וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: אוצר לאומי

24.3.2013 / 7:00

דז'קו הוא הרבה יותר מ'סופר סאב' בבוסניה, צרפת גילתה מחדש את ולבואנה ולדנמרק יש ויקינג בניחוח איטלקי. נבחרת המחזור עם מצטייני משחקי הנבחרות, כולל העתיד המבטיח של הולנד ובלגיה

הליגות פינו את הבמה בסוף השבוע למשחקי מוקדמות המונדיאל, ונבחרת המחזור של וואלה! ספורט לא נותרה מאחור. 11 המצטיינים באזור האירופי (עם השחקנים מדרום אמריקה והקורא ליאונל מסי, הסליחה) נמצאים כאן, ביניהם השוער המבטיח של בלגיה, אחד הכוחות העולים של הולנד, הוויקינג עם הקלאסה האיטלקית מדנמרק והאיש שעצר את ספרד המאיימת. יחד איתם גם הקלף המפתיע של דידייה דשאן, הגיבור של הדרבי הבלקני ומלך שערי המוקדמות שהשאיר את תומר חמד מאחור.

מתיו ולבואנה שחקן נבחרת צרפת. AP
פרק חדש ביחסים הסבוכים שלו עם דידייה דשאן. מתיו ולבואנה/AP

שוער

טיבו קורטואה - בלגיה

20 שערים ספגה בלגיה ב-10 משחקים במוקדמות 2010. 15 היא ספגה במוקדמות יורו 2012. נכון לעכשיו, במאזנה שער חובה בודד בחמישה משחקים והיא נאבקת על ראשות בית א' עם קרואטיה. אדן הזאר, מרואן פלאיני ואפילו שחקני הגנה כמו יאן ורטונגן, וינסנט קומפני ותומאס ורמאלן זוכים למירב התהילה הודות להתבלטותם בפרמיירליג, אבל השיפור הדרמטי בנושא הספיגות נזקף קודם כל לזכותו של טיבו קורטואה. שוער אתלטיקו מדריד לא מפסיק להתקדם. מול מקדוניה הוא הציל את נבחרתו כבר אחרי חצי דקה עם עצירת ענק של נגיחה מקרוב של אדיס יאחוביץ', והמשיך עם מניעת שער מאיבן טריצ'קובסקי. השער הראשון של בלגיה הגיע אחרי בעיטת שוער ארוכה של קורטואה, שלקראת סיום הוסיף עוד שתי הדיפות נהדרות. גם אדן הזאר ידע בסיום להחמיא למי שעשוי לחבור אליו בצ'לסי בקרוב: "הוא שמר עלינו במחצית הראשונה. בלעדיו לא היינו מנצחים".

שחקני נבחרת בלגיה עם השוער טיבו קורטואה. AP
בלעדיו זה לא היה קורה. שחקני נבחרת בלגיה עם טיבו קורטואה/AP

הגנה

מגן ימני: דריל ינמאט - הולנד

המהפכה של לואיס ואן חאל בסגל ההולנדי באה לידי ביטוי קודם כל בחוליית ההגנה. לרביעייה מיורו 2012 אין זכר (לפחות בהרכב). במקומה יש בעיקר ילדים, ורובם מגיעים דווקא מפיינורד. שלושה מהארבעה שאיישו את החלק האחורי ב-0:3 על אסטוניה היו חניכים של רונאלד קומאן - אחד שיודע משהו על הגנה ומכיר היטב גם את חולצת הנבחרת. ברונו מרטינס אינדי וסטפן דה פריי בני ה-21 תופקדו יחד כבלמים וגילו יציבות, בעוד שחקן הרכש דריל ינמאט היה המצטיין על המגרש. בניגוד לשני הראשונים שגדלו בפיינורד, ינמאט הגיע בקיץ מהירנביין ומיד הפך לשחקן מפתח בקבוצה מרוטרדאם. גם ואן חאל התלהב ומול אסטוניה קיבל ממנו פריצות מסחררות באגף הימני. המגן בן ה-23 בישל במבצע נהדר לרפאל ואן דר וארט בדקה ה-47, הוסיף עוד אסיסט עם הרמה מדויקת לעבר רובין ואן פרסי שהמשיך מהאוויר, ולא היה רחוק מבישול שלישי. העתיד של הולנד נראה מבטיח.

בלם: סימון קיאר - דנמרק

מרכז ההגנה שלנו כולו סקנדינבי. דנמרק שיקמה את מעמדה בבית ב' ועשתה זאת בעזרת ניצחון ראשון במוקדמות. זה קרה דווקא בצ'כיה, כשהחבורה של מורטן אולסן לא נבהלה מהיעדרותו של ניקלאס בנדטנר המושעה ודהרה ל-0:3 משכנע במגרשה של אחת מיריבותיה הישירות. הדנים התגוננו היטב במחצית הראשונה ולאחר ההפסקה עברו למתקפה שכללה שני שערים מרהיבים, כשבתווך סימון קיאר נגח מעל ידיו המושטות של פטר צ'ך וציין את שערו הבינלאומי הראשון. בלם וולפסבורג השתפר בחלקה השני של העונה והדבר בא לידי ביטוי גם בהתמודדות מול שחקני ההתקפה של צ'כיה. "זו הייתה הופעה של ויקינג, משולבת עם אלגנטיות איטלקית", החמיאו ב'ספורטן' לבלם שעשה את הפריצה במדי פאלרמו ומאז ידע שנים מאכזבות. הפרשן אנדראס קראול הוסיף: "המשחק ה-33 של קיאר בנבחרת היה גם הטוב ביותר שלו. הוא הנהיג את ההגנה עם המון כריזמה".

דריל ינמאט שחקן נבחרת הולנד. AP
חלק מהמהפכה של ואן חאל. דריל ינמאט/AP

בלם: ניקלאס מויסנדר - פינלנד

האם אלופת העולם תידרש לשחק בפלייאוף כדי להגיע לברזיל? בהחלט יכול להיות. ספרד שמטה נקודות יקרות במאבק על ראשות בית ט' ערב המשחק בצרפת, כשלא הצליחה להתגבר על נועלת הבית פינלנד. דויד וייה, מלך שערי ספרד בכל הזמנים, חזר לאצטדיון אל מולינון בתקווה לחגוג לעיני הקהל הביתי שלו באסטוריה, אבל הפינים החסונים הפתיעו עם סנסציה של ממש. הקפטן ניקלאס מויסנדר פיקד על משחק טקטי כמעט מושלם של פינלנד, הסתדר עם ססק פברגאס, וייה וגם אלברו נגרדו שנכנס כמחליף, והצעיד את נבחרתו לאחת התוצאות המחמיאות בהיסטוריה שלה. בלמה של אייאקס נבחר לשחקן השנה של פינלנד ב-2012 והצדיק זאת עם הופעה מעוררת השראה. הוא אמנם כשל בניסיון לעצור את סרחיו ראמוס שנגח פנימה, אך בנה את ההתקפה שהובילה ל-1:1 וחתם עם מניעת שער מנגרדו. מי זוכר שהנבחרת הזאת הפסידה בנתניה לפני כחודש וחצי?

מגן שמאלי: לייטון ביינס - אנגליה

לפני 20 שנה, במשחק שנערך בבולוניה, ספגו האנגלים את השער המהיר בתולדותיהם ובהיסטוריה של מוקדמות הגביע העולמי. זה קרה דווקא מול סן מרינו. הם לא התקשו לענות ולהביס את היריבה הקיקיונית 1:7, אך אותו שער של דוידה גואלטיירי לא נשכח. בשישי שוב התארחה נבחרת שלושת האריות אצל סן מרינו, הפעם על אדמתה בסראבלה, ודאגה שכל שמונת השערים יפלו באותו צד. השחקנים של רוי הודג'סון השתעשעו בדרך ל-0:8, כל הכוכבים בחלק הקדמי השתתפו בחגיגה ועדיין לייטון ביינס הצליח לבלוט מעל כולם. המגן השמאלי האנרגטי הועדף על פני אשלי קול ולמרות חולשת היריבה נתן להודג'סון עוד חומר למחשבה. ביינס ואשלי יאנג (כבש שער מרהיב) שיתפו פעולה היטב בצד שמאל. המגן של אברטון נהנה מהחופש כדי לבשל את השער העצמי בפתיחה, הכין גול גם לפרנק למפארד והיה מעורב בשני שערים נוספים. זה יספיק כדי לשמור על המקום בהרכב נגד מונטנגרו?

ניקלאס מויסאנדר שחקן נבחרת פינלנד בעימות עם ג'רארד פיקה שחקן נבחרת ספרד. AP
הוציא את הספרדים מהכלים. ניקלאס מויסנדר מרגיז את ג'רארד פיקה/AP

קישור

גילפי סיגורדסון - איסלנד

נשארים בפרמיירליג, אבל חוזרים לסקנדינביה. מאז ה-0:3 בצפון אירלנד בספטמבר 2006 לא רשמה איסלנד ניצחון במשחק חוץ. בקמפיין הנוכחי יש לה כבר שניים כאלה, ועל שניהם חתום גילפי סיגורדסון. הכישרון הצעיר, שהחל בחודש האחרון להיכנס לעניינים גם בטוטנהאם, הבקיע את שער הניצחון באלבניה והגדיל לעשות עם צמד לרשת סלובניה. סיגורדסון סובב כדור חופשי מרהיב לחיבורים בדקה ה-55 והיתל בשומר שלו כדי להשלים את המהפך בלובליאנה עם צמד אישי בדקה ה-78. איסלנד חזק במאבק, לפחות על המקום השני, אבל במשחק הבא מול סלובניה תצטרך להסתדר בלי הכוכב המוצהב, לשמחתם של בני משפחת הנדאנוביץ'. יסמין ספג ממנו ב-1:1 של טוטנהאם מול מאריבור בשלב הבתים של הליגה האירופית, ואילו בן הדוד סמיר נכנע לו בשמינית הגמר עם אינטר ופעמיים נוספות ביום שישי. ההנדאנוביצ'ים יכולים לנשום לרווחה.

אלכסנדר טונב - בולגריה

היעדרותו בגלל פציעה של סטניסלב מאנולב, שחקן המפתח בקישור הבולגרי, אילצה את המאמן לובו פנב לאלתר. למזלו, היריבה הייתה מלטה - כזו שאפשר לערוך מולה ניסויים - ומי שנזרק למערכה היה אלכסנדר טונב. קשרה של לך פוזנאן השתלב היטב ולא הסגיר לרגע כי מדובר במשחקו הראשון בהרכב. גם מזג האוויר המושלג, כר הדשא הקפוא והמגרש הריק לא הפריעו לו. כבר אחרי שש דקות כבש טונב את שער הבכורה שלו במדי בולגריה. השוער האורח סייע לו בשער השני בדקה ה-38 ובמחצית השנייה השלים טונב שלושער עם בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה. היה זה שלושער ראשון של שחקן בולגרי מאז עשה זאת דימיטאר ברבאטוב נגד גאורגיה ב-2009, וטונב מקווה שזה יספיק לו כדי לשמור על המקום בהרכב לקראת דנמרק. "זה שלושער ראשון בקריירה, בתקווה שלא האחרון".

מתיו ולבואנה - צרפת

במשך 45 דקות התעסקו בסטאד דה פראנס בשתיקה הרועמת של קארים בנזמה בזמן נגינת ההמנון. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה החליט מתיו ולבואנה שהגיעה העת לחזור להתרכז בכדורגל. הכדור החופשי המדוד שלו נחת על הראש של אוליבייה ז'ירו ומשם לרשת. אולי היו אלה המדים התכולים החדשים שהזכירו לקשר נמוך הקומה את מארסיי, אבל בכל מקרה רוח היצירה שרתה עליו וצרפת נהנתה בדרך ל-1:3 על גאורגיה. אחרי ששבר את הקרח עם הבישול לז'ירו, ולבואנה כבש בעצמו שער אופייני (החמישי בנבחרת, הראשון במשחק רשמי) עם בעיטה מ-16 מטרים לחיבורים והוסיף גם כדור ארוך מושלם ממנו יצר פרנק ריברי את השלישי. אותו שחקן שדידייה דשאן התעקש (ללא הצלחה) להציב ברשימת ההעברות כשהתמנה למאמן מארסיי ב-2009, הפך לקלף המפתיע שלו דווקא בנבחרת. רומן בהמשכים, שלב הקתרזיס.

גילפי סיגורדסון שחקן נבחרת איסלנד. AP
הסיוט של בני משפחת הנדאנוביץ'. גילפי סיגורדסון/AP

התקפה

איביצה אוליץ' - קרואטיה

למרות קריאות "להרוג את הסרבים" וכרזות שהבטיחו לא לשכוח את המלחמה האיומה, המשחק הטעון בזאגרב עבר בשלום. היה זה מפגש ראשון אי פעם בין קרואטיה לסרביה, בו הקרואטים זכו להניף בגאווה את הדגל שלהם וגם לחגוג ניצחון על היריבה המרה. לכולם היה ברור מי הפייבוריטית, אבל גם סינישה מיכאילוביץ' לא האמין שהמשחק יהיה כה חד צדדי. הרגע היחיד בו שחקניו מילאו אחר ההוראות היה בעת נגינת ההמנון הקרואטי, אותו הם ליוו על פי בקשתו במחיאות כפיים. בכל הקשור לעצירת איביצה אוליץ', הכישלון היה טוטאלי. חלוצה של וולפסבורג נמצא בכושר מצוין, אחרי שכבש בארבעת המשחקים האחרונים במדי קבוצתו. הוא הוכיח זאת גם בנבחרת - תחילה עם בישול מצוין למריו מנדז'וקיץ' שדחק פנימה ולאחר מכן בשער מקרוב שהיה ה-16 שלו עבור קרואטיה. "סרביה כבר לא תהיה במונדיאל", שמחו לאיד בתקשורת הקרואטית, "ותודה לאוליץ' על כך".

אדין דז'קו - בוסניה

במשך כשבע שעות ניצב תומר חמד לבדו בראש טבלת המבקיעים של מוקדמות המונדיאל באירופה. חלוץ נבחרת ישראל כבש נגד פורטוגל את השישי שלו, אבל בערב איבד את הפסגה לטובת אדין דז'קו, שהבטיח לסיים את השבוע בו חגג יום הולדת 27 עם ניצחון, וגם קיים. את מה שלא השכיל לעשות במשחק בפיראוס באוקטובר, עשה חלוץ מנצ'סטר סיטי ליוונים הפעם. ההגנה של פרננדו סנטוס לא מצאה תשובה לדז'קו הגבוה, שניצל את יתרונותיו בעיקר במצבים הנייחים. בדקה ה-29 הוא הקדים את השומר שלו כדי לנגוח את הראשון. הלקח לא נלמד ובדקה ה-53 נכבש השער השלישי באותה צורה בדיוק. דז'קו כבר עם שבעה שערים בחמישה משחקים ובוסניה עם 13 נקודות בראשות בית ז'. בנבחרת שלו דז'קו הוא הרבה יותר מ'סופר סאב'. המונדיאל ההיסטורי קרוב מתמיד.

רומן זוזוליה - אוקראינה

עם מאזן של שער בודד וללא ניצחון בשלושה משחקים, באוקראינה נזכרו בערגה לפני המשחק מול פולין באנדריי שבצ'נקו. החלוץ המעוטר פרש ממשחק אחרי היורו והשאיר חור גדול בחוד האוקראיני. אולי הניצחון הגדול 1:3 בוורשה על השותפה לאירוח יורו 2012, בישר על סתימת החור על ידי רומן זוזוליה, שעל הדרך גם סתם פיות לרבים ממבקריו. באוקראינה טוענים בלגלוג כי השם רומן זוזוליה הוא המקרה היחיד בעולם בו המתעמל (מדליסט כסף מאולימפיאדת סידני) יותר מפורסם מהכדורגלן. הוא לא הכי כישרוני שיש, לעתים גמלוני וגם לא כובש בצרורות במדי קבוצתו, אבל מול פולין זוזוליה ענה בגדול. חלוץ דניפרו ואנדריי ירמולנקו גרמו לכאוס בהגנת המארחים, כשזוזוליה בישל את השער השני במשחק וחתם את התוצאה בבעיטת יעף עם שערו השני במדי הנבחרת. גם באוקראינה הופתעו.

אדין דז'קו שחקן נבחרת בוסניה. AP
שבוע יום ההולדת הושלם. אדין דז'קו/AP

שווים אזכור

דייויד פורד (אירלנד) - בכורה רשמית מוצלחת

מרקו באשה (מונטנגרו) - מחכה לווין רוני

בסטיאן שווינשטייגר (גרמניה) - הארכיטקט

האל רובסון קאנו (ווילס) - ניצחון כפול

חמדי סליחי (אלבניה) - הימם את נורבגיה

פיליפ הוסינר (אוסטריה) - כמו בליגה

תומר חמד (ישראל) - כל כך קרוב

תומר חמד שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
אדין דז'קו דחק אותו מקום אחד לאחור. תומר חמד/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully