וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונטה: "לא רואה איטלקית זוכה באלופות בשנים הבאות"

אחרי ההדחה מהצ'מפיונס, מאמן יובה תוקף את הכדורגל האיטלקי: "מצחיק אותי כשאומרים שעם כמה החתמות נזכה"

מאמן יובנטוס אנטוניו קונטה יוצא בביקורת נגד הכדורגל האיטלקי. האלופה האיטלקית שלטה לחלוטין בסרייה A ונראתה דומיננטית, אבל הודחה מליגת האלופות עם הפסד כפול מול באיירן, בקלילות לא נעימה וביחס שערים 4:0 אחרי המפגש הכפול.

"אני לא רואה קבוצה איטלקית זוכה בליגת האלופות בשנים הקרובות", אמר קונטה, שמזהיר כי קבוצות מארץ המגף יתקשו לעמוד בעוצמה של ריאל מדריד וברצלונה, הקבוצות ממנצ'סטר, או פריס סן ז'רמן והגרמניות.

אנטוניו קונטה מאמן יובנטוס. GettyImages
ההדחה ברבע הגמר הובילה להבנה לגבי מצב יחסי הכוחות ביבשת. קונטה/GettyImages

"מצחיק אותי כשאני שומע שעם עוד שתיים או שלוש החתמות נוספות לקבוצה, יובנטוס תוכל לזכות באליפות אירופה. הכדורגל האיטלקי הגיע לנקודת קיפאון, וזה מה שצריך להדאיג את כולם", אמר קונטה, "מתי הייתה הפעם האחרונה שקבוצה מאיטליה הגיעה לחצי הגמר? אני חושב שכולם צריכים לדחוף קדימה יחד ולשנות דברים בכדורגל האיטלקי. כשאני אומר לכולם אני מתכוון למועדונים, לאוהדים, לתקשורת ולמוסדות הכדורגל שלנו".

קשר באיירן מינכן פרנק ריברי (ימין) מול שחקן יובנטוס ארתורו וידאל (שמאל). רויטרס
אירופה מתרחקת מאיטליה. ריברי מול וידאל/רויטרס

דבריו של קונטה מגיעים גם על רקע האנדרלמוסיה ששוררת בכדורגל האיטלקי, שלפעמים מזכיר את הליגות בדרום אמריקה ולא מרמז שמדובר בענף של אימפריית כדורגל שזכתה ארבע פעמים באליפות העולם וקבוצותיה הן מהמעוטרות והגדולות בתבל. אינטר, לדוגמה, התלוננה השבוע נגד השופטים אחרי שהפסידה 4:3 לאטלאנטה ורמזה על תאוריית קשר נגדה; שישה בני אדם נפצעו לפני ובמהלך הדרבי של רומא ביום שני וביציעי האולימפיקו התגלו קרחות; לאציו נקנסה פעמיים עקב גזענות אוהדיה ותארח את הגומלין הערב (חמישי) נגד פנרבחצ'ה בליגה האירופית ללא קהל; קליארי תשחק ביום ראשון הקרוב את משחק הבית שלה נגד אינטר בטרייסטה, המרוחקת כ-1,000 קילומטרים מסרדיניה, עקב סכסוך עם הרשויות על בעיות הבטיחות במגרשה.

הג'נרל מנג'ר של יובנטוס ג'וזפה מארוטה גיבה את מאמנו. "יש מועדונים כמו באיירן מינכן, שהכנסתם כפולה ממועדונים איטלקיים כמו מילאן, אינטר ויובנטוס", אמר, "באיירן יכולה לקנות שחקן ב-40 מיליון יורו, סכום שבאיטליה קונים בו שלושה-ארבעה שחקנים. יובנטוס התחילה דרך חדשה עם בניית האיצטדיון, אבל קבוצות אחרות רחוקות מזה".

יובנטוס רק עשירית באירופה עם הכנסות של 195.4 מיליון אירו, בעוד שבאיירן מרוויחה 323 מיליון אירו, ואילו ברצלונה (483 מיליון) וריאל מדריד (מעל 500 מיליון) נמצאות הרחק למעלה בצמרת טבלת המרוויחות.

ג'אנלואיג'י בופון שוער יובנטוס לצד לאונרדו בונוצ'י. רויטרס
"באיירן יכולה לקנות שחקן ב-40 מיליון יורו, סכום שבאיטליה קונים בו שלושה-ארבעה שחקנים". בונוצ'י ובופון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully