וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווין דוראנט: "כל ההאק-א-מה שמו רק האט אותנו"

טירוף הפלייאוף, סיכום הלילה: כוכב הת'אנדר ביקר את מאמנו ששלח את אשיק לקו, שאק הצטרף. הניקס הגיעו ללוויה ונקברו

מספרי המשחק בין אוקלהומה סיטי ליוסטון (הרוקטס ניצחו 100:107 וצימקו ל-3:2)

* אחרי שאיבד 10 כדורים במשחק הרביעי, ג'יימס הארדן התעשת כשקלע את שבע הניסיונות הראשונים שלו מחוץ לקשת בדרך ל-31 נקודות ב-16 זריקות בלבד מול האקסית.

* עומאר אשיק עומד על ממוצע קריירה של 54% מקו העונשין, ולכן סקוט ברוקס בחר לשלוח אותו לקו פעם אחרי פעם ברבע האחרון, אבל אחרי שהטורקי קלע 8 מ-12 הזריקות שלו מאמן הת'אנדר זנח את השיטה השנויה במחלוקת.

* בשני המשחקים הראשונים בסדרה אוקלהומה סיטי קלעה בממוצע 22.5 נקודות בהתקפות מתפרצות, ובשלושת המשחקים הבאים, ללא ראסל ווסטברוק, הממוצע הזה צנח ל-9 בלבד למשחק.

* קווין דוראנט הוביל את הכדור ב-14 מתוך 19 ההתקפות של הת'אנדר ברבע האחרון, בו לא קלע כלל (0 מ-5 מהשדה). מאז פציעתו של ווסטברוק ממוצע הנגיעות של דוראנטולה בכדור בכל משחק זינק ב-24.

ג'יימס הארדן שחקן יוסטון רוקטס. Christian Petersen, GettyImages
צלף את שבע השלשות הראשונות שלו. ג'יימס הארדן/GettyImages, Christian Petersen

הסדרה שנראתה גמורה בתחילת השבוע נפתחה לחלוטין, ובלילה שבין שישי לשבת הרוקטס יוכלו להשוות ל-3:3 מדהים עם ניצחון ביתי. ג'יימס הארדן שאיפס את הידית גילה בסיום שהוא בילה יום שלם בשינה לפני המשחק, והסביר את השינוי שעבר: "פשוט ניסיתי לצאת למגרש ולתת את כל מה שיש לי. ניסיתי לא לחשוב על העובדה שאם נפסיד נלך הביתה, והזריקות שלי צללו פנימה. שיחקנו ללא לחץ, וזה צריך להיות הלך הרוח שלנו גם במשחק הבא. אנחנו מדורגים 8 ואף אחד לא מצפה מאיתנו לנצח, ופשוט צריך לתת את מה שאפשר לתת".

מאמנו קווין מקהייל פצח במונולוג נרגש כשנשאל האם להיעדרותו של ווסטברוק יש השפעה מכריעה על המהפך בסדרה: "אני בטוח שהוא חסר להם בכל מקום. איך הוא לא יהיה חסר להם? הוא אחד השחקנים הטובים בליגה. הוא בטח חסר להם בחדר ההלבשה, בחימום, באוטובוס, במטוס, בהגנה, בהתקפה, שכחתי משהו?".

ראסל ווסטברוק שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר צופה במשחק של קבוצתו מהיציע. Christian Petersen, GettyImages
חסר בכל פינה. ראסל ווסטברוק ביציע/GettyImages, Christian Petersen

אצל הת'אנדר, קווין דוראנט סיים עם 36 נקודות אבל נותר אובד עצות מול 14 השלשות של הרוקטס, עליהן אמר: "הסל הולך ונהיה גדול וגדול יותר עבורם בכל משחק". דוראנטולה אף לא היסס להשמיע ביקורת פומבית על החלטתו של מאמנו לשלוח את עומאר אשיק לקו באופן מכוון ברבע האחרון. "כבר היינו בדרך חזרה, ואז כל ההאק-א-מה שמו האט את הקצב". גם שאקיל אוניל, שמכיר היטב את התופעה, ביקר אותה בתפקידו כפרשן באולפן רשת TNT ואמר: "כשעושים לך את זה פעם אחרי פעם, אתה מפתח סוג של קצב בזריקות מהקו. אני זוכר שאהבתי כשעשו לי את זה".

ברוקס עצמו התנער במהירות מהשיטה שיזם ואמר: "זו לא אסטרטגיה שאנחנו משתמשים בה לעתים קרובות. תנו לאשיק קרדיט, הוא התעלה וקלע את הזריקות מהקו. הם נותנים לנו הזדמנויות לקלוע, כשהם סותמים את הצבע ומשאירים אותנו לזריקות מבחוץ, אבל אנחנו צריכים למצוא גם דרך להגיע לסל".

קווין דוראנט שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר. Christian Petersen, GettyImages
"הסל הולך ונהיה גדול וגדול יותר עבורם בכל משחק". קווין דוראנט/GettyImages, Christian Petersen

מספרי המשחק בין ניו יורק לבוסטון (הסלטיקס ניצחו 86:92 וצימקו ל-3:2)

* כמו יוסטון, גם בוסטון מנסה להפוך לקבוצה הראשונה בתולדות ה-NBA שחוזרת מפיגור של 3:0 לניצחון בסדרת פלייאוף.

* הסלטיקס הם הקבוצה ה-11 בלבד אי פעם שחזרה מפיגור של 3:0 ל-3:2, ורק שלוש מתוך העשר שקדמו לה כפו משחק שביעי, כששלושתן הפסידו בחוץ במשחק הקובע.

* קווין גארנט הפך לשחקן הראשון שרושם לפחות 15 נקודות, 15 ריבאונדים ו-5 אסיסטים נגד הניקס במשחק פלייאוף מאז סקוטי פיפן ב-1994, כשקדמו לו לארי בירד ב-1990 ומייקל ג'ורדן ב-1989.

* כרמלו אנתוני קולע בסדרה 29% מהשדה במצבים של בידוד באחד על אחד לעומת 46% בזריקות שהגיעו ממהלכים קבוצתיים. הלילה המאזן של מלו עמד על 3 מ-12 במצבי בידוד.

* ג'ייסון קיד הפך לרכז הרביעי בלבד ב-20 השנים האחרונות שמשחק יותר מ-20 דקות (21) במשחק פלייאוף מבלי לרשום אף נקודה ואף אסיסט.

ג'יי אר סמית' שחקן ניו יורק ניקס. Al Bello, GettyImages
"אנחנו היינו אלה שנקברנו". ג'יי אר סמית'/GettyImages, Al Bello

פרק נוסף נרשם הלילה ביריבות ההיסטורית בין שתי הקבוצות, כשקניון מרטין הנחה את שחקני הניקס להגיע לאולם לבושים בשחור, כדי להלבש כראוי למה שעתיד להפוך ל-"לוויה של הסלטיקס". אלא שהירוקים נלחמו על חייהם ושלחו את הסדרה בחזרה לבוסטון למשחק השישי בלילה שבין שישי לשבת. "זה באמת היה נראה כמו לוויה, רק שאנחנו היינו אלה שנקברנו", אמר ג'יי אר סמית', שסיים עם 14 נקודות ב-3 מ-14 מהשדה.

"אנחנו עדיין בפיגור, והמצב המנטלי שלנו חייב להיות כזה של קבוצה עם הגב לקיר", אמר קווין גארנט, שכיכב עם 16 נקודות ו-18 ריבאונדים. "הוא לא יכול להיות אחר. הם הלכו ודיברו, ואנחנו שתקנו. אנחנו הכנסנו את עצמנו למצב הזה ועכשיו אנחנו צריכים לטפס בחזרה למעלה".

כרמלו אנתוני, שקלע 22 נקודות ב-8 מ-24 מהשדה, סיכם: "אמרתי לכם מהמשחק הראשון שזה לא הולך להיות טיול. ידענו שהם יילחמו וזה מה שהם עושים עכשיו. הם הכניסו לנו כמה אגרופים, והגיע הזמן שנעשה את אותו הדבר להם". מאמנו מייק וודסון הוסיף: "אני חושב שאנחנו בסדר. כמובן שהיינו שמחים לסגור את הסיפור כאן בבית אבל אף אחד לא אמר שזה יהיה קל".

שחקן ניו יורק ניקס, כרמלו אנתוני. רויטרס
הגיע הזמן לכמה אגרופים. כרמלו אנתוני/רויטרס

מספרי המשחק בין אינדיאנה לאטלנטה (הפייסרס ניצחו 83:106 ועלו ל-2:3)

* כמו ארבעת המשחקים הקודמים בסדרה, גם המשחק הזה הסתיים בניצחון של הקבוצה הביתית בפער דו ספרתי.

* הפייסרס קלעו ב-50% מהשדה, והעלו את מאזן הקליעות הביתי שלהם בסדרה ל-47%, לעומת 32% במשחקי החוץ. ההבדלים בין הבית לחוץ ניכרים גם בממוצע הנקודות (108.7 לעומת 80) והאחוזים מהשלוש (38% לעומת 22%).

* דייויד ווסט שהיה המצטיין במשחק הפך בעצמו פיגור של 31:28 ברבע השני ליתרון 31:36 עם שמונה נקודות רצופות, ומאותו שלב אינדיאנה לא פיגרה עד הסיום.

פול ג'ורג' שחקן אינדיאנה פייסרס. Joe Robbins, GettyImages
מי תשבור את הקרח? פול ג'ורג'/GettyImages, Joe Robbins

הסדרה הכי פחות מותחת עד כה בפלייאוף מציגה שתי קבוצות שלא מסוגלות לאתגר את יריבתן מחוץ לביתן. כך אינדיאנה המשיכה לטייל באולמה הביתי עם עוד ניצחון קליל, לפני החזרה לאטלנטה במשחק השישי בו ינסו הפייסרס לקטוע רצף של 13 הפסדים רצופים בג'ורג'יה ולהימנע מחזרה לאינדי למשחק שביעי ומכריע.

"היינו צריכים לבסס מחדש את הביטחון שלנו", אמר המאמן פרנק ווגל. "אנחנו עדיין קבוצה צעירה, ולא האמנו מספיק ביכולת שלנו להאיט אותם". פול ג'ורג', שרשם 21 נקודות ב-7 מ-8 מהשדה אחרי שקלע 21 ב-6 מ-16 במשחק הקודם, הוסיף: "ככה זה בפלייאוף, וטוב ששתי הקבוצות יודעות עד כמה ניצחונות בית חשובים. מה שמכריע סדרות הוא מי מתעלה במשחקי חוץ, ואף אחד עדיין לא עשתה זאת בסדרה הזו".

ג'ף טיג, שקלע 3 מ-16 מהשדה, סיכם את הטעויות של ההוקס: :"אנחנו צריכים לדחוף את הכדורים פנימה לאל ולג'וש, וכשיש לנו הזדמנויות צריך לחדור לצבע כדי לנסות להשיג נקודות. אנחנו חייבים לקלוע טוב יותר בהמשך, וכמובן שגם אני באופן אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully