וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקה: "גם כשהוא צולע מסי עושה את העבודה"

בלם ברצלונה הצביע על האיש שהביא לשינוי נגד פ.ס.ז' ולעלייה לחצי הגמר. וייה: "הוא הטוב בעולם". היינקס: "הגיע לנו לעלות"

תמונת העולות לחצי גמר ליגת האלופות הושלמה אמש (רביעי) עם שני קרבות ענקיים בין ברצלונה לפ.ס.ז' ובין באיירן מינכן ליובנטוס. בבירת קטאלוניה, ברצלונה החסירה פעימה כשנקלעה לפיגור מול פס.ז', שהיה מדיח אותה, אך פדרו הציל אותה עם שער שהעניק לה את הכרטיס. באיטליה, באיירן לא רק שמרה על היתרון 0:2 מהמפגש הקודם, אלא ניצחה שוב באותה תוצאה והמשיכה את העונה הנפלאה שלה.

ברצלונה עלתה לחצי גמר אירופי בפעם ה-29 בתולדותיה, בדיוק כמו ריאל מדריד שתהיה גם היא בהגרלה. באיירן מינכן מדורגת במקום השלישי עם 23 חצאי גמר. ביום שישי הקרוב ייקבעו המפגשים הבאים בהגרלה, בה נכללת לצד ברצלונה, ריאל ובאיירן גם דורטמונד. שתי הספרדיות הגדולות ושתי הגרמניות הבכירות. מה שבטוח, אלו הולכים להיות חצאי גמר פשוט ענקיים.

פדרו שחקן ברצלונה חוגג, מאחוריו דויד וייה. רויטרס
הציל את ברצלונה. פדרו/רויטרס

בקטאלוניה עסקו השכם וערב בסוגיית כשירותו, או אי כשירותו של ליאונל מסי הפצוע, וכמה שהם צדקו. אחרי מחצית ראשונה מנומנמת משהו, פ.ס.ז' הותירה את הקמפ נואו בהלם, כשחאבייר פסטורה כבש לאחר דאבל פס נהדר עם זלאטן איברהימוביץ', שחזר לקאמפ נואו בו שיחק בעבר. ואז הגיע מסי, שנכנס כמחליף, ובדקה ה-71 היתל בשחקני ההגנה של פ.ס.ז', השאיר לדויד וייה, שמצא את פדרו שכבש והרגיע אצטדיון שלם. ברצלונה בחצי גמר שישי ברציפות באלופות.

"מסי הציל את ברצלונה", כתבו בתקשורת המקומית וגם פדרו הנרגש ידע למי להודות בסיום: "מסי שחקן חשוב והוא עשה מאמץ נהדר כשנכנס כמחליף. הוא היה הקטליזטור. השתפרנו אחרי שהוא נכנס ואנחנו חייבים להודות לו. זה לא משנה לו את מי נקבל בחצי הגמר, כל הקבוצות בהגרלה קשות מאוד".

גם דויד וייה יודע מה הכריע את המשחק: "מסי הוא השחקן הכי טוב בעולם, והוא יכול לשנות את המשחק רק מהנוכחות שלו על המגרש. אנחנו חייבים להעריך את המחויבות שלו לקבוצה, על כך שנכנס גם כשהוא פצוע. עכשיו אנחנו יודעים שמול כל יריבה שתוגרל מולנו בחצי הגמר - ריאל, באיירן או דורטמונד - יהיה קשה מאוד".

ג'רארד פיקה אמר: "המועדון הזה הראה הרבה איכויות בשנים האחרונות. אנחנו ראויים להיות שוב בחצי הגמר. מסי הוא השחקן הטוב בעולם, זה לא משנה אם הוא מעט פצוע. הוא יכול לשנות הכול. ידענו שנצטרך אותו על המגרש. לא אכפת לי מול מי נהנה בחצי הגמר. הגרמניות חזרות מאוד ולריאל יש את אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה שלה".

ליאונל מסי שחקן ברצלונה עם מאמנו טיטו וילאנובה. רויטרס
יכול להירגע. טיטו וילאנובה עם ליאונל מסי/רויטרס

מנגד, בפריס סן ז'רמן סיכמו קמפיין מוצלח על אף ההדחה. המאמן קרלו אנצ'לוטי כבר חושב על העונה הבאה: "בנינו יסודות טובים מהם נוכל להשתפר בשנה הבאה. שיחקנו 10 משחקים בליגת האלופות והפסדנו רק אחד, נגד פורטו. פגשנו כמה מהקבוצות החזקות באירופה וצברנו ניסיון. המטרה בעונה הבאה תהיה להתקדם מעבר לרבע הגמר".

מגן פריס סן ז'רמן כריסטוף ז'אלה אמר: "השקענו מאמץ אדיר הערב. לא פחדנו מהם ודבקנו במשחק שלנו, בזמן שברצלונה הייתה עצבנית ולא הייתה רחוקה מהדחה".

השוער המאוכזב סלבטורה סיריגו הוסיף: "שיחקנו ממש טוב. אנחנו גאים, גם אם יש לנו כמה חרטות".

נאסר אל חלאיפי, מבעלי פריס סן ז'רמן: "אנחנו מאוכזבים אך גאים בקבוצה. עשינו מסע יפה, לא הפסדנו לברצלונה, הקבוצה הטובה בעולם, והפסדנו רק משחק אחד בכל המפעל. אנחנו מרוצים גם מאנצ'ולטי, שעושה עבודה מצוינת, אנחנו בדרך לאליפות בצרפת. אנחנו מצפים לעתיד יפה למועדון".

אריאן רובן חוגג עם שחקני באיירן מינכן. AP
לא כוחות. שחקני באיירן חוגגים/AP

יובנטוס קיוותה לחולל עוד נס ולהתאושש מפיגור 2:0 מהמשחק הראשון מול באיירן מינכן, אך הבווארים, שנמצאים בעיצומה של עונה פשוט פנטסטית חגגו 0:2 גם בטורינו והיו ליחידים ברבע הגמר שניצחו בשני המשחקים. הכי חלק שיש.

המאמן יופ היינקס, שידע להוריד את שחקניו לקרקע אחרי הבטחת האליפות בשבת, הסביר: "זה לא פשוט עבור השחקנים להיות ממוקדים במשחק ארבעה ימים אחרי הזכייה באליפות. זה היה המצב ב-20 הדקות הראשונות, בהן איבדנו כדורים בקלות והמשחק שלנו לא שטף מבחינה התקפית. השתלטנו על המשחק לאט לאט והשתפרנו במחצית השנייה. בסופו של דבר, אנחנו ראויים לניצחון".

"שיחקנו כמו במינכן וזה היה מכריע", הסביר מריו מנדז'וקיץ', כובש השער הראשון של באיירן. "הייתה אווירה נהדרת, לא היה קל והיינו חייבים לגלות סבלנות. אני שמח שכבשתי, אבל עוד יותר שמח שעברנו שלב. עדיין לא סיימנו".

אריאן רובן סיכם: "אם ניצחנו 0:2 במגרש של יובנטוס, אז עשינו תוצאה מדהימה. זו קבוצה נהדרת, הכי טובה באיטליה, עם הגנה חזקה. הייתה הופעה נפלאה שלנו. היינו מעדיפים להיפרד מדורטמונד בהגרלה, אבל אי אפשר לבחור את הדברים האלה. מה שיהיה, יהיה. חצי הגמר יכלול ארבע קבוצות גדולות, נחמד להיות חלק מזה".

השוער מנואל נוייר הוסיף: "לא היינו צריכים לשחק בצורה התקפית כמו זו ששיחקנו בה במשחק הראשון, אבל כל הזמן היינו תחת שליטה. ניסינו לשנות כמה דברים במחצית השנייה, הניצחון הזה הגיע לנו".

יופ היינקס מאמן באיירן מינכן. GettyImages
לא פשוט להוריד את השחקנים לקרקע. יופ היינקס/GettyImages

בצד המפסיד היה אנטוניו קונטה שאמר: "אני חושב שהקבוצה הטובה יותר העפילה, והם הוכיחו את זה בשני המפגשים. באיירן היא קבוצה מגובשת שעובדת ביחד כבר זמן רב ותמיד מגיעה לשלבים המתקדמים. אני לא חושב שזה מוגזם לקבוע שזו הקבוצה הכי גדולה בכל הזמנים של באיירן. הם מאוד פיזיים, עובדים קשה מאוד והם משחקים עם המון איכות".

"קיבלנו הזדמנות לחזור למפעל הזה אחרי כל כך הרבה שנים, והגענו לרבע הגמר שבעיניי זה הישג מדהים", הוסיף המאמן. "עכשיו אנחנו יודעים שיש לנו דרך ארוכה ודי קשה לעבור. זה לא צריך להרתיע אותנו, אבל זה צריך לעזור לנו לשמור את הרגליים על הקרקע ולא לדבר על טרבל כבר בקדם העונה. מי שמדבר ככה לא זכה בדבר בחייו. כשהוגרלנו מול באיירן ראיתי בכך הזדמנות לפגוש קבוצה גדולה באמת ולהבין את הפער בינינו לבין הקבוצות הגדולות".

גם אנדראה ברצאלי הודה: "ללא ספק שיחקנו טוב יותר מבמשחק הראשון, אבל באיירן הוכיחה שהיא קבוצה חזקה מאוד, ובטח חזקה יותר מאיתנו. אנחנו צריכים להשתפר כדי להגיע לרמה שלהם, ואולי בזכות עבודה קשה נוכל לעשות את זה. זה היה קמפיין ליגת האלופות הראשון שלנו זה כמה שנים, והראשון עבור חלק מהשחקנים כאן, בעוד שבאיירן נמצאת ברמה הזו כבר חמש או שש שנים, ואנחנו רק בודקים את המים".

אנדראה פירלו שחקן יובנטוס. AP
אכזבה גדולה ליובנטוס. אנדראה פירלו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully