וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארקר: "רוצים להגיע לגמר ה-NBA עוד פעם אחת"

טירוף הפלייאוף, סיכום הלילה: הספרס חולמים, כרמלו שרד: "קלענו טוב ברגעים המכריעים". וגם: הביזיון של ג'ייסון קיד

מספרי המשחק בין גולדן סטייט לסן אנטוניו (82:94 לספרס, שניצחו 2:4 בסדרה)

* פארקר וג'ינובילי היו רעים עם 4 מ-22 מהשדה, המאזן הכי גרוע של שניהם יחד במשחק פלייאוף מאז 2003, אז הציגו אחוזים כאלה מול פיניקס וניו ג'רזי. אז זה נגמר בהפסד, הפעם לא.

* הווריורס לא יכלו לפיק אנד רול שעשו הספרס עם דאנקן וספליטר, שקלעו יחדיו 16 נקודות ממהלכים אלו.

* זאת הפעם ה-18 שהספרס מנצחים בחוץ ומכריעים סדרה, הכי הרבה ב-NBA מאז 1997, בצוותא עם הלייקרס.

* לספרס יש הכי הרבה ניצחונות חוץ בפלייאוף מאז 1997 - 50. הם עברו את הלייקרס (48), מיאמי (30) ואינדיאנה (26).

שחקני סן אנטוניו ספרס טים דאנקן (שמאל) טרייסי מקגריידי (ימין). רויטרס
הגיל והתרגיל. מקגריידי ודאנקן חוגגים מקום בגמר המערב/רויטרס

ציטוטים ותירוצים:

סן אנטוניו הוכיחה הבוקר (שישי) שוב שזה לא הגיל אלא התרגיל. הספרס יצאו מהאולם הגועש באוקלנד עם ניצחון מרשים על גולדן סטייט הצעירה והנלהבת, וסיימו את חצי גמר המערב עם 2:4 על הווריורס. גמר המערב בו הספרס יתעמתו עם ממפיס יחל בלילה שבין ראשון לשני בסן אנטוניו.

"הם הראו הרבה אופי, הם תחרותיים, הם ידעו שאין עוד מיליון סיכויים להגיע לזה, הם רצו את זה", החמיא מאמן הספרס גרג פופוביץ' לשחקניו.

מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ' עם שחקן גולדן סטייט ווריורס סטפן קרי. רויטרס
אני ממשיך, אתה תנוח קצת. פופוביץ' מנחם את קרי/רויטרס

סן אנטוניו לא הייתה בגמר ה-NBA מאז 2007, אז גם רשמה את זכייתה האחרונה עם 0:4 על קליבלנד של לברון ג'יימס, ובספרס ממשיכים לחלום. "אני חושב שכולם בקבוצה רוצים להגיע לגמר עוד פעם אחת, עבר הרבה זמן", אמר טוני פארקר, שהיה האיש של הספרס במאני-טיים כשקלע 12 מ-13 הנקודות שלו ברבע הרביעי. "המשכתי להאמין בעצמי", התייחס פארקר ליכולתו, "החברים שלי תמכו בי, ואמרו לי 'תמשיך לזרוק, זה ייכנס'".

גארד סן אנטוניו ספרס טוני פארקר (ימין) מול שחקן גולדן סטייט ווריורס האריסון בארנס (שמאל). רויטרס
לא חסר לו תיאבון. פארקר מול האריסון/רויטרס

טים דאנקן, שחגג באפריל 37 שנים, הוכיח שוב כמה ענק הוא, כשלאורך המשחק סחב את הספרס על גבו וסיים עם 19 נקודות ו-6 ריבאונדים. העונה תרם דאנקן 17.8 נקודות, 9.9 ריבאונדים ו-2.7 חסימות למשחק, ומול גולדן סטייט הביג פונדמנטל הוכיח שוב למספידיו כמה ענק הוא, כשסיים את הסדרה עם ממוצעים של 19.6 נקודות, 11.2 ריבאונדים ו-חסימה למשחק. "הולך להיות קשה", התייחס טים דאנקן להמשך הדרך בפלייאוף, "אם חשבנו שהיה קשה, זה יהיה פי עשרה יותר פיזי בהמשך".

פורוורד סן אנטוניו ספרס טים דאנקן (ימין) מול פטסוס אזלי מגולדן סטייט. רויטרס
מיום ליום הוך רק הופך ליותר ענק. דאנקן/רויטרס

גולדן סטייט יכולה להיות גאה בעונה שעברה עליה ובפלייאוף שעשתה. הקהל המדהים של גולדן סטייט עמד בשניות האחרנות של המשחק וקרא "Warr-i-ors!", כל כך שונה מהרבה קהלים אחרים ב-NBA.

"זה מעורר השראה לחשוב על מה שהשגנו העונה, לאן שהצעדנו את המועדון", אמר מאמן גולדן סטייט מארק ג'קסון, "העונה הנחנו את היסודות לעתיד".

סטפן קרי, שהוכיח במהלך הפלייאוף שהוא עשוי מחומר של כוכבים, סיים עם 22 נקודות, ואמר בסיום: "ייקח לי כמה דקות להבין את ההישג שלנו, אנחנו יכולים לבנות על זה לקראת העונה הבאה".

גארד גולדן סטייט ווריורס סטפן קרי. רויטרס
יש על מה לבנות. סטפן קרי/רויטרס

מספרי המשחק בין ניו יורק לאינדיאנה (75:85 לניקס, שצימקו ל-3:2)

* הניקס נטרלו את הפיק אנד רול של הפייסרס, והורידו אותם ל-3 מ-11 ו-4 איבודים במהלכים שעשו.

* אוי לבושה: ג'ייסון קיד רשם משחק תשיעי רצוף ללא נקודה בפלייאוף. מאז משחק מספר 3 נגד בוסטון הילד לא מוצא את הסל ועומד על 0 מ-17 מהשדה.

סנטר ניו יורק ניקס טייסון צ'נדלר (ימין) מול פול ג'ורג' מאינדיאנה פייסרס (שמאל). רויטרס
צ'נדלר נאבק בג'ורג'/רויטרס

ציטוטים ותירוצים:

לא היה כדורסל יפה במדיסון סקוור גארדן אבל היה קרב פלייאוף טיפוסי, בסיומו ניו יורק ניקס הראתה שיש לה גם קצת אופי כשגברה על הפייסרס ושרדה בסדרה. הניקס יתארחו באינדיאנה בלילה שבין שבת לראשון וינסו להחזיר את הסדרה למשחק שביעי בניו יורק.

"התרשמתי מאוד מזה שעמדנו באתגר", אמר מאמן הניקס מייק וודסון, שכנראה אפילו הוא הופתע שקבוצתו לא נשברה נוכח הבעיות מהן היא סובלת בסדרה. "כמאמן, אתה רוצה לראות במשחקים כאלה מי מתעלה, היינו הקבוצה הטובה יותר. לאמן זה להרגיש, לא תמיד השחקנים אוהבים את זה, אבל הכי חשוב זה הניצחון, וזה כל מה שחשוב לי".

הניקס נהנו מ-28 נקודות של כרמלו אנתוני, ו-13 של ג'יי.אר סמית וכריס קופלנד. "קלענו טוב ברגעים המכריעים", התעודד כרמלו אנתוני בסיום, "אנחנו חייבים לקלוע את הזריקות שלנו, בואו נהיה כנים. בסוף זה הסיפור - לקלוע. זה מה שחשוב ומביא ניצחונות". אגב, הניקס קלעו הלילה 32 מ-78 (41%), כשמתוך זה 7 -18 משלוש (38.9%).

ג'יי.אר סמית, שלא ממש מוצא את היד ולקח אחריות על כך שהניקס מפגרים בסדרה, אמר בסיום: "עדיין לא קלעתי כמו שצריך, אבל זה מעודד לחזור הביתה ולשחק מול האוהדים, אני מקווה שהקצב שקיבלתי ירים אותי קצת".

גארד ניו יורק ניקס ג'יי.אר. סמית. רויטרס
לפחות במשחק 5 הקהל הצליח להרים אותו. ג'יי. אר סמית/רויטרס

"אנחנו חייבים להיות יותר יציבים", הצביע מאמן הפייסרס פרנק ווגל על הבעיה של קבוצתו. פול ג'ורג', הצטיין באינדיאנה עם 23 נקודות, והמאמן התייחס לעובדה שההתקפה קרטעה בדקות שג'ורג' נח: "יש לנו מה שצריך כדי לנצח את הניקס, עם פול ג'ורג' או בלעדיו".

פול ג'ורג' עצמו הרגיש פספוס: "שיחקנו גרוע, אבל אנחנו עדיין בעניינים. היינו גרועים מהקו עם 19 מ-33, היו לנו כמה אפשרויות אבל לא עשינו את העבודה, השחקנים שרצינו שיזרקו הם לא השחקנים שזרקו".

"לא הגיע לנו לנצח", הודה רוי היברט, "שפוט לא הופענו למשחק, חלק מאיתנו היו מוכנים, וחלק לא, הגענו למצבים מביכים בהגנה ובהתקפה. זה פשוט לא אנחנו".

שחקן אינדיאנה פייסרס פול ג'ורג'. רויטרס
ווגל חושב ש"אפשר לנצח את הניקס, איתו או בלעדיו". פול ג'ורג' מאוכזב בסיום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully