וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי חיפה ניצחה 2:3 את הפועל תל אביב

מערכת וואלה! ספורט

18.5.2013 / 21:55

ניצחון ירוק בערב מרגש לכדורגל הישראלי. באדיר הכניע את דוידוביץ’ בקרב הפורשים (50), אבל קטן (74) והייבר (85) הפכו

one
ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה עם וואליד באדיר שחקן הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
הגיבורים של הערב. באדיר ודוידוביץ'/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה ניצחה הערב 2:3 את הפועל תל אביב, לאחר 90 דקות מרתקות של כדורגל. רמזי ספורי (37) עשה את ה-0:1, תורג'מן (48) השווה, וואליד באדיר - כמובן - כבש במשחק הפרידה (50) ואז הגיע המהפך של יניב קטן (74) ודניאל הייבר המחליף (85). שתי הקבוצות סיימו את העונה במקום השני והשלישי, ושתיהן תייצגנה את המדינה בליגה האירופית בעונה הבאה.

אבל עזבו את התוצאה ואת המשחק ואת העונה הבאה. זה ערב שכל חובב כדורגל ישראלי וכל איש שהענף הזה מרגש אותו יזכור להרבה שנים הלאה. משחק שבו ניר דוידוביץ' ו-וואליד באדיר - שני ענקים - פרשו מהמשחק. והם פרשו כמו שצריך. השוער, שלא שיחק מאז המחזור הראשון של העונה, סיפק כמה הצלות יפות; הבלם, שכבש את שערו הראשון בקריירה מול מכבי חיפה, לפני 20 שנה, סגר מעגל עם עוד שער מול מכבי חיפה.

ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה במשחק הפרישה, לצידו הנשיא יעקב שחר. אדריאן הרבשטיין
כפפות התמנון מוולנסיה - בפעם האחרונה בין הקורות. ניר דוידוביץ'/אדריאן הרבשטיין

לפי המשחק נערך טקס מרגש, שבו נאמו שני הגיבורים, ואת שניהם בירך נשיא המועדון הירוק יעקב שחר. וכמה שהטקס היה מרגש, דוידוביץ' נאלץ לעבוד כבר מהפתיחה, כשהציל את חיפה ממצב ספיגת שער עצמי מרגלו של דקל קינן. כל הצלה של השוער וכל חילוץ של באדיר ריגש את הקהל, ובדקה ה-37 רמזי ספורי הצטרף לחגיגה הדביקה עם שערו השני העונה. דוידוביץ' הוציא את הכדור מהשער, וגם לרגעים כאלה נתגעגע.

במחצית השנייה זה כבר הפך לסרט אמריקאי. בדקה ה-48 הגיע השוויון, אבל בדקה ה-50 הגיע הרגע. דוידוביץ' הדף יפה כדור של דמארי, רק כדי לספוג שער מוואליד באדיר. הבלם הפורש הכניע את השוער הפורש, וסגר מעגל - גם את השער הראשון בקריירה, באוקטובר 1993 הוא כבש מול מכבי חיפה. כמעט 20 שנה עברו, וכמעט כלום לא השתנה.

יניב קטן - כמובן - הצטרף לחגיגה עם השוויון בדקה ה-74, ודניאל הייבר התכבד בשער הירוק האחרון העונה, עם נגיחה בדקה ה-85.

ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה עם וואליד באדיר שחקן הפועל תל אביב במשחק הפרישה המשותף. אדריאן הרבשטיין
"תודה גם לניר, שהוא אדם מדהים". גם וואליד באדיר גם/אדריאן הרבשטיין
אוהדי מכבי חיפה עם שלט לכבוד ניר דוידוביץ'. אדריאן הרבשטיין
זה שיר פרידה/אדריאן הרבשטיין

מהלך המשחק

דקה 90: דקה עברה, ועוד רגע גדול מהחיים. דוידוביץ' הוחלף באמיר אדרי, וכולם - כולל יניב קטן - הגיע לחבק. דקל קנין נשא את השוער הפורש על הכתפיים, כשכל השחקנים קדים בכבוד. המשחק אפילו לא חודש, אבל המשחק באמת שלא עניין הערב. ערב שייזכר לדורות.

דקה 90: אחד השחקנים הכי גדולים בתולדות הכדורגל הישראלי, וואליד באדיר, הוחלף. האצטדיון בקרית אליעזר קם על הרגליים ומחא כפיים, שחקני שתי הקבוצות בירכו וגם יעקב שחר ביציע חייך באושר. רגע נהדר ומרגש.

דקה 85: גול! איזה משחק בקרית אליעזר! חן עזרא דהר מימין, הגביה נהדר ודניאל הייבר קבע מהפך. 2:3 לירוקים, בנאדו באטרף על הספסל.

דקה 79: הקונצרט הירוק נמשך, אבל מה עם הפיניש? קטן העביר כדור רוחב נהדר, עמאשה היה צריך רק לשים את הרגל, אבל הבעיטה של החלוץ - ממטר - נהדפה על ידי קליימן. הצלה נהדרת, החמצה ענקית, עדיין 2:2.

*זה היה השער הראשון של קטן מאז פברואר האחרון, ב-1:4 על בית"ר ירושלים.

דקה 74: גול! בערב כה קסום, ברור היה שגם הקפטן הירוק יצטרף לחגיגה. התקפה נהדרת של חיפה הסתיימה עם כדור רוחב של דגני ובישול של עמאשה. יניב קטן בעט בשמאל והכניע את קליימן, 2:2 נהדר.

דקה 70: תורג'מן קיבל כדור נהדר מחן עזרא, אך קליימן שוב היה במקום. משחק מצוין של עזרא, משחק טוב מאוד גם של השוער הצעיר של הפועל תל אביב.

דקה 67: עוד איום מרחוק של חן עזרא, שהפגיז את השער האדום. קליימן היה במקום, אבל בקצב הזה, אחד הטילים של עזרא או דגני יעשה את דרכו לרשת.

דקה 62: דמארי היה יכול לעשות 1:3, אבל דוידוביץ' הציל מצוין.

דקה 52: עזרא ירה מרחוק, הכדור נהדף, ודגני גם ניסה מרחוק, גם החוצה. מטווח חיפאי.

* השער הראשון של באדיר בקריירה נכבש ב-23 באוקטובר, 1993. גם השער האחרון בקריירה של באדיר הגיע מול מכבי חיפה. סגירת מעגל.

דקה 50: גול! איזה רגע מדהים. טל בן חיים פרץ משמאל והעביר לדמארי, שבעט חלש בשמאל. דוידוביץ' הדף יפה, אבל על הריבאונד השתלט... וואליד באדיר. הבלם הפורש הכניע את השוער הפורש, ועשה 1:2 מרגש וסמלי.

דקה 48: גול! חן עזרא עבר את דנין כאילו לא היה קיים ומסר רוחב לתורג'מן. החלוץ הכניע את קליימן, השווה ורץ לחבק את דוידוביץ'. 1:1.

וואליד באדיר שחקן הפועל תל אביב לאחר שכבש במשחק הפרישה. אדריאן הרבשטיין
אחלה תסריט. שער ראשון בקריירה מול מכבי חיפה, שער אחרון בקריירה מול מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

דקה 45: בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, חן עזרא ניסה עם בעיטה חופשית משלו. אך הכדור חמק החוצה, בסמוך לקורה השמאלית של קליימן.

דקה 43: אבוטבול שיגר כדור חופשי מ-22 מטרים, מעל השער.

דקה 37: גול! חנן ממן חדר לרחבה, דקל קינן הסיט את הכדור ורמזי ספורי עט על הריבאונד, הכניע את דוידוביץ' וכבש את הראשון של הפועל והשני האישי שלו העונה. 0:1 הפועל.

דקה 33: דנין איבד כדור ברחבה, וקטן כמעט העניש עם בעיטה שטוחה מ-20 מטרים. אבל רק כמעט.

דקה 30: ימפולסקי מסר כדור נהדר לתורג'מן, שנשאר מול קליימן לבדו. אבל החלוץ הירוק בעט סנטימטרים מהקורה הימנית של שוער הפועל. החמצה אדירה.

דקה 21: בעיטה של עמאשה מרחוק לא ממש הטרידה את קליימן, שירד טוב לכדור וקולט.

* זו ההופעה השנייה בלבד של דוידוביץ' העונה. ההופעה הקודמת היתה במחזור הראשון, מול מכבי תל אביב (הפסד 2:1).

דקה 17: טל בן חיים איים מרחוק, דוידוביץ' הדף יפה. שוער מכבי חיפה מסתדר בינתיים עם האיומים, אך נראה שהכתף מפריעה לו מאוד.

דקה 14: דגני ניסה להעביר כדור לקטן, אך וואליד באדיר קטע את המסירה ורץ מהרחבה שלו לרחבת היריב. אך המסירה של הבלם לדמארי לא הגיעה ליעדה.

* לדוידוביץ' זו הופעת הליגה ה-385. לבאדיר: 530 הופעות.

דקה 2: כבר בדקה השנייה נשלח דמארי למרכז הרחבה, ודקל קינן כמעט כבש שער עצמי. דוידוביץ' היה במקום, וחילץ את הכדור לקול תשואות הקהל.

רמזי ספורי שחקן הפועל תל אביב מכניע את ניר דוידוביץ'. אדריאן הרבשטיין
אחד השערים האחרונים שספג דוידוביץ'/אדריאן הרבשטיין
ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה מוציא כדור מהרשת. אדריאן הרבשטיין
את הכדור הזה הוא יזכור. דוידוביץ' מוציא מהרשת את הכדור של ספורי/אדריאן הרבשטיין

*****

19:53: באדיר לקח את המיקרופון ואמר: "אני רוצה להגיד תודה למועדון מכבי חיפה. תודה יענקל'ה, אתה איש מדהים, איש שהוא כמו אבא בשבילי ואני מודה לך על הכול. ולכם הקהל של מכבי חיפה - נהניתי מכל רגע ותודה רבה. אני רוצה תודה לקהל של הפועל תל אביב - אני אוהב אתכם, אתם בשבילי מספר 1 תודה רבה לכם. תודה לניר דוידוביץ', בנאדם מדהים. אני נרגש".

19:52: מכבי חיפה לא פספסה את ההזדמנות להיפרד כמו שצריך גם מוואליד באדיר, שפורש היום. באדיר שיחק חמש עונות במדים הירוקים. שחר לבאדיר: "לא נשכח את המשחק העלייה באוסטריה לליגת האלופות. היית שותף מלא. מודים לך ומברכים אותך".

19:51: דוידוביץ': "אני רוצה להגיד שאני אוהב אתכם, היה לי כיף, הרבה חוויות ואתם הקהל הכי טוב בעולם".

19:49: יעקב שחר לקח את המיקרופון ובירך את דוידוביץ': "כשאתה היית בשער אני ישבתי רגוע ביציע והיום אני נפרד ממך, כשחקן, ואתה תפתח קריירה חדשה. יש לנו עוד תוכניות רבות ביחד. בינתיים, לאות הוקרה והערכה אני מגיש לך כאן את הכפפות של התמנון, אלה ששיחקת איתן בוולנסיה".

19:47: השוער הוותיק דמע בטקס הפרידה המרגש שנערך לו לפני המשחק. במסך באצטדיון הוקרן קליפ לכבודו.

19:45: דוידוביץ' התראיין לטלוויזיה לפני המשחק ואמר: "כמעט שנה שלא עליתי לחימום שלפני משחק. אין לי מושג איך ארגיש, מקווה שיהיה בסדר".

* ניצן שירזי, שהחל את העונה על הקווים של הפועל תל אביב והוזז לתפקיד המנהל המקצועי עקב בעיה רפואית, הגיע למשחק והוא נמצא על הספסל, בצמוד למאמן הפועל פרדי דוד.

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ' (אמיר אדרי, 90), אוראל דגני, אדין צוצאליץ', דקל קינן, שמואל שיימן, גוסטבו בוקולי, דלה ימפולסקי (לירוי צעירי, 64), יניב קטן, חן עזרא (דניאל הייבר, 71), אלון תורג'מן, ויאם עמאשה.

הפועל תל אביב: בוריס קליימן, אלירן דנין, וואליד באדיר (שמעון הרוש, 90), דויד רוצ'לה, יגאל אנטבי, שי אבוטבול, אלמוג כהן, חנן ממן (סלים טועמה, 65), רמזי ספורי, טל בן חיים (ניר נחום, 83), עומר דמארי.

אוהדי מכבי חיפה עם שלט לכבוד ניר דוידוביץ' ('התמנון'). אדריאן הרבשטיין
אוהדי חיפה נפרדים/אדריאן הרבשטיין
משפחתו של ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה הפורש. אדריאן הרבשטיין
משפחת דוידוביץ' מתרגשת ביציע/אדריאן הרבשטיין
ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה במשחק הפרישה. אדריאן הרבשטיין
דוידוביץ' מתכונן למשחק האחרון/אדריאן הרבשטיין
שחקני מכבי חיפה במשחק הפרישה של ניר דוידוביץ'. אדריאן הרבשטיין
שחקני חיפה בטקס/אדריאן הרבשטיין
ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה במשחק הפרישה. אדריאן הרבשטיין
"אני אוהב אתכם, היה לי כיף". דוידוביץ'/אדריאן הרבשטיין
בוריס קליימן שוער הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
קליימן ברגעים של הובלה/אדריאן הרבשטיין
ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה במשחק הפרישה. אדריאן הרבשטיין
התרגש עד דמעות. דוידוביץ'/אדריאן הרבשטיין
שחקני קבוצת הנוער של מכבי חיפה לאחר הזכייה בדאבל. אדריאן הרבשטיין
רון שושן, שובל גוזלן ושחקני קבוצת הנוער של מכבי חיפה בהקפת דאבל/אדריאן הרבשטיין
ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה מודה לאוהדים. אדריאן הרבשטיין
יציע ג' נפרד/אדריאן הרבשטיין
אוהדי הפועל תל אביב עם שלט מחאה. אדריאן הרבשטיין
אוהדי הפועל תל אביב/אדריאן הרבשטיין
עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב לפני חן עזרא שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
דמארי לפני עזרא/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully