וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד היפה של הכדורגל הישראלי: שלום תקווה מסכם שבת

שלום תקוה

18.5.2013 / 23:29

הפרידה המכובדת והמרגשת מבאדיר ודוידוביץ' הראתה שגם לליגת העל יש צד תרבותי. שלום תקוה מסכם ערב ערכי וחשוב

one

בדרך כלל משחקים במחזור האחרון של הליגה, כשאין להם משמעות מיוחדת, מספקים הרבה אירועים וריבוי שערים, וכך גם היום (שבת) ראינו את מכבי חיפה והפועל תל אביב מגיעות למשחק במטרה אחת: ליהנות מכדורגל. כצפוי, ראינו הזדמנויות, שערים ואירועים, אבל חשוב לציין: הרגעים המרגשים ביותר לא היו הגולים, אלא הטקסים היפים והפרידה המכובדת משני כדורגלנים גדולים. אבל על כך נרחיב בהמשך.

ללא ספק מכבי חיפה הייתה ראויה לניצחון היום. היא שלטה ויזמה, הגיעה להזדמנויות, וידעה לנצל אותן ולהפוך את זה לניצחון חשוב כדי לסיים את הליגה בהרגשה טובה. חיפה עברה השנה לא מעט בעיות. היא התחילה את השנה בצורה גרועה, נאלצה להחליף את המאמן (דבר שלא זכור שנים רבות במועדון), גילתה לכדורגל הישראלי מאמן חדש, וראתה אותו עושה את הבלתי ייאמן ומחזיר את הקבוצה למקום בו היא ראויה להיות.

שחקני מכבי חיפה במשחק הפרישה של ניר דוידוביץ'. אדריאן הרבשטיין
ערב בלתי נשכח. חיפה נפרדת/אדריאן הרבשטיין

אבל עם כל הסופרלטיבים, אני לא חושב שחיפה יכולה לנוח על זרי הדפנה. יש לה בסיס טוב, יש לה שלד טוב, אבל אם היא לא תחזק את עצמה, במיוחד בחוליית הקישור ובחלק ההתקפי, היכולת שהציגה הקבוצה עם כניסתו של אריק בנאדו לא תשמש לה בשנה הבאה ערובה להצלחה. יש לה לא מעט מטרות שידרשו ממנה הרבה יותר בעונה הבאה. למטרות האלה, הסגל הנוכחי לא יספיק.

מנגד, הפועל בבעיה הרבה יותר קשה. אם לחיפה יש בסיס טוב, הרי שבפני הפועל עומדת משימה הרבה יותר מסובכת. היא צריכה שינוי בחלק ההגנתי, בקישור ובהתקפה, בכל המערכים. הפועל תל אביבתצטרך לעשות שינוי גדול מאוד, וכל מאמן שיגיע לחודורוב, מצפה לו עבודה מרובה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה עם וואליד באדיר שחקן הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
שחקנים צעירים ראו את הטקס, והבינו מה הגמול לשנים ארוכות של השקעה. הטקס/אדריאן הרבשטיין

אבל כאמור, עם כל הכבוד למשחק המהנה ול-2:3 הדרמטי, השיא היה של הערב היה הפרידה המרגשת מוואליד באדיר וניר דוידוביץ'. מכבי חיפה של יעקב שחר ארגנה טקס יפה, והיא ראויה לכל המחמאות. הרבה מאוד שנים הייתה ביקורת על לא מעט מועדונים, על הדרך שבה נפרדו משחקנים ומסמלים שתרמו רבות לכדורגל הישראלי. כמה כיף היה לראות היום מועדון שיודע להעריך שחקן עבר, שתרם לא מעט, ויכול לפרוש בראש מורם.

לא רק אלו שהיו היום בקרית אליעזר העריכו והתרגשו מהטקס ומהכבוד שהעניקה מכבי חיפה לשני השחקנים שסיימו את הקריירה שלהם. גם אנחנו, הצופים דרך המסכים, מחאנו כף גם לשחקנים הפורשים, וגם לאלו שדאגו להיפרד מהם בצורה כל כך יפה ומכובדת.

ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה הפורש על כתפיו של דקל קינן. אדריאן הרבשטיין
אפילו פה יש תרבות. קינן מלווה את דוידוביץ'/אדריאן הרבשטיין

זה דבר חשוב מאוד לא רק לאותם שחקנים הפורשים, אלא גם מסר חשוב לשחקנים שנמצאים היום במועדונים וגדלים בקבוצות. היו היום בקרית אליעזר הרבה מאוד ילדים ששייכים למועדון מכבי חיפה, וכשהעיניים שלהם רואות את ההערכה ואת הכבוד שהשחקן הפורש זוכה לו, הם יודעים שיש מישהו שמזהה את התרומה ויודע להעריך אותה. זה בוודאי מעורר השראה, ושולח להם מסר ערכי.

הטקס המכובד היה מהלך מבורך וחשוב, ואני מקווה שכל המועדונים ילמדו ממנו. חשוב שקבוצות יידעו להגיד תודה לשחקני עבר. חיפה הוכיחה שכשחושבים נכון, זה פשוט לביצוע. הרבה פעמים אנשים נוטים לבקר את חוסר התרבות בכדורגל הישראלי, אבל הערב הזה היה שונה. וכמו שהרבה דברים השתנו בכדורגל שלנו בשנים האחרונות, נקווה מאוד שגם החשיבה התרבותית תחלחל למועדונים, ותהיה חלק בלתי נפרד מהענף.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים עם וואליד באדיר. אדריאן הרבשטיין
עוד רגע יפה. האדומים חוגגים עם באדיר/אדריאן הרבשטיין
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully