וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיוויל זכתה בטורניר המכללות

הקרדינלס גברו 76:82 על מישיגן אחרי שמחקו פיגור 12 נקודות, ריק פיטינו עשה היסטוריה: "אלו השחקנים הכי קשוחים שאימנתי"

לואיוויל זכתה הבוקר (שלישי) בפעם השלישית בתולדותיה בטורניר המכללות, לאחר שגברה 76:82 על מישיגן בגמר ה-NCAA. לואיוויל מחקה פיגור 12 נקודות הפרש מהמחצית הראשונה, והבטיחה את הזכייה בשנה ה-75 לטורניר היוקרתי, אחרי שכבר עשתה זאת ב-1980 וב-1986.

שחקני לואיוויל חוגגים זכייה בטורניר המכללות מול מישיגן. רויטרס
עונה מדהימה לקרדינלס. המנצחים והמפסידים/רויטרס

עבור הקרדינלס זה סיום מושלם לשנה נהדרת, אחרי שהקבוצה של ריק פיטינו, שהפך למאמן הראשון בהיסטוריה שמוביל שתי קבוצות שונות לאליפות אחרי שעשה זאת עם קנטאקי ב-1996, עשתה דרך מרשימה לפיינל פור עם רצף של עשרה ניצחונות רצופים, כולל הזכייה בטורניר הביג איסט, והייתה המדורגת ראשונה היחידה מבין ארבעת האזורים שהגיעה למעמד הפיינל פור באטלנטה, עם מאזן מצוין 5:35.

גיבור הניצחון היה לוק הנקוק, שקלע את כל חמש השלשות שלו, והוליך את קלעי המנצחת עם 22 נקודות גדולות. פייטון סיבה הוסיף 18 משלו, צ'יין בהנן קלע 15 וקלט 13 ריבאונדים, כולל 8 בהתקפה. מנגד, טריי ברק קלע 24 נקודות למישיגן (8:31), שהגיעה לפיינל פור לראשונה מאז 1993, אז ה"פאב-פייב" האגדית הצעידה אותה למעמד היוקרתי. ספייק אלברכט קלע 17 למפסידים.

פייטון סיבה (משמאל), מונטרזל הארל, לואיוויל קרדינלס. רויטרס
בפעם השלישית. לואיוויל/רויטרס
קווין וור, מכללת לואיוויל. רויטרס
לא שכחו אותו. וור/רויטרס

עבור פיטינו אלו ימים מרגשים. כמה שעות לפני הזכייה הוא הוכרז כאחד המצטרפים החדשים להיכל התהילה, כמה ימים לפני כן הסוס שלו זכה במירוץ חשוב בדרך ל"קנטאקי דרבי", וכמה ימים לפני כן הבן שלו קיבל תפקיד מאמן ראשי במינסוטה.

"אלה 13 השחקנים הכי קשוחים שאימנתי בחיי", אמר פיטינו על חניכיו, שחזרו מפיגור 12 גם מול וויצ'יטה. כעת פיטינו טוען שיעמוד בהבטחתו, ויעשה קעקוע לכבוד הזכייה. גם קווין וור, כמובן, שהפציעה שלו הסעירה את כל ארה"ב, חגג עם חבריו את הניצחון. "אלה האחים שלי, והם עשו את העבודה", אמר, "אני גאה בהם, פשוט גאה".

מונטרזל הארל, לואיוויל קרדינלס. רויטרס
שוב חזרו מפיגור. הקרדינלס/רויטרס

מנגד, במישיגן שוב מאוכזבים. כמו ה"פאב פייב", גם הפעם שחקן השנה טריי ברק וחמישייה שכוללת שלושה פרשמנים פספסו במשחק המכריע של העונה. "הרבה אנשים לא ציפו שנגיע לכאן בכלל", אמר ברק, "נלחמנו, אבל לואיוויל היו טובים יותר, והם ראויים לתואר".

הגמר סיים את עונת המכללות עם הממוצעים הכי נמוכים זה שנים ארוכות: 67.49 נקודות בממוצע לקבוצה בטורניר (הכי נמוך מאז 1951/52), ו-43.3 אחוזי קליעה מהשדה (הכי נמוך מאז 1964/65).

מאמן לואיוויל ריק פיטינו. רויטרס
יעמוד בהבטחתו, ויעשה קעקוע. פיטינו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully