקי בבוררות זו התקיימו נסיבות חריגות ויוצאות דופן, בהן נחצו על ידו כל הקווים האדומים המפרידים בין ביקורת מותרת (או הבעת דעה) לבין ביקורת לא עניינית, לא הוגנת ונטולת כל רסן".

עוד הוסיף הבורר טמיר: "בדבריו של מר שרצקי ובהתנהגותו בבוררות זו, היה ניצול לרעה של ההליך, זלזול חמור בהליכי בוררות, בעורכי הדין - באי כוח הצדדים, (לרבות אלו שלו) ובח"מ כבורר, תוך השמעה מכוונת וחמורה של הכפשות והעלבות אישיות רחבות היקף שעוצמת פגיעתן רבה".

שרצקי: "אגיש תלונה להתאחדות נגד עו"ד מאירי"

תגובת שרצקי: "למרות שזכיתי בתביעת לשון הרע שהוגשה נגדי על ידי מועדון הכדורגל מכבי תל אביב, הרי שצר לי על כך שהבורר אשר דחה את התביעה האחרת שהגישה קרית שמונה נגד מכבי תל אביב ואיתן טיבי, לא התייחס כלל בשולי פסק דינו לעובדת התנהגותו של עו"ד מורן מאירי אשר פנה בתלונה להתאחדות לכדורגל – במהלך הבוררות ובטרם ניתן פסק הדין, תוך חשש לשיבוש הליכי הבוררות.

"התוצאה היא שבמקום לנזוף בעו"ד מורן מאירי מחד, ולציין כי התנצלתי בפני הבורר מאידך, הבורר בחר להתעלם משני הדברים גם יחד וחבל. לגבי התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד מורן מאירי נגדי בבימ"ש השלום, הגשתי כתב הגנה ובו טענתי בין השאר כי הבעת הדעה שלי על התנהגותו של עו"ד מורן מאירי כנאמן של אג"ח סדרה ד' של אי.די.בי פיתוח הסתמכה על עובדות והינה אמת לאמיתה. במצב הדברים שנוצר בו עו"ד מורן מאירי הביא לפרסום בעיתונות תלונה על דבריי לבורר, כאשר הבורר עצמו טרם כתב את פסה"ד הרי על פני הדברים נראה כי הייתה בכך משום המרצה של הבורר לכתוב דברים נגדי והתרעתי על כך בפני ההתאחדות לכדורגל בתשובתי לתלונה שהגיש עו"ד מורן מאירי. בדעתי להגיש תלונה להתאחדות לכדורגל נגד עו"ד מורן מאירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully