וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ת"א הדהימה את מכבי ת"א עם 65:69

משחק ענק של בר טימור (20 נק') הוליך את הפועל תל אביב לניצחון הראשון בדרבי על מכבי תל אביב מאז עונת 2003/4

צילום ועריכה: דרור פיקלני

תשע שנים לא זכו אוהדי הכדורסל בישראל לדרבי תל אביבי ראוי. תשע שנים לא חגגו אוהדי הפועל תל אביב ניצחון בדרבי. תשע שנים, עד הערב (ראשון). הפועל תל אביב של ארז אדלשטיין, שסבלה מעונה הפכפכה, מסגל מתפורר ומלא מעט עונשים ששלחו אותה למשחקי רדיוס ברחבי המדינה, השיגה הערב את הניצחון הגדול ביותר שלה בתשע השנים האחרונות, כשניצחה 65:69 את מכבי תל אביב בדרבי, והעניקה לאוהדים שלה סיבה ענקית למסיבה. אבל מעל לכל, המנצחים של הערב הם אוהדי הכדורסל, שזכו גם הם לקבל בחזרה את הדרבי הדרמטי, ואפשר רק לקוות שנזכה לעוד דרמות גדולות רבות כמו הערב, שמתרחשות על הפרקט ולא ביציעים.

שחקן הפועל תל אביב בר טימור חוגג עם האוהדים. ברני ארדוב
גיבור הערב. האוהדים חוגגים עם בר טימור/ברני ארדוב

הניצחון הזה סימל את רגע השיא של האדומים, במסע של הקבוצה מרגע ההקמה המחודשת, דרך ההגעה לליגת העל ועד הניצחון העצום בדרבי. הפועל קיבלה הערב תצוגת ענק של אחד, בר טימור, שרק אתמול חגג את יום הולדתו ה-21, והערב הראה כמה כישרון גלום בו. הגארד לא התרגש מהמעמד או מהיריבה שמולו, סיים משחק גדול עם 20 נקודות ענקיות, ועם יכולת שכזו עוד יכולים האדומים לחלום על התאוששות דווקא בשלב מאוחר של העונה, ואולי אפילו על מקום בפלייאוף. ומכבי? היא תצטרך עתה להתאושש ומהר, לפני המשחק הקריטי שלה בחמישי, מול פנרבחצ'ה/אולקר.

האווירה הלוהטת ב'בית מכבי' אולי השפיעה על הצהובים, שפשוט לא הופיעו לפתיחה, נתקעו על 9 נקודות בלבד ברבע הראשון, וראו את האדומים כבר בורחים ליתרון 7. שחקניו של בלאט נכנסו אט אט לעניינים, ולמחצית הם כבר הגיעו ביתרון 24:28. הפועל נותרה קרובה בעיקר בזכות משחק הקרבה נפלא של בר טימור ומתן נאור, וברבע האחרון הצליחו האדומים לרוץ ל-0:8 ולעלות ליתרון, שתי דקות לסיום. מכבי ניסתה לחזור, אבל טימור שוב לקח אחריות, האדומים השיגו עצירה בהגנה, ושלחו את האוהדים שלה לחגיגות שלא נראו מאז חגיגות העלייה לליגת העל, בסיום העונה שעברה. לא ייאמן. עכשיו, מי בכלל זוכר את הדרבי הקודם, את התקרית בין פניני לשולדבראנד, ואת העובדה שזה בסך הכל ההפסד השני העונה של מכבי. תל אביב, לפחות להערב, אדומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן מכבי תל אביב גיא פניני מול הקהל של הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ספג קריאות "פניני מת". פניני מול הקהל האדום/ברני ארדוב

רבע 1

שון ג'יימס פתח את המשחק עם שני גגות גדולים, וצמד סלים של אליהו יחד עם שלשה של סמית' קבעו 2:7 לצהובים. סטיט וטימור ענו בשלשות וקבעו מהפך, 7:10 למארחים, בעוד בלאט העלה את פניני למשחק, ושחקנה של מכבי מיד שמע את שירת "פניני מת" מצד האוהדים. רנדל כבר העלה את היתרון של המקומיים ל-7, ואדלשטיין העניק דקות ראשונות לזר החדש שלו, אנתוני גודס, וגם שלח את יונתן שולדבראנד לפרקט, באותו זמן שפניני שם. קיינר מדלי קטע 7 דקות של הצהובים ללא נקודות, אבל גם זה לא עזר והאדומים ירדו ביתרון 9:15.

שחקן הפועל תל אביב דמונטז סטיט מול שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן. ברני ארדוב
רבע ראשון ענק. סטיט מול היקמן/ברני ארדוב

רבע 2

הצהובים פתחו את הרבע השני בצורה טובה בהרבה, כשדאנק מהדהד של שון ג'יימס השלים ריצת 0:10 והחזירה את היתרון לקבוצתו של בלאט. רנדל חזר לעניינים, ועם צמד חדירות וגג גדול של נאור, חזרה הפועל להוביל 17:22. קלי הוסיף דאנק ענק שהקפיץ את אלפי האוהדים באדום באולם, אבל אז לקחו המארחים כמה זריקות רעות, היקמן הפגיז שלשה ועשה את העבודה מהקו, ואל המחצית ירדה דווקא מכבי ביתרון 24:28.

שון ג'יימס, שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נתן הצגה הגנתית, שלא הספיקה. ג'יימס/ברני ארדוב

רבע 3

בר טימור פתח טוב את הרבע השלישי עם שלשה גדולה ששברה דקות ארוכות של האדומים ללא סל, וסטיט העניק את היתרון מחדש לאדומים. שון ג'יימס המשיך להעיף כל כדור שלידו ורשם חסימה חמישית, ומיד לאחר מכן חפר היטב בצבע והשלים ריצת 0:7 של קבוצתו בדרך ליתרון 5. ג'יימס המשיך להפחיד את האדומים בהגנה, השיג חטיפה וסיים עם לייאפ קל, אבל טימור ושירן שמרו את המארחים קרוב, קלי חדר על פלאניניץ' וסחט סל ועבירה כדי להשלים מהפך של האדומים, וסטיט הוריד את קבוצתו ביתרון 41:42 בסיום הרבע השלישי.

ניק קיינר מדלי, שחקן מכבי תל אביב מול בריאן רנדל, שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לא הצליחו להיכנס לעניינים בהתקפה. קיינר מדלי/ברני ארדוב

רבע 4

אוחיון פתח את הרבע האחרון עם שלשה, אבל טימור מיד החזיר באחת מהצד השני. שון ג'יימס רשם עוד דאנק גדול, אבל מיד ספג עבירה טכנית לאחר שאמר דבר מה לשופט, גילי כהן, ונאור וסטיט ניצלו זאת כדי לצמק ל-2 בלבד. ג'יימס המשיך להיות האיש של הצהובים בהגנה, אך חדירה טובה של נאור ושלשה של טימור לא נתנו לאורחים לברוח. ג'יימס חטף גג מרנדל, ובצד השני ביצע את העבירה החמישית ששלחה אותו לספסל. טימור המשיך להדהים את ההגנה הצהובה, וחדר היטב, אליהו וסמית' איבדו, וטימור בלייאפ קל העלה ל-59:62, שתי דקות לסיום. היקמן עוד צימק, אבל נאור קלע שתי קיעות עונשין חשובות, רנדל לקח ריבאונד קריטי ושם שתיים מהקו, והפועל הבטיחה את הניצחון, 65:69 בסיום.

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
חגיגה ענקית באדום. אוהדי הפועל מנצחים בדרבי, לראשונה מאז 2003/4/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו להפועל תל אביב: בר טימור 20 (4 מ-5 לשלוש), קרטיס קלי 18 (6 מ-11 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, דמונטז סטיט 13 (4 מ-12 מהשדה) ו-4 איבודים, מתן נאור 8 (0 מ-4 לשלוש), בריאן רנדל 7 ו-7 ריבאונדים, יותם שירן 2, אנתוני גודס 1 (0 מ-5 מהשדה), גל איתן, יונתן שולדבראנד ורום גפן שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן 23 (4 מ-6 לשלוש), 7 ריבאונדים ו-4 איבודים, שון ג'יימס 15 (7 מ-10 מהשדה) ו-5 חסימות, ליאור אליהו 11 ו-5 ריבאונדים, יוגב אוחיון 5 (1 מ-7 מהשדה) ו-6 אסיסטים, סילבן לנדסברג (5 ריבאונדים) וניק קיינר מדלי 4 כל אחד, דווין סמית' 2, דארקו פלאניניץ' 1, גיא פניני (5 ריבאונדים) ומורן רוט שיחקו ולא קלעו.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב במשחק מול הפועל תל אביב. ברני ארדוב
לא האמין למראה עיניו. בלאט רואה את קבוצתו מפסידה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully