וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טימור: "בלילה אבא אמר לי, 'עוד לא הבנת מה עשית'"

4.3.2013 / 7:53

בהפועל תל אביב נדהמו מההצגה של הכוכב הצעיר, שניצח את מכבי בדרבי: "עשה משהו מיוחד". מתן נאור: "זאת זכות גדולה"

צילום ועריכה: דרור פיקלני

לאימון יום שבת של הפועל תל אביב הגיע הדובר נמרוד בוכמן עם בקבוק בירה: "לבר טימור יש יום הולדת 21, הוא סוף כל סוף יכול לשתות", הסביר בוכמן. האדומים צחקו מעט על השחקן החיפאי שלהם, אבל אמש (ראשון), רק 24 שעות לאחר מכן, טימור הוכיח שהוא אכן התבגר ולקח את הקבוצה על הגב בדרך לניצחון על מכבי תל אביב בדרבי, 65:69 לא צפוי.

"ישנתי קצת, שעה שעתיים, אפילו עוד לא יצא לי לראות את המשחק", סיפר הבוקר טימור בגלי צה"ל, "זה היה משחק מצוין של כולנו, באיזשהו שלב הרגשתי טוב, החבר'ה מסרו לי, ופתאום אתה מרגיש בזון. הכל קרה כל כך מהר, אני עוד לא מבין איך. רק במסירה האחרונה לקרטיס הבנתי באמת שזה נגמר. הגעתי הביתה לחיפה רק בשתיים-שלוש, ואבא שלי אמר לי 'עוד לא הבנת מה עשית'. כבר אתמול אמרו לי שעוד אופיע עם המשחק הזה בערוץ הגולד".

ארז אדלשטיין הוסיף על סוד ההצלחה של בר טימור: "הוא ילד חכם, יש לו הורים חכמים, וסוכן חכם, אבי זילברמן. מה שהוא קיבל ממתן נאור ועופר רון בליגה הלאומית אין לזה תחליף. אין הנחות, ולא צריכות להיות הנחות, מי שטוב יפרוץ".

"כל מה ששמעתי מאז שאני פה זה עד כמה בר טימור הוא שחקן נהדר וכמה פוטנציאל יש לו", סיפר בריאן רנדל, שהצטרף להפועל לאחרונה, "הוא עשה משהו מיוחד, כנראה בשביל יום ההולדת שלו. הוא חתיכת שחקן, יש לו הרבה לב ותשוקה, והוא פשוט יודע איך לשחק את המשחק".

קרטיס קלי, שמשחק עם הרכז כבר שנה שנייה, הרשה לעצמו לחייך: "בר טימור סידר לעצמו הרבה מאוד כסף במשחק הזה. כולנו ידענו מה יש לו, אבל צריך להיות ממש גדול כדי לבוא ולתת כזה משחק. בלעדיו לא היינו מנצחים הערב".

שחקן הפועל תל אביב בר טימור חוגג. ברני ארדוב
אין סוף למחמאות. טימור/ברני ארדוב

קשה היה למצוא אופטימיות בהפועל לפני הדרבי. מספר ימים לפני המשחק ניגשו כמה אוהדים לשחקנים וסיפרו להם את סיפורו של צחי בן פורת, אוהד הקבוצה שסובל ממחלה קשה, ושביקש מקבוצת הכדורגל לנצח בדרבי לפני מספר שבועות, אולי כבקשתו האחרונה. אחרי שמבלומפילד לא הגיעה הישועה, החליטו שחקני הכדורסל להקדיש לו בסיום את הניצחון.

"אתה יכול להקליט את הקהל ולהבין את העוצמה שלהם. הם מדהימים, לא חוויתי דבר כזה. מגיע להם שאנחנו נהיה בפיינל פור, אין ספק", אמר רנדל. בהפועל היו גאים בהתנהגות של האוהדים, על אף הפריצה של כמה עשרות לפרקט עם סיום המשחק, "היה אירוע נפלא, קהל למופת, אווירה כמו שצריכה להיות בכדורסל, זו קבוצה נהדרת ויש לנו עתיד", סיכם את היו"ר רמי כהן: "אני עם רנדל, מגיע לקהל הזה פיינל פור".

אם כך, מה השתנה במשחק הזה מהיכולת של הפועל לאחרונה? "בשני המשחקים האחרונים, שהיו המשחקים היחידים שלי בהפועל, הורדנו את הרגל מהדוושה במחצית השנייה, נרגענו משום מה ואיבדנו את הפוקוס", הסביר רנדל, "כל השבוע דיברנו על זה שאנחנו צריכים להיות בפוקוס, ובוגרים. היינו צריכים שקרטיס ודמונטז סטיט יעלו ברמה את המשחק שלהם, וזה מה שהם עשו. כשאנחנו משחקים בצורה כזאת בוגרת, אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן הפועל תל אביב ארז אדלשטיין יחד עם בריאן רנדל. ברני ארדוב
מכוון גבוה. רנדל עם אדלשטיין/ברני ארדוב

קרטיס קלי נוהג להגיע למשחקים של האדומים מעט מתוח. דווקא הפעם, למרות שמדובר היה במשחק גדול, הוא הגיע מחויך: "נלחמנו חזק, האמנו אחד בשני. לפני המשחק הייתי מאוד רגוע משום מה, כשזה קורה לי, אני יודע שמשהו מיוחד הולך לקרות. זאת הפועל תל אביב האמיתית. אנחנו תמיד נלחמים. יש לנו כמה קשיים, היינו הרבה זמן עם שני אמריקאים, רק אני ודמונטז, אבל אנחנו מתחברים ונראים יותר טוב. נראה לכולם מה אנחנו יכולים לעשות".

כשהפועל תל אביב החלה את המסע מליגה ב' לכיוון ליגת העל הכינו במועדון חולצות כשעל הגב שלהם ריבועים ולצידם כיתוב: ליגה ב', ליגה א', ליגה ארצית, ליגה לאומית, ליגת העל ולנצח בדרבי. אתמול השלימו בהפועל תל אביב את המטרה האחרונה, כשמתן נאור, הקפטן האדום, מסמן וי לכל אחד שרק ביקש על הריבוע האחרון, "זה ה'וי' האחרון בחולצה הישנה, וה'וי' הראשון בעתיד החדש שלנו. זה מראה שאם אנחנו רוצים אנחנו יכולים", אמר היו"ר רמי כהן, "יש לנו הרבה לב ונשמה, קצת התחזקנו במקומות שצריך, ובוא נקווה שמכאן נרוץ קדימה".

נאור היה במרכז החגיגות של האדומים בתוך ומחוץ לאולם. כפי שעשה בניצחון הגדול ב-2004 באוסישקין גם הפעם תפס הקפטן את השרביט על השירה עם האוהדים. כ-500 אוהדי הפועל חיכו לשחקנים שלהם מחוץ ליציעים, ונאור נעמד על רמפה וצפה מגבוה על החגיגות.

האדומים ישובו להתאמן ביום שלישי לקראת משחק החוץ החשוב מול הפועל חולון, שעליו אמרו במועדון, "אם לא ננצח אותו, לא עשינו כלום עם הניצחון בדרבי".

בר טימור עם קרטיס קלי  הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בר טימור עם קרטיס קלי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

מתן נאור כתב בפייסבוק: "וואו, זה לא אמיתי. לא יודע איך להעביר במילים את מה שאני חושב. אז נתחיל בתודה ענקית לקהל המדהים הזה, אין שום סיכוי שהיינו מצליחים להביא את הטירוף הזה בלעדיכם.

"אני בטוח שבר טימור וכל שאר החבר'ה לא יכולים להבין את הגודל של מה שקרה הערב. אם לא הייתי עובר את זה בעצמי לפני כמעט עשור אז גם אני כנראה שעדיין לא הייתי מבין.
זו זכות גדולה שניתנה לנו האפשרות לגעת בכל כך הרבה אנשים (לא לוקח את הקרדיט, זה משפט של ליאור ליובין באחד מהדרבים ההם) ולהיות חלק מהפרויקט הנדיר הזה שנקרא הפועל תל אביב. אני גאה להיות חלק מהקבוצה הזו שהיא קודם כל, לפני הכל, קיימת בזכות הקהל שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully