וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהרגע הראשון הבנתי שיש כאן שוער גדול"

כינסנו חמישה שוערים לשיחה על ניר דוידוביץ'. התוצאה: דיון מרתק על הכישרון, האופי, הפציעות והמעמד של שוער מכבי חיפה הפורש. האם הוא גדול כמו אבי רן ז"ל? הצדעה לאגדה

צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק

18 שנה. שבע אליפויות. 385 הופעות. אינספור רגעים בלתי נשכחים. ניר דוידוביץ', מגדולי השוערים בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי, הודיע השבוע על פרישה. כינסנו את גיורא אנטמן, מאמן השוערים הראשון של דוידוביץ', רפי כהן, שחנך את השוער בבוגרים של מכבי חיפה, חבר הילדות שגיא שטראוס וכן שוערי העבר צדוק אברהמי ויעקב אסייג. התוצאה היא דיון מרתק על הקריירה, האופי, ההישגים, הפציעות והמעמד של התמנון וגם תשובה לשאלה: האם הוא הגדול בהיסטוריה של הירוקים?

ניר דוידוביץ'. קובי אליהו
סמל. דוידוביץ'/קובי אליהו

ההתחלה

אנטמן: "הלכתי עם ניר יד ביד לאורך הקריירה שלו. קיבלתי אותו פחות או יותר כשעלה מהנוער ובסך הכול ליוויתי אותו כ-14 שנה מהקריירה. זכיתי לעבוד עם שוער כמו ניר. הגדולה שלו הייתה הרף שהציב לעצמו בכל פעם מחדש בהתמודדות עם כל אתגר ומכשול. הוא הצליח להעמיד רף של שיפור והתמדה ותמיד עמד בו. הוא מקצוען מהדרגה הגבוהה ביותר שהלוואי והדור הצעיר ילמד ממנו ויחקה את המסירות והמחויבות שלו".

כהן: "כשהגעתי למכבי חיפה, יענק'לה שחר אמר לי בכנות: 'אני צריך אותך לשלוש או ארבע שנים כי יש לי שני שוערים בנוער שאני בונה עליהם כשוערי העתיד של מכבי חיפה להרבה שנים'. האחד היה שגיא שטראוס והשני היה ניר דוידוביץ'. כשניר עלה מהנוער ושימש כשוער השני שלי הבנתי מהרגע הראשון שיענק'לה לא טעה. היה לניר ניתור מדהים ויכולות מצוינות והבנתי שהולך להיות כאן שוער גדול".

שטראוס: "ניר ואני למעשה גדלנו ביחד, הוא היה שנתון מתחתיי בגילאי הנוער ואחר כך שיחקנו יחד בנבחרת האולימפית. האמת שמהרגע הראשון הוא סומן כדבר הבא. כבר כשהוא עלה לבוגרים כולם כיוונו לכך שאוטוטו הוא הופך לשוער הראשון של מכבי חיפה והוא מצדו הראה כשרון גדול. ניר הוא טיפוס שקט ואחד שאוהב לעבוד מאוד קשה. הוא מתמיד בעבודה ומנצל אותה לשיפור הכישרון שלו והאתלטיות המדהימה שהוא ניחן בה".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
ניר דוידוביץ' שוער מכבי חיפה. מכבי חיפה
"האמת שמהרגע הראשון הוא סומן כדבר הבא". דוידוביץ' בצעירותו/מכבי חיפה

הפציעות

אנטמן: "הרבה אנשים לא כל כך מודעים להתמודדות של שוער עם פציעות כמו שניר עבר. מדובר בפציעות שהרבה היו פורשים בגללן באמצע הקריירה, פציעות שמלוות בכאבים והתמודדות עם קשיים. צריך אופי מיוחד להתמודד איתן ואת זה היה לו. הגדולה שלו היא הרבה מעבר לתארים, מספר הצלות או כל דבר אחר - הגדולה שלו היא באופי, באישיות ובהשפעה על ההגנה ומשחק הקבוצה. הוא השאיר אחריו חור ובחיפה לא כל כך פשוט יהיה למלא אותו".

אברהמי: "ניר היה שוער גדול ומעל הכול הוא בנאדם גדול. שוער זה מקצוע שטומן בחובו הרבה פציעות. אני פרשתי בגיל צעיר בגלל פציעות וגם היום בגיל 52 אני נושא אותן עמי. ניר, בתעצומות נפש גדולות וכוח נפשי שקשה להסביר, הצליח להתאושש מפציעות קשות פעם אחר פעם ועל זה מגיעה לו ההערכה גדולה".

אסייג: "אלמלא הפציעות שעבר הוא היה מגיע לדעתי לאירופה ומצליח שם. היו לו את כל הנתונים לעשות את זה ברמות הגבוהות. מעבר לכך, הוא גם היה מתעשר ומסתדר כלכלית, אבל הוא צריך להודות על מה שזכה במכבי חיפה. הוא הכי מוכשר בדור שלו ובאמת עשה קריירה מדהימה במועדון גדול שהתמודד על תארים כמעט בכל השנים בו שיחק".

שוער מכבי חיפה, ניר דוידוביץ'. ברני ארדוב
"אלמלא הפציעות שעבר הוא היה מגיע לדעתי לאירופה ומצליח שם". דוידוביץ'/ברני ארדוב

המעמד

שטראוס: "העובדה שהוא שיחק כל כך הרבה שנים באותה קבוצה אינה מובנת מאליה. זה סיפור חריג בנוף שלנו ובכלל אין הרבה ספורטאים שעשו זאת בקריירה שלהם. נכון שהוא בטח היה מעדיף לשחק באירופה, אבל ברגע שהוא הבין שהוא לא יהיה באירופה הוא החליט שבארץ זה רק מכבי חיפה ועל זה האוהדים, המועדון וכולם צריכים להעריך אותו".

כהן: "ניר הוא מעט כמוני, לא מוחצן, אדם פשוט וזה מה שהפך את הקריירה שלו לענקית ומדהימה. העובדה שעשה את כל הקריירה במכבי חיפה הופכת את השנים שלו למדהימות אפילו יותר. את המורשת שהוא משאיר אחריו יהיה קשה למישהו לשחזר, בטח שבשנים הקרובות".

אסייג: "דוידוביץ' הוא אחד השוערים הכי גדולים שהיו לנו בכל הזמנים. שוער עם נתונים פיזיים בלתי רגילים שעשה קריירה גדולה, נתן למכבי חיפה שקט בשער וביטחון לשחקני ההגנה במשך הרבה מאוד שנים. כל שחקן הגנה חולם שיהיה מאחוריו שוער שנותן שקט כמו שדוידוביץ' נתן. מעבר לשקט שהוא הביא מהיכולת שלו, הוא טיפוס רגוע יחסית שלא מלחיץ שחקנים והם מרגישים מאוד נוח לידו. החיבור הזה עשה אותו לשוער עוד יותר טוב".

כהן: "בתחילת העונה שעברה שאלו אותי מה אני חושב על זה שהביאו למכבי חיפה שוער זר ועניתי ישר: 'ניר ימצא מהר מאוד את המקום שלו כשוער ראשון', ואכן כך היה. אני בטוח שאם לא הפציעות הוא עוד היה ממשיך הרבה זמן כי מבחינה אתלטית יש לו עוד הרבה מה לתרום".

אברהמי: "ניר הנחיל למכבי חיפה מורשת של ספורטיביות למופת ומעל הכול שוער שהוא שקט וחושב על כל פעולה. הרבה שוערים חיים בלחץ וניר ידע תמיד להקרין שקט ומחשבה. אני מאחל לו שלא יעזוב את הספורט".

שוער מכבי חיפה ניר דוידוביץ'. ברני ארדוב
"ניר הנחיל למכבי חיפה מורשת של ספורטיביות למופת"/ברני ארדוב

הגדול בהיסטוריה של מכבי חיפה

אנטמן: "אי אפשר להשוות אותו לשוערים מדורות אחרים. אלו זמנים אחרים וכדורגל אחר, הוא פשוט אחד השוערים הגדולים שהיו כאן בכל הזמנים ואת זה אני יכול לומר בוודאות. אלמלא הפציעות הוא היה מגיע לקבוצות בכירות ביבשת. כל פעם בדיוק לפני הקפיצה לאירופה הוא נתקל בפציעה שעצרה אותו ואת ההתקדמות לאירופה. הוא יחסר מאוד לכדורגל הישראלי".

אסייג: "כששואלים אם הוא הכי גדול של מכבי חיפה צריך להשוות לאבי רן ואי אפשר לעשות את זה. שניהם היו מוכשרים בטירוף אבל הקריירה של אבי רן הייתה קצרה והוא נהרג. דוידוביץ' שיחק המון שנים ועשה קריירה יציבה ונהדרת, התמודד עם פציעות קשות ואין כאן מקום להשוות.

כהן: "למכבי חיפה היו הרבה שוערים גדולים לאורך ההיסטוריה אבל ללא ספק ניר הוא אחד הגדולים שבהם ובכלל אחד השוערים הגדולים ביותר שקמו בישראל".

שטראוס: "היום, כשאומרים מכבי חיפה אז חלק משמעותי מאוד ממנה זה ניר דוידוביץ' וללא ספק הוא הפך לסמל. אני לא יכול לקבוע אם ניר הוא השוער הגדול בכל הזמנים של מכבי חיפה כי לא יצא לי לראות יותר מדי את אבי רן ואת השוערים שקדמו לו. מה שכן, אי אפשר לקחת מניר את העובדה שהוא השוער ששיחק הכי הרבה במכבי חיפה ושהוא בוודאי אחד מהגדולים.

אברהמי: "התקופה שהוא עשה מדהימה. נכון שמתישהו יקום לו יורש כי גם למשה רבנו קם יורש, אבל את מה שניר עשה צריך להעריך ובגדול. להיות שוער לתקופה כל כך ארוכה במועדון כמו מכבי חיפה זה לא דבר של מה בכך. תמיד היו למכבי חיפה שוערים גדולים. היה לה את מנו שוורץ, את אבי רן ואת ניר דוידוביץ'. שיחקתי עם אבי רן ומבחינתי תמיד הוא יהיה השוער הגדול בכל הזמנים של המועדון, אבל אין ספק שניר מתייצב מיד אחריו ברשימה".

שטראוס: "עכשיו הוא רוצה להיות מאמן שוערים ואני לא רואה סיבה שהוא לא יצליח בזה. אנחנו השוערים יודעים לעשות דבר אחד יותר טוב מכל דבר אחר וזה לעמוד בשער. אני בטוח שניר ינחיל לשוערים הצעירים את העובדה שגם מי שנולד עם נתונים טבעיים מדהימים וכשרון צריך לעבוד קשה כי זה מי שניר היה".

ניר דוידוביץ' עם יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. קובי אליהו
"כשאומרים מכבי חיפה אז חלק משמעותי מאוד ממנה זה ניר דוידוביץ' וללא ספק הוא הפך לסמל"/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully