וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: קרויף הודיע על עזיבתו של אוסקר גרסיה

22.5.2013 / 13:40

המנהל הספורטיבי נפרד: "לאוסקר תמיד יהיה חלק בהיסטוריה של מכבי תל אביב". קרויף כבר גיבש רשימה של מספר מאמנים, כשאחד מהם צפוי להגיע. רוני לוי בעדיפות נמוכה. הוגברו המאמצים להחתים את חריסטופי

one

בתקציר: המשחק האחרון של מכבי תל אביב בעידן אוסקר גרסיה, מול בני יהודה

מכבי תל אביב הודיעה היום (רביעי) רשמית על עזיבתו של אוסקר גרסיה, בהודעה שפרסם ג'ורדי קרויף באתר הרשמי של הקבוצה בה נכתב: "היתה לנו עונה מאוד מוצלחת עם אוסקר. ברור לכולנו שיהיה קשה לכל אוהדי מכבי תל אביב לשמוע שאוסקר עוזב, לזכות באליפות בעונה הראשונה שלך ובצורה כה משכנעת היא משימה לא פשוטה".

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קרויף: "אני משוכנע שאוהדי מכבי יביטו על הקדנציה שלו במכבי ברגשות הערכה". אוסקר גרסיה/ברני ארדוב

"כאחד המכיר את אוסקר כל כך טוב ובמשך זמן כה רב", כתב קרויף. "מעולם לא היה לי ספק שהוא יכול להצליח בהגשמת המטרה. לאוסקר תמיד יהיה חלק בהיסטוריה של מכבי תל אביב ואני משוכנע שאוהדי מכבי יביטו על הקדנציה שלו במכבי ברגשות הערכה, ובגאווה על כך שהחל בקריירת האימון המקצוענית שלו בצהוב כחול".

"כעת המשימה שלנו היא לאתר את האיש המתאים שיכול להמשיך את מה שאוסקר הביא למועדון", הוסיף קרויף. "הצוות המקצועי נשאר במועדון בשלב זה, בו אנו ממשיכים בהליך האיתור של מחליף ראוי שיירש קבוצה חזקה של שחקנים שזכו באליפות בעונה החולפת".

על פי פרסומים שונים בספרד, לאוסקר מספר הצעות מאנגליה וגרמניה. הוא גם אחד המועמדים לאימון אוסאסונה לצד חאבי גרסיה וחואקין קפארוס.

מנהל מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. אדריאן הרבשטיין
יש לו שלושה עד ארבעה מועמדים. ג'ורדי קרויף/אדריאן הרבשטיין

כפי שפורסם אתמול (שלישי) בקבוצה נערכו לעזיבתו של המאמן שכבר המריא לחופשה פרטית בביתו שבספרד. קרויף הכין לעצמו רשימת מאמנים חלופית, ולוואלה! ספורט נודע שנכון לעכשיו הכיוון של קרויף הוא למצוא מאמן ספרדי חדש שימשיך את הדרך בה החלו במועדון העונה.

באמתחתו של קרויף קיימים שלושה עד ארבעה שמות של מאמנים ספרדים, מהם אמור להיבחר המאמן שיחליף את גרסיה. גם אופציית מינויו של מאמן ישראלי עשויה להיות על הפרק, אך נכון לעכשיו בעדיפות נמוכה ביותר ושמו של רוני לוי הוזכר כמועמד פוטנציאלי אם לא יצליחו לצרף בסופו של דבר מאמן זר.

מי שצפוי להישאר בצוות המקצועי הוא מאמן הכושר חואן טוריחו. במכבי תל אביב מעריכים מאוד את יכולותיו המקצועיים של מאמן הכושר ולכן הוחלט להשאירו במערכת גם אם יוחלף מאמן ולראיה לכך טוריחו עובד בימים האחרונים על ההכנות למחנה האימון של הצהובים באוסטריה שיתקיים בסוף חודש יוני.

מאמן מכבי תל אביב אוסקר גרסיה. ברני ארדוב
"נכון לעכשיו אין לאוסקר קבוצה אחרת ואין לו הצעות רציניות על השולחן". אוסקר גרסיה/ברני ארדוב

במכבי תל אביב ניסו להבין בימים האחרונים את הסיבות לרצונו של גרסיה לעזוב את ישראל, ועל פי שיחות שנערכו עם המאמן עצמו מתברר כי מה שהכריע את החלטתו הוא הנושא המשפחתי והריחוק מאשתו לשעבר ומשתי בנותיו שמתגוררות בספרד. "לאוסקר קשה מאוד עם כל המצב שנוצר", אמר מקורב למאמן. "אם מישהו חושב שקל לו, הוא בהחלט טועה. זה לא פשוט להיות רחוק מהילדות שלך ואין ספק שזו אחת הסיבות העיקריות לכך שהוא ביקש לעזוב. אין כאן עניין של כסף. הוא לא ניסה לסחוט יותר כסף ממכבי. אם היה מדובר על עניין של חוזה, הדברים היו נפתרים תוך שתי דקות. נכון לעכשיו אין לאוסקר קבוצה אחרת ואין לו הצעות רציניות על השולחן. זה אדם עם הרבה רגשות, גם אם הוא לא מראה אותם כלפי חוץ".

בתוך כך, מכבי תל אביב מגבירה את מאמציה לצרף את קשר נבחרת קפריסין ואומוניה ניקוסיה, דמטריס חריסטופי, כפי שפורסם אתמול בוואלה! ספורט. הקשר מוערך מאוד על ידי קרויף והצהובים עשויים להגיש גם הם הצעה רשמית לרכישתו. בעקבות ההתעניינות הצהובה, מכבי חיפה שלחה נציג לקפריסין ושיפרה את ההצעה רשמית לאומוניה, אך הפערים עדיין גדולים.

חריסטופי, שדורש שכר של למעלה מ-300 אלף יורו לעונה, זכה השבוע בתואר "שחקן העונה" בקפריסין ובטקס החגיגי לסיום העונה אמר שאין בכוונתו למהר בקבלת ההחלטה לגבי העתיד. בקפריסין טוענים כי מלבד שתי הישראליות, לשחקן הצעות גם מרוסיה ואוקראינה.

שחקן אומוניה ניקוסיה, דמטריס חריסטופי. EuroFootball, GettyImages
האלופה תהיה זו שתהמר עליו? חריסטופי/GettyImages, EuroFootball

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully