וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטפן קרי: "המאמן אמר לנו במחצית לחלות במחלת שכחה"

טירוף הפלייאוף, סיכום הלילה: קרי סיפר על רגע המפתח שעזר לווריורס לנצח את הספרס. ספולסטרה: "אנחנו עדיין בתוך הבור"

מספרי המשחק בין מיאמי לשיקגו (78:115 להיט, שהשוו ל-1:1):

* לברון ג'יימס רשם את הרבע הראשון הכי יעיל שלו בפלייאוף כשדייק ב-6 מ-6. השחקן הקודם שרשם מאזן כזה ב-12 הדקות הראשונות של המשחק היה זאק רנדולף מממפיס בפלייאוף 2012.

* בין 3:42 דקות למחצית לבין 8:28 לסיום המשחק ההיט ניצחו את הבולס 20:62.

* שיקגו לא זזה: הבולס קלעו רק 2 נקודות במתפרצת. מיאמי קלעה 20 כשרצה. אגב, הבולס גם איבדו את הצבע כשספגו מההיט 56 נקודות מתחת לסל וענו ב-18 בלבד.

* ג'ימי באטלר ירד לספסל 12 שניות לסיום הרבע השני, ומספר הדקות הרצופות אותן שיחק בפלייאוף הזה נעצר על 160.

פורוורד מיאמי היט לברון ג'יימס (שמאל) עם כריס אנדרסן. רויטרס
לשמור על המשכיות. לברון ג'יימס עם כריס אנדרסן/רויטרס

ציטוטים ותירוצים:

מיאמי התעוררה. ההפסד במשחק הראשון בסדרה גרם לאלופה להרים את הרמה, והלילה היא מחצה את הבולס, והורידה קצת חלודה לקראת משחק מספר 3 שייערך בשיקגו בלילה שבין שישי לשבת.

לפני המשחק לברון ג'יימס לבש חולצה ועליה הכיתוב "זה תלוי בי", ועל הפרקט הוא הבהיר זאת כשתרם את חלקו עם 19 נקודות ו-9 אסיסטים. את הרבע הראשון הוא פתח עם 6 מ-6 מהשדה, והשכיח את 2 הנקודות שקלע במחצית הראשונה של משחק 1 בסדרה. "לא משנה אם אתה מנצח ב-20 או 30 הפרש, זה עדיין 1:1", אמר לברון ג'יימס בסיום. "הם עשו את העבודה שלהם אחרי שלקחו לנו את הביתיות, ואנחנו צריכים לקחת אותה חזרה בשיקגו". על משחקו אמר לברון: "רציתי להיות אגרסיבי, צריך לשמור על המשכיות ולזכור בשביל מה אנחנו כאן". מאמן מיאמי אריק ספולסטרה היה מרוצה מהניצחון אבל הודה בסיום: "אנחנו עדיין בתוך הבור".

שחקני שיקגו בולס ג'ואקים נואה (ימין) קרלוס בוזר (שמאל) נייט רובינסון (למטה). רויטרס
הרחקה שמכניסה את שיקגו ללחץ. רובינסון ובוזר מרגיעים את נואה/רויטרס

למרות ההפרש הגבוה, המשחק היה פיזי ורווי עימותים. שיקגו פחות מודאגת מההפסד אלא יותר מכך שהיא עלולה לאבד את ג'ואקים נואה (טכנית שנייה מהספסל) וטאג' גיבסון (התעמת עם השופטים), שהורחקו במהלך הרבע הרביעי. הליגה תבדוק את האירועים ותחליט מי מהשניים יוכל לקחת חלק במשחק מספר 3.

"לא יודע כמה טכניות קיבלנו, אני חושב שלא שמרנו על קור רוח, ולא היינו שקטים", אמר בסיום ג'ואקים נואה. "דברים לא הלכו בכיוון שלנו, אתה ספורטאי תחרותי, וכשאתה מרגיש שמרמים אותך, אתה מתרגז ואומר משהו על זה", הסביר קרלוס בוזר (8 נקודות ב-24 דקות) את העצבנות של הבולס. "אנחנו לא צריכים להאשים אף אחד, אלא פשוט לשנס מותניים ולשחק טוב יותר".

גם מאמן שיקגו טום ת'יבודו הודה כי שחקניו לא היו מרוכזים במשחק. "היו הסחות ואסור שזה יקרה", אמר הקואץ', "הרשנו לתסכול להוציא אותנו מהמשחק, לא תמיד מקבלים את השריקות שרוצים, אלה החיים".

כריס בוש, קרלוס בוזר, מיאמי היט מול שיקגו בולס. Mike Ehrmann, GettyImages
"כשאתה מרגיש שמרמים אותך אתה מתרגז, ואומר משהו על זה". בוזר נאבק בבוש/GettyImages, Mike Ehrmann

מספרי המשחק בין סן אנטוניו לגולדן סטייט (91:100 לווריורס, שהשוו ל-1:1):

* טים דאנקן הוליך את קלעי הספרס עם 23 נקודות, אבל נגע בכדור בהתקפה רק שלוש פעמים ברבע הרביעי.

* לתשומת לבו של פופוביץ': לסטפן קרי קשה עם דני גרין, שגרם לו למאזן של 0 מ-8 כששמר עליו במשחק 2, והוריד אותו ל-1 מ-13 כשהוא שומר עליו בסדרה.

* קליי תומפסון הוא השחקן עם הכי הרבה קאץ' אנד שוט בליגה בעונה הרגילה - 43.8% מהזריקות שלו הן כאלה - ומול הספרס הוא קלע 6 מ-6 כאלה, הכול מעבר לקשת השלוש.

* ועוד משהו על ההופעה של תומפסון: הוא השחקן שקלע הכי הרבה נקודות במשחק פלייאוף נגד קבוצה של גרג פופוביץ', כשסיים את שני הרבעים הראשונים עם 29.

קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריורס, מול סן אנטוניו. Ronald Martinez, GettyImages
הספרס לא ישכחו את ההצגה שלו מהר. תומפסון/GettyImages, Ronald Martinez

ציטוטים ותירוצים:

גולדן סטייט מוכיחה שהיא המרענן הרשמי של הפלייאוף. הלוחמים של מארק ג'קסון, שהדיחו את דנבר המלהיבה בסיבוב הראשון וסחבו את הספרס למותחן במשחק הראשון בסדרה הזאת, הראו לכולם שהם מכוונים גבוה ויש להם את היכולת לממש את השאיפות. קליי תומפסון רשם שיא קריירה של 34 נקודות ו-14 ריבאונדים, סטפן קרי תרם 22 וגנבו לספרס את הביתיות. עכשיו הסדרה עוברת לגולדן סטייט, ומשחק מספר 3 ישוחק בלילה שבין שישי לשבת באוקלנד.

"אני מאמין שהקשיים בדרך הם שמובילים אותך לאן שאתה רוצה", התפייט מאמן הווריורס מארק ג'קסון אחרי הניצחון המרשים, "משחק מספר 1 עשה אותנו טובים יותר. לא נכנסנו לפאניקה, עשינו את המהלכים שלנו. שיחקנו נגד קבוצה ממצוינת ומאוד מאומנת שלא נשברת, וגם אנחנו לא נשברים".

"קואץ' ג'קסון אמר לנו במחצית לחלות במחלת שכחה", התייחס סטפן קרי ליתרון 43:62 שהשיגו הלוחמים אחרי מחצית ראשונה מצוינת, "אנחנו קבוצה צעירה ככה שזה עזר לנו לזכור איפה אנחנו ולהמשיך לשחק ולכייף, ולא לדאוג אם יתרון 19 יקוצץ ל-6, כי זה כנראה יקרה כשאתה משחק בחוץ נגד שחקנים שחקנים ותיקים וטובים". על תומפסון אמר קרי: "היה מדהים לראותו אותו קולע 8 מ-9 לשלוש במשחק פלייאוף, הוא היה אגרסיבי ומלא ביטחון בכל זריקה".

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריורס, מול סן אנטוניו. Ronald Martinez, GettyImages
פופוביץ' מקווה שהוא יהיה מנומס במשחק הבא. קרי/GettyImages, Ronald Martinez

סן אנטוניו נמצאת עם הגב אל הקיר נוכח איבוד הביתיות, ואל מול הביטחון העצמי של גולדן סטייט. אמנם שחקני הספרס ומאמנם גרג פופוביץ' כבר ראו ועברו הכול, אבל מאז שזכו באליפות ב-2007 לא רשמו הופעה בגמר ולא מן הנמנע שזה יקרה גם השנה.

"קליי היה מדהים", החמיא מאמן הספרס גרג פופוביץ' לשחקן היריבה, "הרבה מהזריקות שלו היו קשות, מבלי שהתייצב לזריקה, אבל חלק היו פנויות בגלל טעויות שעשינו. זה הפלייאוף. חשבתי שזה מנומס מקרי ותומפסון לא לבעור יחד באותו משחק. אולי במשחק הבא שניהם לא יקלעו, לפחות ככה אני מקווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully