וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניון: "אוואט החזיר את העכברים לחורים שלהם"

27.3.2013 / 7:00

קפטן הנבחרת שוחח ביחידות עם גוטמן בנושא שיתופו והגיב על היחס לשוער מאיורקה. בכיר בנבחרת: "הגיע הזמן לכדורגל יעיל, לא כזה שישאיר אותנו בבית אחרי חצי קמפיין". נאתכו: "פורטוגל? נחשוב עליה לפני שנמריא לליסבון". הנבחרת עדיין אחרונה מבין הסגניות

דקות לאחר שריקת הסיום של הניצחון של ישראל בצפון אירלנד (0:2), בנבחרת התפנו כדי לדבר על תמונת המצב בבית ו', ממנה עולה שהיא תהיה חייבת לחולל הפתעה גדולה בליסבון כדי להעפיל לשלב ההצלבה של מוקדמות המונדיאל. בנבחרת יודעים שיהיו חייבים להשיג לפחות נקודה במשחק בפורטוגל כדי לשמור על הסיכויים להעפיל לשלב הבא, וזאת בהנחה שזאת לא תנצח במשחקה הביתי בחודש יוני מול רוסיה. "לדבר על העפלה בשלב כזה זה עדיין רחוק", אמר אתמול המאמן אלי גוטמן. האחרון שוחח בקצרה עם שחקניו לאחר המשחק ("גאה להיות מאמן הנבחרת כשיש לי שחקנים כמוכם"), אבל עוד קודם לכן, לפני ארוחה קבוצתית שקיימה הנבחרת הוא שוחח ביחידות עם הקפטן יוסי בניון. השיחה עסקה בנושא שיתופו של הקפטן במשחק.

אלי גוטמן, מאמן נבחרת ישראל. GettyImages
זה אפשרי? אלי גוטמן/GettyImages

מלבד המשחק מול פורטוגל ב-11 באוקטובר, לנבחרת ישראל מצפים משחקים מול אזרבייג'אן (6.9, בית), רוסיה (10.9 חוץ) ולאחריו משחק שינעל את הקמפיין מול צפון אירלנד (15.10, בית). פורטוגל תארח בחודש יוני את רוסיה ובהמשך תצא למשחק חוץ בצפון אירלנד ותארח במחזור האחרון את לוקסמבורג. אחד השחקנים בנבחרת אמר: "כולם בדעה שגם אנחנו וגם פורטוגל ננצח את הקטנות. קשה להאמין ששתי הנבחרות ינצחו את רוסיה ולכן המאבק הישיר על כרטיס להצלבה יהיה המשחק בפורטוגל באוקטובר.

"הגיע הזמן שהנבחרת תשחק כדורגל יעיל שמביא נקודות, לא כזה שישאיר אותנו בבית אחרי חצי קמפיין", אמר גורם בכיר בנבחרת. "אפשר לעשות הפתעה בליסבון, אבל קודם צריך לנצח את אזרבייג'אן". לאחר הניצחון נראה כי גוטמן ועוזרו יוסי אבוקסיס יחליטו לקבע את שיטת המשחק והמערך של הנבחרת, שכולל שחקן נוסף בין הבלמים לקישור. הנבחרת תשחק כך ברוסיה ופורטוגל, אך כרגע קשה להעריך אם המערך יישמר גם מול אזרבייג'אן.

בכל מקרה, גם המקום השני עדיין לא יבטיח לישראל עליה. מבין תשע הסגניות, רק שמונה יעלו למשחקי ההצלבה וישראל ממוקמת כרגע אחרונה (במאזנה חמש נקודות בלבד, משום שהמשחקים מול לוקסמבורג האחרונה אינם נחשבים לספירה), עם אותו מספר נקודות כמו לנבחרת אוסטריה.

עדן בן בסט חוגג, נבחרת ישראל. GettyImages
בונים עליו להמשך הקמפיין. בן בסט/GettyImages

מי שבוודאי יכול להיות מרוצה ממעמדו בנבחרת הוא החלוץ עדן בן בסט, שכבש את שערו הרביעי במוקדמות המונדיאל, שני בתוך ארבעה ימים למרות מתיחה ממנה סבל לפני המשחק, וגרם לאלי גוטמן לבנות עליו להמשך הקמפיין. בן בסט כבש בכל ארבעת המשחקים בהם פתח בקמפיין, וזאת מבלי להחשיב את משחק הידידות מול פינלנד בו פתח בהרכב וכבש. תומר חמד שלא שיחק אתמול הוא שני בטבלת הכיבושים של מוקדמות המונדיאל באירופה עם שישה, כשרק אדין דז'קו הבוסני מקדים אותו עם שבעה.

בנבחרת חזרו אתמול לגבות את השוער דודו אוואט. גורם בנבחרת אמר אמש: "אוואט לקח ללב את מה שקרה במשחק הזה ובמהלך כל השבוע ניסה לשמור על שקט כדי להחזיר במגרש. אם לא הוא, הנבחרת הייתה כבר היום מחוץ לתמונה". הקפטן יוסי בניון יצא להגנת חברו. "זה היה ניצחון חשוב במגרש קשה נגד נבחרת אגרסיבית מאוד", אמר בניון לוואלה! ספורט. "הבקענו שני שערים בשני מהלכים יפים של כדורגל. אבל מי שניצח את המשחק היה דודו אוואט. הוא היה מצוין לאורך כל המשחק. היום הוא החזיר את כל העכברים בחזרה לחורים שלהם".

דודו אוואט, שוער נבחרת ישראל,. דרור פיקלני
בניון: "הוא ניצח את המשחק". אוואט/דרור פיקלני

חלק מהשחקנים התלוננו על תנאי המגרש בבלפסט. כמה מהם טענו כי המגרש היה בוצי ולכן היה קשה מאוד לפתח משחק טכני. ביבראס נאתכו אמר בהקשר הזה: "היה משחק קשה מאוד. תנאים קשים מאוד. זה אחד המגרשים היותר קשים ששיחקתי מהם, אבל מה שחשוב זה רק הניצחון. הקור לא היה בעייתי, אליו אני רגיל. זה לא מגרש לכדורגל יפה אז ניצחנו בכוח. זה היה מגרש בוצי וקשה. אבל זה כבר מאחורינו".

"הסיכויים לא השתנו וכרגע זה לא מה שחשוב לנו", ניתח נאתכו את תמונת הבית. "ניצחנו משחק שלא היינו מנצחים בעבר. רואים את הדרך של הנבחרת גם מבחינת האופי. נבחרת פורטוגל? לפני שנמריא לליסבון, נחשוב על ליסבון".

הנבחרת תגיע הבוקר לנמל התעופה בבלפסט, משם תמריא חזרה לישראל. הנבחרת צפויה לנחות בשעה 17:45, כשפחות משעתיים אחר כך (19:30) היא תערוך מסיבת עיתונאים בהשתתפות אלי גוטמן ואחד משחקני הנבחרת בתא הכבוד ברמת גן.

שחקן נבחרת ישראל ביברס נאתכו מול שחקן נבחרת צפון אירלנד סטיבן דייויס. AP
"הסיכויים לא השתנו וכרגע זה לא מה שחשוב לנו". נאתכו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully